Gå til innhold

Egos.


cathlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er jeg et av dem (veit jeg trengte meg på)?

Har ikke vært på DOL på noen dager, og leste nettopp "Svar til meg". Hadde tenkt å backe ut som superego siden du ba meg om det - og strengt talt trenger jeg alle egoene mine sjøl for tida ;-) Dog er egoet mitt relativt stort, kan jeg alltids dele altså :)

Men et treff er aldri å forakte; hva står på agendaen?

Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg et av dem (veit jeg trengte meg på)?

Har ikke vært på DOL på noen dager, og leste nettopp "Svar til meg". Hadde tenkt å backe ut som superego siden du ba meg om det - og strengt talt trenger jeg alle egoene mine sjøl for tida ;-) Dog er egoet mitt relativt stort, kan jeg alltids dele altså :)

Men et treff er aldri å forakte; hva står på agendaen?

Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?

''Er jeg et av dem (veit jeg trengte meg på)?''

Ja, selvsagt er du det! :-)

''Hadde tenkt å backe ut som superego siden du ba meg om det - og strengt talt trenger jeg alle egoene mine sjøl for tida ;-) Dog er egoet mitt relativt stort, kan jeg alltids dele altså :)''

Jeg skjønner at du må ha de selv. Og i tillegg skjønner jeg at frisken har meldt sin interesse.

''Men et treff er aldri å forakte; hva står på agendaen?''

Agendaen består av å avgjøre hvem som er hvem sine ego, og generell ego-mingling, samt hvordan vi kan styrke våre egne egoer hvis de skulle bli svake.

''Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?''

Endelig noen som spør!;-) Joda, jeg syns det gikk superbra, jeg møtte jo opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er jeg et av dem (veit jeg trengte meg på)?''

Ja, selvsagt er du det! :-)

''Hadde tenkt å backe ut som superego siden du ba meg om det - og strengt talt trenger jeg alle egoene mine sjøl for tida ;-) Dog er egoet mitt relativt stort, kan jeg alltids dele altså :)''

Jeg skjønner at du må ha de selv. Og i tillegg skjønner jeg at frisken har meldt sin interesse.

''Men et treff er aldri å forakte; hva står på agendaen?''

Agendaen består av å avgjøre hvem som er hvem sine ego, og generell ego-mingling, samt hvordan vi kan styrke våre egne egoer hvis de skulle bli svake.

''Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?''

Endelig noen som spør!;-) Joda, jeg syns det gikk superbra, jeg møtte jo opp!

''Agendaen består av å avgjøre hvem som er hvem sine ego, og generell ego-mingling, samt hvordan vi kan styrke våre egne egoer hvis de skulle bli svake.''

Jeg er med, dette kan bli interessant .-)

''Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?

Endelig noen som spør!;-) Joda, jeg syns det gikk superbra, jeg møtte jo opp!''

Så flott, deilig å få det overstått, tenker jeg! Da kan du lage pinnekjøtt og nyte resten av førjulstida :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Agendaen består av å avgjøre hvem som er hvem sine ego, og generell ego-mingling, samt hvordan vi kan styrke våre egne egoer hvis de skulle bli svake.''

Jeg er med, dette kan bli interessant .-)

''Og ikke minst: Gikk det greit på eksamen?

Endelig noen som spør!;-) Joda, jeg syns det gikk superbra, jeg møtte jo opp!''

Så flott, deilig å få det overstått, tenker jeg! Da kan du lage pinnekjøtt og nyte resten av førjulstida :-)

Ok. Jeg tror vi må leie inn en foreleser, for jeg merker at jeg er tom for ideer i hvordan fikse egoet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg tror vi må leie inn en foreleser, for jeg merker at jeg er tom for ideer i hvordan fikse egoet.

''Ok. Jeg tror vi må leie inn en foreleser, for jeg merker at jeg er tom for ideer i hvordan fikse egoet.''

Nei, nei, ingen fleire forelesere på deg nå! Nå skal du nyte en velfortjent ferie, altså - med eller uten pnnekjøtt ;)

Vi får heller skylde på frosken; hvor er ho når vi trenger egoforsterkelse, da liksom? Jeg har mye å gripe fatt i og trenger litt styrke, snufs..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ok. Jeg tror vi må leie inn en foreleser, for jeg merker at jeg er tom for ideer i hvordan fikse egoet.''

Nei, nei, ingen fleire forelesere på deg nå! Nå skal du nyte en velfortjent ferie, altså - med eller uten pnnekjøtt ;)

Vi får heller skylde på frosken; hvor er ho når vi trenger egoforsterkelse, da liksom? Jeg har mye å gripe fatt i og trenger litt styrke, snufs..

:-)

Jeg mistenker sterkt at hun ligger og sover..

