100%ull Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 . Jeg har mye angst,- og symptomer er hjertebank, spreng i hodet, svimmelhet og kortpusthet... Jeg vet jo at jeg skal dø en gang....men er angsten dødelig? Kan jeg dø av disse symptomene som angsten gir? 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Har hatt det hele livet, og har ikke dødd enda. Slapp av med tanke på det, du dør ikke av det 0 Siter
DOLemannen Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Har hatt det hele livet, og har ikke dødd enda. Slapp av med tanke på det, du dør ikke av det Der ligger litt av problemet; man har angst fordi man tror den er dødelig. ;-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Det er kanskje ikke det letteste i verden siden du har angst, men du kan slappe av - dette er IKKE dødelig på noen måte. Alle symptomene kommer fordi kroppen produserer store mengder adrenalin. Dermed er det fight or flight prinsippet som teller. Jeg sleit med panikkangst før, og fant ut at det å få kontroll over pusten nesten kunne stoppe hele anfallet. Om man hyperventilerer, blir det for mye oksygen i blodet. Dette blir man svimmel av, man kan føle at det svartner for øynene og prikking ut i fingrene. Alt dette er jo vanvittig ubehagelig. Men det er ikke noe farlig, selv om det er veldig vanlig å føle det. Mange blir redde for at det er noe med hjertet f.eks., men det er bare disse stresshormonene som går bananas. 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Der ligger litt av problemet; man har angst fordi man tror den er dødelig. ;-) Har man angst fordi man er redd for å dø, er det det du mener? 0 Siter
Gjest Vizzvazz Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Det er vel det som gjør angst så ubehagelig, det kjennes ut som du skal dø, og da blir du bare enda reddere. Nei, man dør ikke av angst, det bare føles sånn. Kanskje lettere å takle angstanfallene når man er klar over at det bare er angsten som gir disse symptomene, så prøve å slappe av og fokusere på pusten. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Har man angst fordi man er redd for å dø, er det det du mener? Nei, men hvis man tror det er dødelig så får man vel ekstra angst? 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Nei, men hvis man tror det er dødelig så får man vel ekstra angst? Ja, det stemmer 0 Siter
100%ull Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Skrevet 9. desember 2010 . Kan hjerneblødning oppstå pga av spreng i hodet i forbindelse med angstanfall? 0 Siter
100%ull Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Skrevet 9. desember 2010 . Kan hjerneblødning oppstå pga av spreng i hodet i forbindelse med angstanfall? . Kan hjerneblødning oppstå pga av spreng i hodet i forbindelse med angstanfall? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Angst er ikke dødelig. Det kan heller ikke gi hjerneblødning. 0 Siter
Gjest nickitita Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Hadde angst vært dødelig, hadde jeg vært død for lenge siden. Slapp av det er bare ubehagelig, ikke dødelig, ikke farlig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.