Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 '' men det var ment kun som en informasjon. Jeg mente ikke å drepe gleden. '' Ja, jeg skjønte at det var det du mente. Og det er slett ikke sikkert at du drepte gleden! Hei! Nei fordi de inviterer meg alltid, som regel passer det ikke for jeg er så opptatt, men jeg syns noen ganger det er hyggelig å se dem etter lang tid, selv om det er vrient å følge tankegangen deres. Siden den skifter fortere enn jeg tenker og omstiller meg. Men de inviterer meg så enten er de bare snille mot meg eller så er jeg hyggelig selv om jeg prater mer enn 2 min av gangen. Men jeg lytter også, for jeg blir jo sliten selv inni mellom og dessuten er det jo ting jeg selv lurer på og da lytter jeg jo og jeg vil så gjerne lære noe nytt, men det er ikke så ofte jeg lærer noe nytt av dem, men nå kom jeg på at det jeg lærer er dette: Om en venninnegjeng som tar hensyn og alltid er snille mot meg. Derfor vil jeg gjerne lære dette med å bli litt mer...ja jeg vet ikke hva...hvordan jeg skal forklare det, men få til litt mere naturlig flyt eller hva det er som mangler.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3079980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Nei fordi de inviterer meg alltid, som regel passer det ikke for jeg er så opptatt, men jeg syns noen ganger det er hyggelig å se dem etter lang tid, selv om det er vrient å følge tankegangen deres. Siden den skifter fortere enn jeg tenker og omstiller meg. Men de inviterer meg så enten er de bare snille mot meg eller så er jeg hyggelig selv om jeg prater mer enn 2 min av gangen. Men jeg lytter også, for jeg blir jo sliten selv inni mellom og dessuten er det jo ting jeg selv lurer på og da lytter jeg jo og jeg vil så gjerne lære noe nytt, men det er ikke så ofte jeg lærer noe nytt av dem, men nå kom jeg på at det jeg lærer er dette: Om en venninnegjeng som tar hensyn og alltid er snille mot meg. Derfor vil jeg gjerne lære dette med å bli litt mer...ja jeg vet ikke hva...hvordan jeg skal forklare det, men få til litt mere naturlig flyt eller hva det er som mangler.. Hei! jeg skriver "venninnegjeng" men jeg vet jo ikke hva det er egentlig, den ene er min venn, det vet jeg, men utover det er det vanskelig.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3079982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg kunne faktisk tenke meg det selv også :-) Hei! ja det bor nok litt asperger i alle:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3079985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Nei fordi de inviterer meg alltid, som regel passer det ikke for jeg er så opptatt, men jeg syns noen ganger det er hyggelig å se dem etter lang tid, selv om det er vrient å følge tankegangen deres. Siden den skifter fortere enn jeg tenker og omstiller meg. Men de inviterer meg så enten er de bare snille mot meg eller så er jeg hyggelig selv om jeg prater mer enn 2 min av gangen. Men jeg lytter også, for jeg blir jo sliten selv inni mellom og dessuten er det jo ting jeg selv lurer på og da lytter jeg jo og jeg vil så gjerne lære noe nytt, men det er ikke så ofte jeg lærer noe nytt av dem, men nå kom jeg på at det jeg lærer er dette: Om en venninnegjeng som tar hensyn og alltid er snille mot meg. Derfor vil jeg gjerne lære dette med å bli litt mer...ja jeg vet ikke hva...hvordan jeg skal forklare det, men få til litt mere naturlig flyt eller hva det er som mangler.. '' Om en venninnegjeng som tar hensyn og alltid er snille mot meg. Derfor vil jeg gjerne lære dette med å bli litt mer...ja jeg vet ikke hva...hvordan jeg skal forklare det, men få til litt mere naturlig flyt eller hva det er som mangler.. '' Du er heldig som har gode venninner, og jeg er sikker på at du vil klare samtalene bedre etterhvert. Med "bedre" mener jeg egentlig uten å grue deg eller forberede deg så mye, og kanskje bli litt mindre sliten. De vet vel at du har AS? Jeg syns det var et godt råd du fikk tidligere i dag, at du kan be dem si "nå er det nok om dette" hvis du