Gå til innhold

benzobruk og nedtrapping

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke mer nå
Skrevet

Nå har jeg blitt avhengig av benzo, og jeg skal ha min planlagte innleggelse over jul. Lurer på om jeg skal bruke den innleggelsen til å trappe ned på pillene. Jeg jobber ca 40% i et vikariat. Jeg synes det er fælt å måtte be om sykemelding fra jobben, men tror det må til. Kan ikke komme på jobb i en abstinensfase...tror dere dette høres fornuftig ut? Jeg ber bare psykiateren min skrive et notat til dpsen jeg blir innlagt på om dette. Håper de er samarbeidsvillige..

Jeg er lei av slaveriet av å hele tiden skulle ha mer benzo. Klarer ikke mer, er så nedkjørt...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er fornuftig å be om nedtrapping mens du er på DPS. Jo mer du klarer av dette på forhånd, jo lengre kommer du i løpet av oppholdet.

Gjest orker ikke mer nå
Skrevet

Det er fornuftig å be om nedtrapping mens du er på DPS. Jo mer du klarer av dette på forhånd, jo lengre kommer du i løpet av oppholdet.

Hei NHD

Takk for svar. Nå har jeg skrevet en mail til psykiateren min og spurt om han kan få meg inn på sykehuset (akuttavdeling) i jula for nedtrapping eller seponering. Tror du de tar i mot slike tilfeller der? Er litt i tvil om at jeg får plass, siden jeg har en planlagt innleggelse 5.januar. Men tar jeg det i jula, kan jeg unngå sykemelding. Jeg synes det er direkte flaut å sykemelde meg, for den jobben jeg har er et vikariat for noen soma allerede er sykemeldt..Men jeg kan da ikke komme på jobb i en absitensfase? Nå skal de nevnes at de benzo jeg har tatt, har jeg fått av men kompis, og er ikke skrevet ut av lege. Hvilke konsekvenser kan det få?

Jeg orker i allefall ikke mer nå, vet at problemet er selvpåført, men derfor vil jeg også få meg ut av det igjen..før det går for langt..dette ødelegger jo hele livet mitt..

Håper du kan svare på dette NHD. Synes du jeg bør sykemelde meg i en abstinensfase, selv om jeg allerede er vikar for noen? Og tar de i mot slike tilfeller på åpen akuttavdeling? Kan jeg be om noe hjelp her, så lenge pillene ikke var skrevet ut av lege?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei NHD

Takk for svar. Nå har jeg skrevet en mail til psykiateren min og spurt om han kan få meg inn på sykehuset (akuttavdeling) i jula for nedtrapping eller seponering. Tror du de tar i mot slike tilfeller der? Er litt i tvil om at jeg får plass, siden jeg har en planlagt innleggelse 5.januar. Men tar jeg det i jula, kan jeg unngå sykemelding. Jeg synes det er direkte flaut å sykemelde meg, for den jobben jeg har er et vikariat for noen soma allerede er sykemeldt..Men jeg kan da ikke komme på jobb i en absitensfase? Nå skal de nevnes at de benzo jeg har tatt, har jeg fått av men kompis, og er ikke skrevet ut av lege. Hvilke konsekvenser kan det få?

Jeg orker i allefall ikke mer nå, vet at problemet er selvpåført, men derfor vil jeg også få meg ut av det igjen..før det går for langt..dette ødelegger jo hele livet mitt..

Håper du kan svare på dette NHD. Synes du jeg bør sykemelde meg i en abstinensfase, selv om jeg allerede er vikar for noen? Og tar de i mot slike tilfeller på åpen akuttavdeling? Kan jeg be om noe hjelp her, så lenge pillene ikke var skrevet ut av lege?

Jeg kan ikke svare på om du får plass i jula eller ikke. Til det er det for stor forskjell fra plass til plass.

Jeg synes ikke du skal sykemelde deg. Du kan trappe ned så langsom at det fint lar seg kombinere med jobb. dessuten er det alltid fint å ha noe å gjøre og ha et fokus utenfor seg selv og sine egne plager.

Helsevesenet vil alltid synes det er fint at du vil trappe ned uansett om medisinen er skaffet på lovlig måte eller ikke.

Lykke til :-)

Gjest orker ikke mer nå
Skrevet

Jeg kan ikke svare på om du får plass i jula eller ikke. Til det er det for stor forskjell fra plass til plass.

Jeg synes ikke du skal sykemelde deg. Du kan trappe ned så langsom at det fint lar seg kombinere med jobb. dessuten er det alltid fint å ha noe å gjøre og ha et fokus utenfor seg selv og sine egne plager.

Helsevesenet vil alltid synes det er fint at du vil trappe ned uansett om medisinen er skaffet på lovlig måte eller ikke.

Lykke til :-)

Takk for lykkeønske NHD, jeg skal prate med psykiateren min om dette, om det er mulig å få til en nedtrapping slik at jeg kan jobbe ved siden av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...