Nå skal jeg på julegaveshopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er juleferie, så har superego tenkt å være litt mindre streng og pågående. Håper dog at ikke id da fullstendig overkjører ego; i såfall får du rope på superego igjen. Har alltid en moraliserende pekepinger til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker sterkt at hun ligger og sover..

Nå skal jeg på julegaveshopping.

''Nå skal jeg på julegaveshopping.''

Så flink du er! Jeg driver og kvinner meg opp i dag, men hater virkelig shopping :-( Alle egoene mine stritter imot.. Hvorfor har jeg ikke bestilt alle gavene på nett som planlagt??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå skal jeg på julegaveshopping.''

Så flink du er! Jeg driver og kvinner meg opp i dag, men hater virkelig shopping :-( Alle egoene mine stritter imot.. Hvorfor har jeg ikke bestilt alle gavene på nett som planlagt??!!

Dette klarer du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er juleferie, så har superego tenkt å være litt mindre streng og pågående. Håper dog at ikke id da fullstendig overkjører ego; i såfall får du rope på superego igjen. Har alltid en moraliserende pekepinger til overs.

Da merker vi at vi blir helt forvirra. Vi er vant med strenge super-egos, så da vet vi ikke helt hva vi skal gjøre.

Men nå skal ego sjekke kontoen og finne ut hvor mye Id brukte på julegaver i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da merker vi at vi blir helt forvirra. Vi er vant med strenge super-egos, så da vet vi ikke helt hva vi skal gjøre.

Men nå skal ego sjekke kontoen og finne ut hvor mye Id brukte på julegaver i år.

Selv superego kan bli noe forvirret i førjulstiden. To motstridende normer lager trøbbel; på den ene siden er gavmildhet et gode, på den annen side er måtehold vesentlig. Siden ego allerede er under trykk fra id, så kan det hende at ikke superego vil være til så mye nytte akkurat nå. Gavmildhet, generøsitet, gleden over å glede andre....

P.S. Kan hende du ikke bør sjekke kontoen før du sitter trygt og godt i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå skal jeg på julegaveshopping.''

Så flink du er! Jeg driver og kvinner meg opp i dag, men hater virkelig shopping :-( Alle egoene mine stritter imot.. Hvorfor har jeg ikke bestilt alle gavene på nett som planlagt??!!

Kremmt... Hvordan går det med røykeslutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette klarer du! :-)

Takk! Jeg feiga ut etter et par timer og innså at siste lørdag før julaften var en særdeles dårlig dag å handle på..

Les: Kamp for å parkere, mangel på etterspurte ønskelister (i kombinasjon med elendig fantasi), KØ i kassene mens jeg ser meg hysterisk rundt etter den perfekte gaven til tante Olga, menneskevrimmel og 18 personer som skal slå av en prat innimellom mens jeg kun tenker på å manøvrere meg inn på nærmeste butikk for å kjøpe er DS-spill, svetten siler pga uteklærne osv . Kort sagt grusomt, men jeg handla fem gaver, da :-/

Satser på at mandag ettermiddag er en bedre dag for shopping, og at egoene mine er meir samstemte da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmt... Hvordan går det med røykeslutten?

Hmmmmmhhh??!!

Ok, ærlig talt driver jeg fortsatt med seigpining - forsmedelige greier.. Tar meg en "nattarøyk" og av og til en "trøsterøyk" :-(

Etter en skrekkarta shoppingtur i dag tenkte jeg at jeg fortjente en røyk. Men har laga meg en guffen strategi: På terassen står et askebeger jeg ikke har tømt på en måned eller to. Det ser ufyselig ut, og bidrar ofte til at jeg snur i døra.

På jobb har jeg erklært meg som ikke-røyker, noe som er en sannhet med visse modifikasjoner, men jeg slipper i hvert fall "maset" om å bli med ut og røyke.

Takk for at du bryr deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmhhh??!!

Ok, ærlig talt driver jeg fortsatt med seigpining - forsmedelige greier.. Tar meg en "nattarøyk" og av og til en "trøsterøyk" :-(

Etter en skrekkarta shoppingtur i dag tenkte jeg at jeg fortjente en røyk. Men har laga meg en guffen strategi: På terassen står et askebeger jeg ikke har tømt på en måned eller to. Det ser ufyselig ut, og bidrar ofte til at jeg snur i døra.

På jobb har jeg erklært meg som ikke-røyker, noe som er en sannhet med visse modifikasjoner, men jeg slipper i hvert fall "maset" om å bli med ut og røyke.

Takk for at du bryr deg :-)

Det høres som om du er ganske nær å slutte helt. Jeg tror egentlig det er lettere å være totalavholdende enn smårøyker bare du kommer deg over den første kneika. Går det an å finne noe du kan gjøre i stedet for å røyke, noe som du liker å gjøre?

