Gå til innhold

Dag 2 helt uten røyk

Anbefalte innlegg

Gjest årgangsdoler

Dag 1, i går var helt forferdelig. Jeg tenkte på røyk 508 ganger på 6 timer. Humøret var litt småampert, men det gikk seg til med litt sjokolade.

I dag har det gått mye bedre. Røyklysta kom etter middag. Men jeg sto i mot. Litt småsur. Hvordan kvelden vil gå, det vet ingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357597-dag-2-helt-uten-r%C3%B8yk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke løgn, men hentet fra boken "Endelig Ikke-røyker" av Allen Carr.

Jeg har sluttet flere ganger og abstinensene varer mye lenger enn det. Nå er vi forskjellig og jeg har aldri blitt avhengig av noen ting men sigaretter ga meg abstinenser i mange mnd. Faren min plaget seg sjøl i sju år, han var røyksugen hele tida.

Hvis det var slik at abstinensene varte i fem dager så tror jeg de aller fleste røykere hadde sluttet, det er ikke viljen det er mangel på men hvor syk man blir. Du vet at det er verre å slutte med nikotin enn det er med heroin?

Annonse

Jeg har sluttet flere ganger og abstinensene varer mye lenger enn det. Nå er vi forskjellig og jeg har aldri blitt avhengig av noen ting men sigaretter ga meg abstinenser i mange mnd. Faren min plaget seg sjøl i sju år, han var røyksugen hele tida.

Hvis det var slik at abstinensene varte i fem dager så tror jeg de aller fleste røykere hadde sluttet, det er ikke viljen det er mangel på men hvor syk man blir. Du vet at det er verre å slutte med nikotin enn det er med heroin?

Abstinensene varer mye lengre fordi du ikke har lest boken. :)

Abstinensene varer mye lengre fordi du ikke har lest boken. :)

Jeg har lest boka flere ganger fordi jeg ville slutte. Men jeg fikset ikke diare og kvalme og vondt i hodet over en evighet, det lengste jeg har sluttet er sju mnd. Jeg grein hver dag og hadde det helt jævli

Jeg mener ikke å være sur, men jeg blir litt fortvilet over at alle tror det er så lett å slutte, når det egentlig er kjempevanskelig. Kanskje vi skulle bli sendt på rehabilitering slik som de narkomane eller 12 trinnsprogram

Jeg har lest boka flere ganger fordi jeg ville slutte. Men jeg fikset ikke diare og kvalme og vondt i hodet over en evighet, det lengste jeg har sluttet er sju mnd. Jeg grein hver dag og hadde det helt jævli

Jeg mener ikke å være sur, men jeg blir litt fortvilet over at alle tror det er så lett å slutte, når det egentlig er kjempevanskelig. Kanskje vi skulle bli sendt på rehabilitering slik som de narkomane eller 12 trinnsprogram

Fælt at det skal være såå vanskelig å slutte... huff..

At noen kan ha det så vanskelig visste jeg ikke.

Jeg tror ikke folk som ikke har vært avhengig eller aldri har røkt kan skjønne det.

''Jeg tror ikke folk som ikke har vært avhengig eller aldri har røkt kan skjønne det''

Ikke lett å generalisere, noen har det lett mens andre plundrer enormt.

Personlig fant jeg at ved å definere meg som en ikke-røyker mentalt, så gikk det greit. (Et og annet tilbakefall har det vært, men ikke flere nå!)

Annonse

Jeg tror ikke folk som ikke har vært avhengig eller aldri har røkt kan skjønne det.

''Jeg tror ikke folk som ikke har vært avhengig eller aldri har røkt kan skjønne det.

''

Det der er en standard undskyldning for å ikke gjør noe du vet du bør gjøre.

Jeg har røkt, men jeg var nok aldri så avhengig som deg. Røykte noe nesten hver dag, men mest på fest og i sosiale sammenhenger.

Tror det ligger mye i det å definere seg selv som ikke røyker. Mislike det at en er røyker og bestemme seg for at det er man ikke lenger. Så har motivasjonen fått et skikkelig puff.

Jada - vet det ikke er enkelt :-).

''Du vet at det er verre å slutte med nikotin enn det er med heroin?''

Jeg vil gjerne vite hva du baserer denne myten på.

Nå har jeg røkt og jeg har vært avhengig - jeg røkte tyve sigaretter hver dag. I ende og annen kom det ned til min viljestyrke og min egen innstilling.

Det er ingen som sier at det ikke er vanskelig, men om du får fysiske symptomer av røykeslutten, så burde du snakke med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...