Gå til innhold

Rus knekker psykiatrien. Link.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg til alle de som ruser seg på alkohol i tillegg så er det vel ikke mange igjen som har en "ren" psykisk lidelse?

Skrevet

Dette er en utvikling jeg bare har spådd gal vei fra første gang jeg var innlagt. Flertallet var narkomane. Det har vært problemer her jeg bor fordi det har vært flere naboer med dobbeltdiagnoser som dannet en gjeng - som igjen skapte mye uro her. Det tok tid å få ryddet opp i. Flere av oss som fortsatt bor her har rusproblemer. Jeg sliter jo selv med alkohol i perioder.

Man kan nok lure på hva som var høna eller egget for mange. Om de begynte å dope seg fordi det var en gryende psykdom eller om psykdommen kommer av stoff. Nå som alt er så skummelt lett å få tak i, er det dessverre ikke rart at det blir sånn.

Gjest blææææ ja
Skrevet

Legg til alle de som ruser seg på alkohol i tillegg så er det vel ikke mange igjen som har en "ren" psykisk lidelse?

Der handler om det samme og har skapt stor frustrasjon for meg personlig.... Sitter nå å snakker om psykotiske syptom og spiseforstuyrrelser med en ruskonsulent.... da jeg også i lange peerioder har døyvet angst med alkohol.... Det er som å hoppe mellom to forskjellige verdener i hjelpeappraytete. Rusteamet er i en etasje, psykiatrien i en annen... Å jeg har byttet på etasje...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...