snakker litt for lenge om det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3079989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! jeg skriver "venninnegjeng" men jeg vet jo ikke hva det er egentlig, den ene er min venn, det vet jeg, men utover det er det vanskelig.... ''jeg skriver "venninnegjeng" men jeg vet jo ikke hva det er egentlig, den ene er min venn, det vet jeg, men utover det er det vanskelig.... '' En jentegjeng som møtes fra tid til annen, over et måltid og kanskje et glass vin, det vil jeg si er en venninnegjeng. ("fra tid til annen" er minst et par-tre ganger i året) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3079991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 '' Om en venninnegjeng som tar hensyn og alltid er snille mot meg. Derfor vil jeg gjerne lære dette med å bli litt mer...ja jeg vet ikke hva...hvordan jeg skal forklare det, men få til litt mere naturlig flyt eller hva det er som mangler.. '' Du er heldig som har gode venninner, og jeg er sikker på at du vil klare samtalene bedre etterhvert. Med "bedre" mener jeg egentlig uten å grue deg eller forberede deg så mye, og kanskje bli litt mindre sliten. De vet vel at du har AS? Jeg syns det var et godt råd du fikk tidligere i dag, at du kan be dem si "nå er det nok om dette" hvis du snakker litt for lenge om det samme. Hei! Ja ja de vet det. Den ene forstod så mye bedre da en del ting.... Man kan jo lure på hva? Jeg skal si det til dem, jeg liker jo å si det som det er. Og jeg vil være en hyggelig venn og da må de kanskje hjelpe meg å si i fra når det blir for mye om noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 ''jeg skriver "venninnegjeng" men jeg vet jo ikke hva det er egentlig, den ene er min venn, det vet jeg, men utover det er det vanskelig.... '' En jentegjeng som møtes fra tid til annen, over et måltid og kanskje et glass vin, det vil jeg si er en venninnegjeng. ("fra tid til annen" er minst et par-tre ganger i året) Hei! Stemmer det er riktig ant.. du sier der. Dvs de møtes oftere, men jeg treffer de 2-3 ganger i året fordi jeg har så mye å gjøre jeg. Dessuten treffes de med små barn av og til og jeg ble sist så sliten inni hjernen av et barn som skrek at jeg tenkte aldri mer. Men kanskje bedre er det at jeg husker å ta med meg ørepropper, for jeg liker ikke barneskrik. Jeg syns synd på dem og jeg engster meg for at de har vondt noe sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 ''Høres rart ut å si, "Ja nå snør det" også skulle den andre svare, "Ja det gjør det" også da hva sier man så? '' Jo, da snakker man f.eks. om snøfreseren som har gått i stykker, taket som kanskje må måkes, man har vondt i ryggen pga. måking, man kjørte av veien fordi det var glatt. Og så hopper man over på prat om bil eller evt. ryggvondt og helse. Når jeg er på venninnekvelder er det nesten ikke grenser for hvor mange ting vi kan snakke om. Tror de fleste temaene bare er oppe i max. 5 minutter før det er et nytt. Hei! Takk for tipset jeg skjønner du tenker slik: Når man snakker om snø, blir neste setninger om noe snørelletart? Og hvis du sa noe om "for et regnver" så vil du etter hvert kanskje si noe om "Jeg har kjøpt meg en ny regnjakke jeg forresten". Det gjorde jeg i fjor høst fordi jeg hater regn, men tenkte jeg må venne meg til å like det så jeg kjøpte meg en fin regnjakke og fine støvler sånn at jeg kanskje skulle bli glad i regnet. Jeg har ikke blitt det enda, men det hjelper, man får jo lyst til å gå tur når man har en fin regnjakke. Og hvis det er sommer og man sier noe om at det er varmt så kan man kanskje si, har du lest på hvilke solkremer som er kommet best ut i test? Jeg leser de listene inni mellom, skummer fort gjennom dem, men noen ganger går jeg mer i dybden da det har vært mye forskjellige kjemikalier i dem som ikke er så bra. Jeg snakket om dette i barnehagen også, men da gikk noen ganger de ansatte og da skjønner jeg godt at de hadde hørt nok. Dert var hormonhermere som blant annet var et problem. Jeg skjønner man