Gå til innhold

"Normalt" å isolere seg og gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gal eller bare psyk?
Skrevet

Vet noen om det er vanlig blandt psykisk syke å isolere seg 5-6 dager i uka eller 20 dager i mnd,og bare se på tv,høre radio og være på nett?

Det kan gå både dager og uker før jeg har kontakt med andre og internett gjør vel at jeg får ut frustrasjoner på FB og her på dol.

Liker helst ikke å lage mat,da det ikke hjelper så mye,jeg blir jo sulten etter 4-5 timer alikevel.Og jeg blir ofte trøtt om jeg spiser for mye,da blir det en time på sofaen.

Man blir ganske sløv av medisiner,og man føler at man blir tvunget til å gå rundt i en døs,24/7.Jeg er helt "flat" men følelsesmessig er det vel ok,side jeg ikke er deppa eller føler sorg.Er heller aldri i godt humør,men på det jevne "lave"

Uten kaffe,musikk på radio eller katta,hadde livet vært trist.

Er det andre som har det slik?

Man har gitt opp å komme tilbake til jobb og må klare seg på en uføretrygd på 150-300 000,-

Er man "heldig" bor man i en by og kan reise kollektivt.Er man "uheldig" bor man i en leid hybel på landet,og må enten sykle eller ta bussen.

Man føler seg hjelpeløs i sitt eget liv,men er ikke deppa nok til å "melde seg ut".Man kan ikke bare tenkle på seg selv heller,

man har jo familie,selv om den er liten,man har kanskje bare ett barn?

Men hva kan man gjøre da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er ikke normalt. En slik sosial funksjonssvikt skyldes sykodm.

Skrevet

Normalt? Ja, hvis man er psyk. Jeg liker ikke ordet "gal" om man snakker om psykiatri.

Får du hjelp som er god nok? Du trenger det helt tydelig. Hvis medisinene har plagsomt sterke bivirkninger, bør dette vurderes. Kontakt behandleren din eller fastlegen hvis du klarer! Livet har så mye mer å by på. En sånn tilværelse bidrar ikke til bedring, du kommer i en vond sirkel hvor du bare får det verre og tyngre med deg selv. Søk hjelp nå, før det baller på seg for alvor!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...