Gå til innhold

Skal til legen i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt to ganger å starte på Wellbutrin, men begge gangene har det gitt meg så stor angst og uro at jeg måtte kutte de ut etter et par-tre dager. Tenkte jeg skulle be han om å gi meg Sobril i morgen. Hvordan kan jeg best legge det frem for han?

Skrevet

Du ønsker ikke å gi oppforsøket på wellbutrin, men grunnet høy angst trenger du sobril i oppstartsfasen. Enkelt og greit. Dere kan bli enige om hvor mye og hvor lenge.

Skrevet

Du ønsker ikke å gi oppforsøket på wellbutrin, men grunnet høy angst trenger du sobril i oppstartsfasen. Enkelt og greit. Dere kan bli enige om hvor mye og hvor lenge.

Takk! Nå kan jeg lettere legge det frem for han.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes en Cohrane-rapport (leger har stor respekt for slike) som sier at benzo i 2-3 uker i forbindelse med oppstart av antidepressiva helt sikkert ikke har noen negativ virkning. Sannsynligvis er det meget nyttig ved å hjelpe flere gjennom oppstartfasen. Doseringen er Sobril 10-15mg x 3 i inntil 3 uker.

Skrevet

Det finnes en Cohrane-rapport (leger har stor respekt for slike) som sier at benzo i 2-3 uker i forbindelse med oppstart av antidepressiva helt sikkert ikke har noen negativ virkning. Sannsynligvis er det meget nyttig ved å hjelpe flere gjennom oppstartfasen. Doseringen er Sobril 10-15mg x 3 i inntil 3 uker.

Fikk 25 tabletter av 10 mg. Bedre enn ingenting. Leger har benzobedin-paranoia, så jeg var heldig som fikk det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...