Gå til innhold

synshallusinasjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest sirii24
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 24 som siden tenåringsalder har innbilt meg personer i samme rom som meg selv om jeg er alene. Er i grunn ikke plaget av dette, men er veldig nysjerrig på hva det kan være. Disse personene som dukker opp er mennesker jeg kjenner godt eller vet hvem er ("skaper ingen nye" personer). De dukker opp mer eller mindre hver dag i muligens gjennomsnitt 10 min av gangen, i flere "puljer", men det er varierende. De forteller meg ikke ting/ber meg om å gjøre noe. Dukker opp når jeg er alene (dukket opp ved et par anledninger når jeg har vært med andre, har da ikke pratet med dem, kun sett, men dette har vært når jeg har følt savn etter noen og kan kanskje ses bort ifra?) Det er vanskelig å forklare synes jeg, men det er som at jeg fører en diskusjon med dem. Dersom jeg tenker mye på noe dukker dem nesten automatisk opp og utgjør en dialog. For eksempel kan de dukke opp om jeg er redd (utgjør på en måte en støtte for meg), om det er emner fra jobb jeg spinner i hodet, eller de kan komme helt uten grunn, for å si det på den måten (ser jo ikke grunnen til at de er der fra før av). Noen ganger helt urealistiske emner, mens andre ganger mer sentrale emner som for eksempel i fht jobb. Synes vel ikke selv det er hørselhallusinasjon, det er mer jeg som på en bisarr måte fører en type dialog med dem og de er kun (nesten) til stede. Vanskelig å sette ord på som sagt, men jeg lurer på om du har hørt om noe lignende? Er dette litt vanlig er fullstendig unormalt? Litt opplysninger om meg: Er frisk, foruten om b12 mangel (oppdaget for 1 mnd siden) , litt lavt jern, og mye hodepine (som jeg regner med kommer av nakkestivhet), er jeg helt frisk både fysisk og psykisk og alltid vært det. Har høyere utdanning, fast jobb, gode venner og nært forhold til familie. Er generelt som sagt ikke plaget av det her, men hatt det nå i ca. 10 år og er nysjerrig på dette. Medisiner jeg bruker: Yasmin. b12 inj. Ligner dette jeg har prøvd å forklare her på noe du har hørt om før?

Skrevet

Ser du dem fysisk eller føler du at det er andre der?

Jeg ser dem. Men er samtidig fullstendig klar over at det egentlig ikke er noen andre enn meg til stede i rommet. Disse "hallusinasjonene" er ikke på en sånn måte at jeg i ettertid må lure på om jeg har vært alene..

Jeg er i tvil på om jeg klarer å styre dem selv. Virker ikke slik, men muligens en sjelden gang om jeg konsentrerer meg veldig om det.

Har du vært borti noe lignende?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...