Gå til innhold

Medisiner før tannlegebesøk


minona

Anbefalte innlegg

Kan bedøvelse/medikamenter man får hos tannlegen interferere med egne medisiner man tar? (Har hørt man alltid må opplyse tannlegen om medisiner man bruker, men vet ikke hvorfor). Det jeg helt konkret lurer på er om jeg trygt kan ta Imodium i forbindelse med et tannlegebesøk der jeg skal sette inn et tannimplantat. (Jeg har en tarmsykdom og bruker Imodium for å forebygge diaré i situasjoner der hyggpige toalettbesøk er upraktisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg går fast på Imodium og i perioder svært høye doser, det har aldri vært noe problem med tannlegebesøk. Imodium virker lokalt i tarmen, så det går nok helt fint.

Øh, jeg tar mye bedøvelse hos tannlegen, men har som sagt aldri opplevd noe problem. Jeg tror ikke det står som mine faste medisiner der heller, men medisinene som påvirker tennene mine, er han klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannpleier

Immodium bør være alldeles uproblematisk.

Årsaken til at du skal oppgi medisiner du går på er at sykdommer og medisinering bl.a. kan gi seg utslag i ulike tann/munn-problemer.

Munnen er en del av kroppen, selv om politikerne kanskje ikke ser det sånn. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...