morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Og Churchill sa at en improvisert tale krever mest forberedelse. Det vil jeg tro :-) Jeg var på Ingrid Bjørnovs show "Til Elise" to ganger, fordi gang nr 2 var en fellesopplevelse spandert av jobben etter at jeg allerede hadde vært på den i privat sammenheng. All den "småpraten" hun hadde fra scenen mellom hvert innslag, som virket som om hun bare hadde bestemt hovedtrekkene og deretter småkåserte litt rundt, viste seg å være klin likt på runde nummer 2! *he he* Og det var vel Roald Amundsen som sa noe ala "Noen gjør alle de riktige forberedelser, og når de lykkes, kaller man det flaks. Andre gjør ikke de riktige forberedelser, og når de ikke lykkes, kaller man det uflaks." :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Nei ikke lett dette:( Huff jeg skulle få hjelp med en søknad og gikk til en asperger venn i går. Jeg gjenga deler av programmet og min venn brøt inn og spurte om jeg skjønte disse tingene eller resiterte dem. Jeg ble overrasket og sa, selvfølgelig forstår jeg dem. Jeg hadde MYE mer jeg hadde lyst til å si, men siden aspergere er mer direkte når de syns nok er nok, begynte vi så å snakke om noe annet. Blant annet det at jeg hadde glemt å sminke meg og at jeg nå skulle lage en liste for hva man gjør før man går ut og treffer venninner. Min asperger venn sa det blir helt feil når jeg står og henger meg opp i at de har valgt et feil sted å spise da jeg ikke liker nye steder, dessuten fikk jeg høre at jeg burde også lyttet mer, jeg glemte det, men skal huske det neste gang. Jeg syns bare det er rart at de ikke kunne noen ting om gnagere? Altså når det kommer til å skille arter fra hverandre at man allerede der surrer, det syns jeg er rart! ''Jeg syns bare det er rart at de ikke kunne noen ting om gnagere? Altså når det kommer til å skille arter fra hverandre at man allerede der surrer, det syns jeg er rart!'' *S* Jeg kan ikke så mye om det, dvs jeg kan jo se forskjell på ekorn og mus og bever, og vet jo litt om hver av dem. Men jeg hadde virkelig ikke ant at vi har så mange forskjellige musearter på tomta vår før jeg så "kolleksjonenn" som pusen har tatt med hjem til "dinner and a show". :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det vil jeg tro :-) Jeg var på Ingrid Bjørnovs show "Til Elise" to ganger, fordi gang nr 2 var en fellesopplevelse spandert av jobben etter at jeg allerede hadde vært på den i privat sammenheng. All den "småpraten" hun hadde fra scenen mellom hvert innslag, som virket som om hun bare hadde bestemt hovedtrekkene og deretter småkåserte litt rundt, viste seg å være klin likt på runde nummer 2! *he he* Og det var vel Roald Amundsen som sa noe ala "Noen gjør alle de riktige forberedelser, og når de lykkes, kaller man det flaks. Andre gjør ikke de riktige forberedelser, og når de ikke lykkes, kaller man det uflaks." :-) Hehe, godt sagt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg vil her bare si at jeg jammen er glad jeg ikke har venninner som ønsker å gå så dypt inn i temaet "hvordan legge den perfekte sminken" når man er på venninnetreff som dine venninner er! LOL Men jeg er imponert over graden av forberedelser du legger ned. Jeg har lest at Marilyn Monroe brukte å forberede seg før middagsselskaper etc for å ha interessante temaer å småsnakke om :-) Hei! Ja primært er jeg ikke opptatt av sminke, jeg har lite og jeg skjønte meg lite på systemet før jeg nå etter min eksamen leste meg opp på de ulike typene for å glede mine venninner og liksom være mer vanlig. (hvis du skjønner hva jeg mener) Men jeg sa mye annet jeg ikke har skrevet også, jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. Jeg forklarte videre hvilke problemer som kan oppstå for kvinner som drikker mer og det tok litt tid, da jeg jo for en uke siden ca satte meg inn i dette av egen interesse da jeg oppdaget at jeg drakk mer enn en enhet alkohol pr dag. Jeg er ikke så nøye at jeg veier vinen, men det er greit å ha for seg grensene samt en forståelse av farene ved å overdrive. Jeg snakket også om gnagere, som de vsite lite om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! 