skal bare si et par setninger om saken og stoppe der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei! Ja men jeg er jo ute etter å lære noe nytt, det er jo derfor jeg kommer tror jeg? Jeg vet ikke? Jeg skal tenke litt på det, men jeg liker å lære ting, enten ved å treffe noen som kan mye om noe eller komme frem til mulige løsninger på et problem ved å høre andres tanker om noe. På min psykiaters kontor tror jeg at jeg er ganske så stille, jeg hører, lytter, noterer, prøver å huske, forstå, lære osv... da sier jeg lite om mine ting. Men hadde hun besøkt meg ville jeg vist henne alle mine bøker og snakket om dyr eller planter, noe sånt. Da ville hun vel egentlig tenkt at "Jamen har min psianet asperger syndrom". Jeg innbiller meg ofte at min psykiater glemmer/tviler på at jeg har det nettopp fordi jeg er så fullstendig upåfalllende, men hun er ikke i tvil viser det seg stadig, bra er det for meg, men jeg vet ikke hvorfor jeg tror hun er i tvil når jeg er i tvil, men da er det litt som at hun blir det også inni mitt hodet. Men jeg lærer av erfaring at det skjer faktisk ikke. Jeg er egentlig lettet over at min psykiater er så sikker, jeg skjønner ikke hvorfor, men hun er det man kaller bombesikker, men hun er da en av Norges fremste eksperter på asperger syndrom, slik at hadde hun ikke vært det, ville jeg nok endt opp uten en diagnose. ''Ja men jeg er jo ute etter å lære noe nytt, det er jo derfor jeg kommer tror jeg?'' Ja, når du har glede av å lære, har du sannelig rett i at du gjør riktig i å utfordre deg selv på disse punktene :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 '' liker de fleste at en samtale flyter fritt, er uforutsigbar og er innom mange ulike emner. .... Typisk vil samtalen igjen flyte ut i ulike retninger, og det synes de fleste er helt ok og som forventet.'' Veldig velkjent :-) Men er det en viss kjønnsforskjell her, eller gjelder det bare hos oss? Jeg har absolutt ingen grunn til å tro at Finn har det minste snev av Aspergers, altså :-) Men noen ganger når han og jeg snakker om ting, kan han bli litt lettere irritert hvis jeg tar for mange apropos'er og lar samtalen gli over i noe annet enn det man begynte med. Han mener da jeg "skifter tema", mens jeg mener at det bare er en helt naturlig utvikling av samtalen :-) Det er vel en kjent sak at menn har større problemer med å holde fokus om ting ikke er endimensjonale :-). Husker en venn som var voldsomt imponert over at jeg kunne stryke bluser mens jeg så Dagsrevyen... jeg skjønte ikke helt hvor problemet lå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 '' jeg snakket om at man ikke burde drikke mer enn 120 cl med vin hver dag og jeg forklarte hvorfor. Samt mine egne tanker rundt hvorfor kvinner forbrenner alkohol dårligere enn menn osv osv... Da de lurte på hvorfor jeg hadde så mye å si om dette sa jeg at jeg registrerte at de nå var på fjerde enhet alkohol og at egentlig grensen for kvinner går på en enhet pr dag. '' Bare et lite tips: Dette er typisk en ting man IKKE vil bli fortalt under en hyggelig venninnekveld med mat og vin på en restaurant. Alle (i hvert fall de aller fleste) vet at dette ikke er så sunt, men mange gjør det likevel, en gang i blant. Man gjør det fordi det er hyggelig og godt. Hvis noen begynner å legge ut om hvorfor det ikke er lurt, tar man bort litt av gleden. Men jeg vet at du mener det godt når du sier det! Hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Det er vel en kjent sak at menn har større problemer med å holde fokus om ting ikke er endimensjonale :-). Husker en venn som var voldsomt imponert over at jeg kunne stryke bluser mens jeg så Dagsrevyen... jeg skjønte ikke helt hvor problemet lå! LOL, det var voldsomt, da! Hwelt utrolig at det går an å bli imponert over det. Jeg er sikker på at han kunne kjøre bil og høre på radio samtidig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357493-jentetreff-som-gikk-etter-planen/page/3/#findComment-3080725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.