Gå til innhold

Søvnproblem/Alkohol/Vekt/Antideppresiva

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke hva jeg skal gjøre
Skrevet

Hei, jeg har verdens beste mann og vil gjerne hjelpe han men vil høre med en fagperson før jeg kommer med forslag eller løsninger til han. Det jeg ser og opplever: Mann 45 år, mye ansvar jobbmessig, mye samvittighet. Går på antideppresiva. Han sover veldig lite, tenker mye jobb og har ting han ikke vet hvordan han skal løse. Når han legger seg og sovner våkner han 2 til 3 ganger i løpet av natten og må stå opp igjen. Han sover best fra 5, 6 om morgen og da selvfølgelig langt ut over dagen. Når han sover snorker han så det nesten ikke er mulig å sove i rommet ved siden av. Snorkingen kan kanskje komme av at han veier altfor mye (noe som også gjør han deprimert). Når han er lei av å ikke få sove kan han drikke 2 - 3 flasker rødvin på en kveld (dette skjer ca. 2 ganger i uka). Og hver gang etter en sånn kule bestemmer han seg for å ikke drikke mer, på samme måte som han etter en dag med mengder av godteri og potetgull bestemmer seg for å slutte med det også. Det går aldri mer enn 3 dager så er det på`n igjen. Han vil ikke ha det sånn (ikke jeg heller) men vet ikke noe løsning. Jeg prøver å si at alt dette henger sammen og at han / vi må begynne ett sted, f.eks spise sunnere/gå tur, legge seg til fast tid hver dag, slutte å drikke alkohol, løse ett bestemt problem på jobben. Ta en ting av gangen og ihvertfall prøve ut og se om det blir en bedring, men nei, han gjør det kanskje 1 dag så er det på igen og like deprimert. Jeg kjenner jeg begynner å bli sint og syns ikke han respekterer hverken seg selv eller meg når han ikke gjør noe med dette annet enn å si at han skal gjøre noe, men det blir ikke noe av. Hva kan jeg foreslå eller gjøre ? Psykolog/Søvnsenteret i Bergen/ Bli forbanna... ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...