1) jeg tror det er best å ha et emne slik at man vet sånn ca hvor samtalen går, det er i vertfall slik jeg umiidelbart og spontant tenker. 2) "Hva har dere gjort siden sist ", den skriver jeg nå opp i min bok, den er meget god og den setningen skal jeg bruke neste gang for jeg er ganske interessert i å vite det, men jeg kan glemme det hvis jeg ikke har det skrevet opp, takk. 3) Julen pleier alltid å være lik for mine venner de er alltid med sine familier, så det trenger jeg ikke spørre om. 4) Om kaffen var god kan vel alle kjenne selv, jeg ville ikke tenkt å snakke om noe sånt? men jeg kan ta feil så jeg setter det i paranteser som en mulig setning jeg kan tenke på neste gang. 5) Hvordan veret er ser vel alle!! Slike selvfølgeligheter skjønner jeg ikke hvorfor man skal snakke om. Noe anner er det hvis man fører statistikk over temp endringer slik en asperger mann jeg kjenner gjør. Men ingen av mine venner gjør slike ting, det vet jeg. 6)TV-programmer er en fin ting, jeg så jo 6 programmer en kveld, jeg var frustrert, og jeg husker spesielt alt fra Shcrødingers katt godt, det programmet kunne jeg jo gjengitt til mine venner neste gang. Jeg tror de ville like det. Jeg er ikke en kaldperson, tror jeg, min psykiater sier i vertfall jeg er en varmt menneske med mye medfølelse, min sosiale klønethet har vist med syndromet å gjøre og er noe jeg skal plassere der sier hun. Det er vist ikke min personlighet, hmm..jeg skjønte ikke det helt, men hun sa det slik. Må dere hele tiden snakke om et "emne"? Går det ikke an å bare snakke litt løst og fast: Hva har dere gjort siden sist? Hva skal dere gjøre i julen? Hvordan går det med barn og mann? Hvordan er været? Var ikke dette en god kaffe? Har dere sett det og det tv-programmet? Det virker litt som om en samtale blir en slags eksamen for deg, eller der du må si noe som er interessant (for deg eller for de andre). Det virker veldig kaldt og analyserende på meg, for å være ærlig. – Cilien ''2) "Hva har dere gjort siden sist ", den skriver jeg nå opp i min bok, den er meget god og den setningen skal jeg bruke neste gang for jeg er ganske interessert i å vite det, men jeg kan glemme det hvis jeg ikke har det skrevet opp, takk.'' Dette minner meg om noe jeg så til salgs - tror det var på Designtorget i Byporten i Oslo - en bunke med "konversasjonskort". Man har med seg denne i veska, og så begynner man på kort nummer en, og snakker litt om det temaet som står der. Så tar man neste kort osv. Jeg tenkte da jeg så det at jeg skulle hatt med meg noe slikt på enkelte julebord jeg har vært på, der man blir sitende ved siten av en kollega som nesten ikke sier noen ting...;-) Men i slike settinger hadde det neppe hjulpet å ha med konversasjonskort, da *he he* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 ''Jeg syns bare det er rart at de ikke kunne noen ting om gnagere? Altså når det kommer til å skille arter fra hverandre at man allerede der surrer, det syns jeg er rart!'' *S* Jeg kan ikke så mye om det, dvs jeg kan jo se forskjell på ekorn og mus og bever, og vet jo litt om hver av dem. Men jeg hadde virkelig ikke ant at vi har så mange forskjellige musearter på tomta vår før jeg så "kolleksjonenn" som pusen har tatt med hjem til "dinner and a show". :-) Hei! Hva betyr *S*? Ja da er du langt mer avansert enn mine venner, jeg snakket ikke om musearter jeg snakket om rett og slett forskjell på mus, hamster, marsvin, kanin osv... At de ikke kjente til lydsystemene var jeg mindre overrasket over da de jo ikke