Gå til innhold

Bipolar Depresjon

Gjest finnes det en løsning for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe man kan gjøre med noe sånt? virker ikke til at de er interessert i å gi meg antidepressiva - de øker heller Lamictal og Lithionit.Men de kan jo ikke øke den for mye heller, har allerede ett lithionitspeil på 0.9?

De diskuterer en innleggelse, men kan vi ikke prøve andre ting først??

Jeg skal vel ikke klage - har bare vært veldig deprimert i ca.4mnd nå, før det hadde jeg en periode på ett par uker som jeg anser som "normal"= ingen selvmordstanker. Før det var det nok en "god" depresjon. Det er det depressive jeg lever i og har levd i i mange år - og gud bedre hvor gode de oppturene er - de virkelige oppturene-selv om de er veeeldig få - har kun hatt tre(som jeg vet om- en på 7mnd, 1-2mnd..og siste noen få uker

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er mulig å gi AD også ved bipolar lidelse. Ved BP2 er det uproblematisk. Ved BP1 må en følges opp ekstra god slik av AD seponeres raskt ved tegn på omslag til mani.

Skrevet

Det er mulig å gi AD også ved bipolar lidelse. Ved BP2 er det uproblematisk. Ved BP1 må en følges opp ekstra god slik av AD seponeres raskt ved tegn på omslag til mani.

Ok,

tusen takk for svar,

da skal jeg nok en gang forsøke å spørre legen rundt dette- for sånn orker jeg ikke ha det..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok,

tusen takk for svar,

da skal jeg nok en gang forsøke å spørre legen rundt dette- for sånn orker jeg ikke ha det..

I tillegg kan en vurdere ECT :-)

Gjest finnes der noen løsning for meg?
Skrevet

I tillegg kan en vurdere ECT :-)

Joda,vet at ECT er en løsning- som jeg ikke vil prøve igjen.

Jeg hadde riktignok kun èn serie på 15 behandlinger,den eneste effekten jeg hadde var dårlig hukommelse-mista endel tid før beh.(1år eller så - da barnet mitt lærte å prate)

Synes du det er verdt et nytt forsøk? Risikere flere år? Når det ikke virket?(når det ikke virker..er det da meg det er noe galt med..?)

Jeg vet jo at dette jeg lever i nå er vondt og tungt,at selvmordstanker nesten dominerer hverdagen i perioder - og jo jeg vil jo ha hjelp,men vil at endel ting skal være prøvd før ECT vurderes fra min side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...