Gå til innhold

mannen min sier rare ting

Anbefalte innlegg

Gjest Tess1979
Skrevet

Hei, Hva feiler mannen min? Jeg spurte i dag om han var glad for å ha en ung-seende kone. Og det var jo tydelig at jeg spurte om å få en komplement. Han svarte litt usikkert:" Jaaa..." Og så fortsatte: "Jeg hadde vært like glad i deg om du var 10-15 år eldre, men det gjør ikke noe at du er ung og pen." Jeg var overrasket med svaret og sa "Hva er det du sei?" Da begynte han å skrike at jeg ikke skal diktere hva han skal sei og at jeg ikke vil ha en plastik ekteskap og at han skal være ærlig i det han sier og mener. Jeg ble lei meg og ville ikke snakke mer. Han kjørte bil og jeg ville ikke krangle i bilen.

Skrevet

Dette var ikke lett å forstå seg på (og hva betyr egentlig ung-seende?).

''"Jeg hadde vært like glad i deg om du var 10-15 år eldre, men det gjør ikke noe at du er ung og pen."''

Bedre kompliment kan du vel knapt få, så jeg skjønner ikke hvorfor du (evt.) var misfornøyd med den.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mannen din sier fine ting. Du har rare fortolkninger.

Skrevet

''Jeg hadde vært like glad i deg om du var 10-15 år eldre, men det gjør ikke noe at du er ung og pen.''

Jeg synes dette var veldig fint sagt.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hvorfor ble du lei deg over dette? Han sa at du er ung og pen. Samtidig gjorde han det klart for deg at det er hele deg han er glad i, ikke bare utseendet. Han ville vært like glad i deg om du var 10-15 år eldre. Altså trenger du ikke å frykte at han skal miste inetressen når du blir eldre, noe mange kvinner (ofte unødvendig) bekymrer seg for. Du har en flott mann, som sier ærlige, gode ting til deg.

Syns du skal be ham om unskyldning for reaksjonen din, jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke det feiler ham noe som helst.

Han var sikkert redd for å si noe galt. Kanskje han har litt dårlige erfaringer med å svare på den typen spørsmål fra deg?

Jeg synes egentlig han balanserte utsagnet sitt aldeles utmerket.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Manneskolens pensumliste inneholder bla temaet "Hva er riktig svar?"

Kunsten å beherske dette gir helt klart fredeliger og muligens bedre parforhold. Dog har enkelte røster fremført kritiske spørsmål om etikken.

Skrevet

Så du ble sur fordi mannen din liker mer ved deg enn bare det yttre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...