Gå til innhold

- Mor bør være hjemme med barna


Gjest Jobaine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    12

  • Persille1365381127

    5

  • Mammantil3

    4

  • morsan

    3

Hva når barna blir større? Hvis mor skal være riktig forbilde så venter hun med tøflene når far kommer hjem til et prikkfritt hus og ferdig hjemmelaget middag. Det går ikke hvis mor jobber.

Likeverdighet i valgene enten du er mann eller kvinne er viktig. Selv begynte jeg å jobbe når barna ble større, men jeg angrer ikke på de årene jeg fikk være hjemme. Da var jeg i perioder dagmamma for å spe på økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg har vokst opp med en arbeidende mor. Hun var sliten og sur hver eneste dag.

Jeg jobbet ikke da ungene var små og var grinete fordi jeg måtte være hjemme. Heldigvis var ungene i barnehagen noen timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal kvinner være hjemme. De har da ingenting ut å gjøre. De bør holde seg hjemme og pusse sølv og vinduer fra de våkner og til de legger seg sammen med sin mann. Om de lukter salmiak ved siden av mannen gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt forsøk.

Men det verste er at jeg skjønner jo disse gubbene på et vis også - klart de synes det er deilig å komme hjem til nyvasket og ryddig hus, ungene er kanskje ferdig med lekser og sånt, maten står på bordet og klærne ligger nyvasket i skapet. Sånn ville jeg også gjerne hatt det. ;o)

''Men det verste er at jeg skjønner jo disse gubbene på et vis også - klart de synes det er deilig å komme hjem til nyvasket og ryddig hus, ungene er kanskje ferdig med lekser og sånt, maten står på bordet og klærne ligger nyvasket i skapet. Sånn ville jeg også gjerne hatt det. ;o)''

Ja, egentlig er det rart det bare er 1/3 som synes det er deilig sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis flere er hjemme kan du ta med barna på besøk, så får du snakke med folk og barna får leke med andre. Jeg er veldig glad for at jeg hadde anledning til å være hjemme når barna var små.

Jeg var også hjemme, da de største to var helt små. Dvs jeg fikk avbrekk fordi jeg tok noen vakter nå og da.

Den yngste fikk beholde meg hjemme bare i ett år. Det var koselig det, men jeg var lite motivert for å gå hjemme enda lenger, så jeg begynte å jobbe deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det sier nesten seg selv at man ikke skal generalisere fra ett enkelt eksempel.

''Vel, det sier nesten seg selv at man ikke skal generalisere fra ett enkelt eksempel.''

Man kan jo ikke geeralisere på bakgrunn av et bredt forskningsmateriale, da;-) Det ligger jo i selve begrepet at det er noe som skjer på bakgrunn av enkelttilfeller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alt var bedre under krigen

Jeg jobbet ikke da ungene var små og var grinete fordi jeg måtte være hjemme. Heldigvis var ungene i barnehagen noen timer hver dag.

Hvorfor får man barn når man ikke orker å ta seg av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alt var bedre under krigen

Hvem er det som sier man ikke orker å ta seg av dem?

Litt besynderlig at man ikke orker å ha dem hjemme i egen bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alt var bedre under krigen

Jeg er ikke amoralsk. Hvorvidt jeg er umoralsk eller moralsk avhenger selvsagt av øyet som ser.

Moral av den gode gamle sorten har De ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...