har slike dyr , men nå fikk de lyst på slike dyr:) Til informasjon: Jeg er mere sprudlende enn jeg viste, fordi en asperger venn sa til meg at når jeg prater om et emne er det som om man blir interessert fordi jeg kan så mye om det. Jeg ble svært overrasket og glad, for jeg trodde jeg var kjedelig når jeg snakket, men det er jeg vist ikke. Jeg tenker dette åpner for at jeg benytter dette til å holde lengre foredrag for mennesker hvis det er slik at jeg ikke kjeder mennesker, men er interssant å høre på. Jeg skal si dette til min mann for han tror jeg kan bli litt intens i blant og dette er vel litt situasjonsavhengig også muligens? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 ''2) "Hva har dere gjort siden sist ", den skriver jeg nå opp i min bok, den er meget god og den setningen skal jeg bruke neste gang for jeg er ganske interessert i å vite det, men jeg kan glemme det hvis jeg ikke har det skrevet opp, takk.'' Dette minner meg om noe jeg så til salgs - tror det var på Designtorget i Byporten i Oslo - en bunke med "konversasjonskort". Man har med seg denne i veska, og så begynner man på kort nummer en, og snakker litt om det temaet som står der. Så tar man neste kort osv. Jeg tenkte da jeg så det at jeg skulle hatt med meg noe slikt på enkelte julebord jeg har vært på, der man blir sitende ved siten av en kollega som nesten ikke sier noen ting...;-) Men i slike settinger hadde det neppe hjulpet å ha med konversasjonskort, da *he he* Hei! Takk for tipset, slike kort skal jeg ønske meg til jul. Dette er jo den perfekte gaven for en asperger, takk for tipset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Hva betyr *S*? Ja da er du langt mer avansert enn mine venner, jeg snakket ikke om musearter jeg snakket om rett og slett forskjell på mus, hamster, marsvin, kanin osv... At de ikke kjente til lydsystemene var jeg mindre overrasket over da de jo ikke har slike dyr , men nå fikk de lyst på slike dyr:) Til informasjon: Jeg er mere sprudlende enn jeg viste, fordi en asperger venn sa til meg at når jeg prater om et emne er det som om man blir interessert fordi jeg kan så mye om det. Jeg ble svært overrasket og glad, for jeg trodde jeg var kjedelig når jeg snakket, men det er jeg vist ikke. Jeg tenker dette åpner for at jeg benytter dette til å holde lengre foredrag for mennesker hvis det er slik at jeg ikke kjeder mennesker, men er interssant å høre på. Jeg skal si dette til min mann for han tror jeg kan bli litt intens i blant og dette er vel litt situasjonsavhengig også muligens? ''Hva betyr *S*?'' Jeg bruker det ihvertfall som *smil*. Bra at du spør:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Takk for tipset, slike kort skal jeg ønske meg til jul. Dette er jo den perfekte gaven for en asperger, takk for tipset. Jeg kunne faktisk tenke meg det selv også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noen råd bare Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Ja primært er jeg ikke opptatt av sminke, jeg har lite og jeg skjønte meg lite på systemet før jeg nå etter min eksamen leste meg opp på de ulike typene for å glede mine venninner og liksom være mer vanlig. (hvis du skjønner hva jeg mener) Men jeg sa mye annet jeg ikke har skrevet også, jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. Jeg forklarte videre hvilke problemer som kan oppstå for kvinner som drikker mer og det tok litt tid, da jeg jo for en uke siden ca satte meg inn i dette av egen interesse da jeg oppdaget at jeg drakk mer enn en enhet alkohol pr dag. Jeg er ikke så nøye at jeg veier vinen, men det er greit å ha for seg grensene samt en forståelse av farene ved å overdrive. Jeg snakket også om gnagere, som de vsite lite om. ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. ''Du må lære deg sosiale koder.'' ... Du må lese deg opp på asperger. Madelenemie gjør sitt beste ut i fra sine forutsetninger. Hun forsøker å lære seg sosiale koder, men du burde la deg fasinere av hvor mange sosiale normer som vi bare oppfatter uten problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. ''Du må lære deg sosiale koder.'' Du har antagelig ikke fått det med deg, men hun har asperger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. '' Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder.'' Selv om det selvsagt er utilsiktet av deg, så demonstrerer du så utrolig godt ditt eget poeng, og DIN nødvendighet for å gjøre det du selv preker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. Gi deg da, har du tenkt å ta ifra Madelenemie all selvtillit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Ja primært er jeg ikke opptatt av sminke, jeg har lite og jeg skjønte meg lite på systemet før jeg nå etter min eksamen leste meg opp på de ulike typene for å glede mine venninner og liksom være mer vanlig. (hvis du skjønner hva jeg mener) Men jeg sa mye annet jeg ikke har skrevet også, jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. Jeg forklarte videre hvilke problemer som kan oppstå for kvinner som drikker mer og det tok litt tid, da jeg jo for en uke siden ca satte meg inn i dette av egen interesse da jeg oppdaget at jeg drakk mer enn en enhet alkohol pr dag. Jeg er ikke så nøye at jeg veier vinen, men det er greit å ha for seg grensene samt en forståelse av farene ved å overdrive. Jeg snakket også om gnagere, som de vsite lite om. '' jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. '' Bare et lite tips: Dette er typisk en ting man IKKE vil bli fortalt under en hyggelig venninnekveld med mat og vin på en restaurant. Alle (i hvert fall de aller fleste) vet at dette ikke er så sunt, men mange gjør det likevel, en gang i blant. Man gjør det fordi det er hyggelig og godt. Hvis noen begynner å legge ut om hvorfor det ikke er lurt, tar man bort litt av gleden. Men jeg vet at du mener det godt når du sier det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 ''Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag.'' Du blir nok sett på som et pinlig gnagsår om du pirker sånn. De er jo ikke ute og drikker til hverdags, men kun en gang i ny og ne. Dessuten så merker de at du "leser deg opp" på temaer du egentlig ikke har greie på, ref. kommentar om at du "resiterer". Mange tema krever en viss forståelse og praksis, i andre tema kan en klare seg med teoretiske kunnskaper. Folk flest liker å omgåes behagelige, avslappede mennesker. Ikke tilgjorte, falske besserwissere. Du må lære deg sosiale koder. Hei! Ja det er jo derfor jeg diskuterer disse tingene her inne for jeg har fått råd om å sette meg inn i hva jeg tror andre vil snakke om. Derfor leste jeg meg opp på sminke, det er ikke min hovedinteresse. Jeg sa da også til mine venninner da de påpekte hvor mye jeg kunne om det plutselig at jeg hadde sett alle episoder av sminkeskolen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 '' jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. '' Bare et lite tips: Dette er typisk en ting man IKKE vil bli fortalt under en hyggelig venninnekveld med mat og vin på en restaurant. Alle (i hvert fall de aller fleste) vet at dette ikke er så sunt, men mange gjør det likevel, en gang i blant. Man gjør det fordi det er hyggelig og godt. Hvis noen begynner å legge ut om hvorfor det ikke er lurt, tar man bort litt av gleden. Men jeg vet at du mener det godt når du sier det! Hei! Å ja jeg tenkte mere å informere fordi jeg jo hadde lest så mye om den saken at jeg tenkte det ville være interessant for de andre å høre. Jeg syns selv det var interessant å lese om dette. Jeg kan ta mer enn en enhet selv slik at jeg snakket kun om det jeg hadde lest ikke hva de skulle gjøre akkurat der og da, men tenke