PieLill Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 "På får år er bruk av amfetamin, kokain og andre tunge stoffer blitt et formidabelt problem innen psykiatrien. En rundspørring TV 2 har foretatt viser at fire av ti pasienter som i dag akuttinnlegges i psykiatrien, har en såkalt dobbeltdiagnose: rusproblem i kombinasjon med alvorlig psykisk lidelse." Les mer: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/rus-knekker-psykiatrien-2651995.html 0 Siter
Gjest winda Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Legg til alle de som ruser seg på alkohol i tillegg så er det vel ikke mange igjen som har en "ren" psykisk lidelse? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Dette er en utvikling jeg bare har spådd gal vei fra første gang jeg var innlagt. Flertallet var narkomane. Det har vært problemer her jeg bor fordi det har vært flere naboer med dobbeltdiagnoser som dannet en gjeng - som igjen skapte mye uro her. Det tok tid å få ryddet opp i. Flere av oss som fortsatt bor her har rusproblemer. Jeg sliter jo selv med alkohol i perioder. Man kan nok lure på hva som var høna eller egget for mange. Om de begynte å dope seg fordi det var en gryende psykdom eller om psykdommen kommer av stoff. Nå som alt er så skummelt lett å få tak i, er det dessverre ikke rart at det blir sånn. 0 Siter
Gjest blææææ ja Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Legg til alle de som ruser seg på alkohol i tillegg så er det vel ikke mange igjen som har en "ren" psykisk lidelse? Der handler om det samme og har skapt stor frustrasjon for meg personlig.... Sitter nå å snakker om psykotiske syptom og spiseforstuyrrelser med en ruskonsulent.... da jeg også i lange peerioder har døyvet angst med alkohol.... Det er som å hoppe mellom to forskjellige verdener i hjelpeappraytete. Rusteamet er i en etasje, psykiatrien i en annen... Å jeg har byttet på etasje... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.