Gjest Fain Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Har forsøkt to ganger å starte på Wellbutrin, men begge gangene har det gitt meg så stor angst og uro at jeg måtte kutte de ut etter et par-tre dager. Tenkte jeg skulle be han om å gi meg Sobril i morgen. Hvordan kan jeg best legge det frem for han? 0 Siter
Gjest lhkjjh Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Du ønsker ikke å gi oppforsøket på wellbutrin, men grunnet høy angst trenger du sobril i oppstartsfasen. Enkelt og greit. Dere kan bli enige om hvor mye og hvor lenge. 0 Siter
Gjest Fain Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Du ønsker ikke å gi oppforsøket på wellbutrin, men grunnet høy angst trenger du sobril i oppstartsfasen. Enkelt og greit. Dere kan bli enige om hvor mye og hvor lenge. Takk! Nå kan jeg lettere legge det frem for han. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Det finnes en Cohrane-rapport (leger har stor respekt for slike) som sier at benzo i 2-3 uker i forbindelse med oppstart av antidepressiva helt sikkert ikke har noen negativ virkning. Sannsynligvis er det meget nyttig ved å hjelpe flere gjennom oppstartfasen. Doseringen er Sobril 10-15mg x 3 i inntil 3 uker. 0 Siter
Gjest Fain Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Det finnes en Cohrane-rapport (leger har stor respekt for slike) som sier at benzo i 2-3 uker i forbindelse med oppstart av antidepressiva helt sikkert ikke har noen negativ virkning. Sannsynligvis er det meget nyttig ved å hjelpe flere gjennom oppstartfasen. Doseringen er Sobril 10-15mg x 3 i inntil 3 uker. Fikk 25 tabletter av 10 mg. Bedre enn ingenting. Leger har benzobedin-paranoia, så jeg var heldig som fikk det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.