Gå til innhold

Tror dere drømmene sier dere noe?

Anbefalte innlegg

Gjest the dreamer
Skrevet

Var dette et varsel?

Jeg har lenge gått med selvmordstanker. Har det så vondt i perioder at jeg har store problemer med å holde ut, lever kun pga familien. Behandlingen har jeg gitt opp skal gjøre meg bedre, tror jeg ikke kan forvente dette etter så mange år. Så da står jeg igjen med spørsmålet om jeg orker å leve sånn resten av livet?

I natt drømte jeg at jeg tok livet mitt, men jeg var med på det som skjedde etterpå. Jeg var med i min begravelse, jeg lå i kista og de skulle senke meg ned i graven...da ombestemte jeg meg. Alternativet til å leve var verre...

Jeg fikk fortsette livet og jeg var glad for å se solen igjen. Dette var jo en nifs drøm på mange måter, men jeg var ikke redd.

Så: Var dette et tegn på at jeg egentlig bør holde ut og holde ut?

Skrevet

Jeg tror drømmen bare avspeiler at dette er noe du har tenkt mye på. Den forteller deg ikke hva du skal gjøre.

Jeg tror det er riktig å holde ut, du er sikkert av større betydning enn du tror når du har det som verst. Men det er en annen sak. Føler du at drømmen kan hjelpe deg videre, så bruk den for det den er verd.

Noen ganger er det nokså enkelt å forstå hvorfor man drømmer det man gjør, andre ganger virker det helt merkelig. Uansett er det ingen grunn til å gruble for mye over drømmer

tror

Gjest the dreamer
Skrevet

Jeg tror drømmen bare avspeiler at dette er noe du har tenkt mye på. Den forteller deg ikke hva du skal gjøre.

Jeg tror det er riktig å holde ut, du er sikkert av større betydning enn du tror når du har det som verst. Men det er en annen sak. Føler du at drømmen kan hjelpe deg videre, så bruk den for det den er verd.

Noen ganger er det nokså enkelt å forstå hvorfor man drømmer det man gjør, andre ganger virker det helt merkelig. Uansett er det ingen grunn til å gruble for mye over drømmer

tror

I drømmen ble livet mye bedre etterpå. Jeg tror nok jeg bør begynne å være såpass realistisk at jeg må innse at dette kommer ikke til å skje i virkeligheten.

Da står jeg vel igjen med å godta livet som det er og dette er veldig vanskelig. Hvordan godtar man at man må ha store psykiske smerter i perioder, blir syk og sengeliggende i perioder. Hvilken nytte er det i et slikt menneske? Revemat?

Skrevet

I drømmen ble livet mye bedre etterpå. Jeg tror nok jeg bør begynne å være såpass realistisk at jeg må innse at dette kommer ikke til å skje i virkeligheten.

Da står jeg vel igjen med å godta livet som det er og dette er veldig vanskelig. Hvordan godtar man at man må ha store psykiske smerter i perioder, blir syk og sengeliggende i perioder. Hvilken nytte er det i et slikt menneske? Revemat?

Jeg tror ikke jeg er den rette til å forelese om hvordan man skal akseptere sin skjebne. Men det er mange som har klart seg gjennom det utroligste, noen av dem har skrevet bøker om det også.

De færreste har bare gode dager, men det er nok fokuset på disse - og drømmen / troen på at det skal bli flere av dem - som i stor grad gir oss mot og ork til å fortsette

tror

Gjest the dreamer
Skrevet

Jeg tror ikke jeg er den rette til å forelese om hvordan man skal akseptere sin skjebne. Men det er mange som har klart seg gjennom det utroligste, noen av dem har skrevet bøker om det også.

De færreste har bare gode dager, men det er nok fokuset på disse - og drømmen / troen på at det skal bli flere av dem - som i stor grad gir oss mot og ork til å fortsette

tror

Takk for gode ord. Alt vokser bare litt over hodet på meg akkurat nå. Skal forsøke å finne fram den positive siden min som ligger et sted langt der inne :). Har en sånn dag hvor jeg tror alle er sinte på meg. Jeg kunne jo prøve å ta en telefon å få teste ut dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...