på til daglig da de er i gruppen som kan ha et skjult og høyt forbruk slik jeg forstod det på det jeg leste. Det er jo ikke sikkert dette gjelder noen av mine venninner, men jeg syns det var en lur ting å ha i bakhodet at feks vi kvinner kan mye lettere få et rusproblem enn menn. Jeg sa jo også at jeg lenge hadde drukket for mye fordi jeg ikke viste hva grensene lå på for kvinner hvis man tenker i et sunnhetsperspektiv, jeg er ikke fanatisk og måler ikke opp min vin selv, men jeg syns slike ting er artige, men det er jo ikke sikkert de syns det var artig, men det var ment kun som en informasjon. Jeg mente ikke å drepe gleden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Okey, men jeg tror det blir veldig vanskelig for meg å spørre om veret når man feks ser at det snør ute. Høres rart ut å si, "Ja nå snør det" også skulle den andre svare, "Ja det gjør det" også da hva sier man så? Det er greit, jeg har hørt sånne ting før, jeg har da forundret meg over når poenget kommer, men det kommer ikke noe poeng likosm ikke noen forklaring på skyer og øvrige verfenomener slik man vile forventet seg, snart handler samtalen om noe annet. Vel men jeg skal tenke på det, men det høres forunderlig ut å si sånne ting og jeg vet ikke hvordan man sier sånt uten å le, for det blir jo litt komisk å si sånt, nr alle vet at det snør ute, håper du forstår? ''Høres rart ut å si, "Ja nå snør det" også skulle den andre svare, "Ja det gjør det" også da hva sier man så? '' Jo, da snakker man f.eks. om snøfreseren som har gått i stykker, taket som kanskje må måkes, man har vondt i ryggen pga. måking, man kjørte av veien fordi det var glatt. Og så hopper man over på prat om bil eller evt. ryggvondt og helse. Når jeg er på venninnekvelder er det nesten ikke grenser for hvor mange ting vi kan snakke om. Tror de fleste temaene bare er oppe i max. 5 minutter før det er et nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Å ja jeg tenkte mere å informere fordi jeg jo hadde lest så mye om den saken at jeg tenkte det ville være interessant for de andre å høre. Jeg syns selv det var interessant å lese om dette. Jeg kan ta mer enn en enhet selv slik at jeg snakket kun om det jeg hadde lest ikke hva de skulle gjøre akkurat der og da, men tenke på til daglig da de er i gruppen som kan ha et skjult og høyt forbruk slik jeg forstod det på det jeg leste. Det er jo ikke sikkert dette gjelder noen av mine venninner, men jeg syns det var en lur ting å ha i bakhodet at feks vi kvinner kan mye lettere få et rusproblem enn menn. Jeg sa jo også at jeg lenge hadde drukket for mye fordi jeg ikke viste hva grensene lå på for kvinner hvis man tenker i et sunnhetsperspektiv, jeg er ikke fanatisk og måler ikke opp min vin selv, men jeg syns slike ting er artige, men det er jo ikke sikkert de syns det var artig, men det var ment kun som en informasjon. Jeg mente ikke å drepe gleden. '' men det var ment kun som en informasjon. Jeg mente ikke å drepe gleden. '' Ja, jeg skjønte at det var det du mente. Og det er slett ikke sikkert at du drepte gleden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Det var jeg som foreslo at hun kunne tenke seg de som er i settingen som A, B, C og D, og at samtalen flyter mellom dem, slik du også skisserer her. Jeg sa også at det er jelden at én person snakker sammenhengende i mer enn to minutter - da blir det mer "tale" eller "forelesning". Er veldig enig med deg Elextra i det du skriver her. Hei! Nå ble jeg så ivrig og glad fordi disse sminketingene er så lette at jeg glemte A, B, C, D ååå, jeg blir irritert på meg selv, men jeg skal huske på det der neste gang, hvis jeg klarer med klokken og tiden osv... jeg skal i det minste prøve... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/2/#findComment-3079978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.