Svigermoren min sluttet for ca 6 uker siden, og hun var storrøyker på forhånd. Grunnen til at hun sluttet var at hun måtte være på sykehus i 10 dager, og når hun var frisk igjen så innså hun at hun jo hadde det helt greit uten røyk. Vi var spente om det ville holde da hun kom hjem også, men merkelig nok ser det ut til å være helt problemfritt for henne. Eneste problemet som har vært hittil, var da vi hadde strømbrudd sent en kveld. Hun hadde jo ikke noe å tennne stearinlys med...*s*

Jeg forventer fortsatt at du kommer til å klare det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg feiga ut etter et par timer og innså at siste lørdag før julaften var en særdeles dårlig dag å handle på..

Les: Kamp for å parkere, mangel på etterspurte ønskelister (i kombinasjon med elendig fantasi), KØ i kassene mens jeg ser meg hysterisk rundt etter den perfekte gaven til tante Olga, menneskevrimmel og 18 personer som skal slå av en prat innimellom mens jeg kun tenker på å manøvrere meg inn på nærmeste butikk for å kjøpe er DS-spill, svetten siler pga uteklærne osv . Kort sagt grusomt, men jeg handla fem gaver, da :-/

Satser på at mandag ettermiddag er en bedre dag for shopping, og at egoene mine er meir samstemte da....

Hehe:-) Jeg syns du var fliiiink! 5 gaver er bra jobba! Man trenger ikke være så kreativ. Alle har bruk for noe fornuftig. Det var det jeg satsa på til mine to vanskelige i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv superego kan bli noe forvirret i førjulstiden. To motstridende normer lager trøbbel; på den ene siden er gavmildhet et gode, på den annen side er måtehold vesentlig. Siden ego allerede er under trykk fra id, så kan det hende at ikke superego vil være til så mye nytte akkurat nå. Gavmildhet, generøsitet, gleden over å glede andre....

P.S. Kan hende du ikke bør sjekke kontoen før du sitter trygt og godt i sofaen.

Stakkars super! :-)

Id og ego har ikke turt å sjekke konto ennå. Vi må gjøre oss ferdig med julekort og vedlegg først. Så må vi i alle fall kjøpe nytt månedskort til januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres som om du er ganske nær å slutte helt. Jeg tror egentlig det er lettere å være totalavholdende enn smårøyker bare du kommer deg over den første kneika. Går det an å finne noe du kan gjøre i stedet for å røyke, noe som du liker å gjøre?

Svigermoren min sluttet for ca 6 uker siden, og hun var storrøyker på forhånd. Grunnen til at hun sluttet var at hun måtte være på sykehus i 10 dager, og når hun var frisk igjen så innså hun at hun jo hadde det helt greit uten røyk. Vi var spente om det ville holde da hun kom hjem også, men merkelig nok ser det ut til å være helt problemfritt for henne. Eneste problemet som har vært hittil, var da vi hadde strømbrudd sent en kveld. Hun hadde jo ikke noe å tennne stearinlys med...*s*

Jeg forventer fortsatt at du kommer til å klare det :-)

Takk for gode råd og omtanke, mitt kjære superego frosken!

Ja, det er nok lettere å forsone seg med tanken og røyksuget om jeg også i mitt innerste ser på meg sjøl som røykfri. Det er verst på kvelden og når jeg snakker i telefonen hjemme. Har trådløs telefon, og for for å ikke tvinne tommeltotter er fristelsen for å gå ut på terrassen og røyke stor..

Nå har jeg imidlertid drahjelp av været - kun 10 minusgrader, men en _iskald_ vind!

Men, og dette er et stort men, jeg har lova minstejenta å slutte å røyke som en slags julegave. Må virkelig prøve å ikke smugrøyke etter at ho har lagt seg; orker ikke å skuffe / svikte henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:-) Jeg syns du var fliiiink! 5 gaver er bra jobba! Man trenger ikke være så kreativ. Alle har bruk for noe fornuftig. Det var det jeg satsa på til mine to vanskelige i år.

Takk for oppmuntrende ord, cathlin :-)

Jeg har dog en bekjennelse å komme med... I dag var det søndagsåpne butikker der vi bor. I mitt overmot tenkte jeg at jeg skulle titte innom noen butikker - for det var jo så mange gode tilbud i dag også.

Vesla var behøring antrukket i uteklær etter en aketur før vi dro. Da vi kom til sentrum oppdaga jeg at skøytene våre fortsatt lå i bilen etter sist gang, så det blei en tur på den sentrumsnære skøytebanen isteden.. Urk, null julegaver i dag :-(

Jaja, fortsatt noen dager til julaften!

En prokastineringshilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...