Gå til innhold

Egos.


cathlin

Anbefalte innlegg

Takk for gode råd og omtanke, mitt kjære superego frosken!

Ja, det er nok lettere å forsone seg med tanken og røyksuget om jeg også i mitt innerste ser på meg sjøl som røykfri. Det er verst på kvelden og når jeg snakker i telefonen hjemme. Har trådløs telefon, og for for å ikke tvinne tommeltotter er fristelsen for å gå ut på terrassen og røyke stor..

Nå har jeg imidlertid drahjelp av været - kun 10 minusgrader, men en _iskald_ vind!

Men, og dette er et stort men, jeg har lova minstejenta å slutte å røyke som en slags julegave. Må virkelig prøve å ikke smugrøyke etter at ho har lagt seg; orker ikke å skuffe / svikte henne...

Det der tror jeg er nærmest den optimale motivasjonen man kan ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der tror jeg er nærmest den optimale motivasjonen man kan ha :-)

Ja, det tror jeg også. Mine eldste er også bekymra og kritiske til røykinga mi, men veslejenta har opplevd å miste faren sin og er derfor ekstra redd for å miste meg. Han døde ikke pga røyking, men vesla er nå så stor at ho har innsett at røyking kan være dødelig.

Så jeg skylder om ikke annet barna mine dette, skulle bare ha gjort det for mange år siden....

Om ikke annet er det i hvert fall en stor og viktig inspirasjonskilde og motivasjonsfaktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, cathlin :-)

Jeg har dog en bekjennelse å komme med... I dag var det søndagsåpne butikker der vi bor. I mitt overmot tenkte jeg at jeg skulle titte innom noen butikker - for det var jo så mange gode tilbud i dag også.

Vesla var behøring antrukket i uteklær etter en aketur før vi dro. Da vi kom til sentrum oppdaga jeg at skøytene våre fortsatt lå i bilen etter sist gang, så det blei en tur på den sentrumsnære skøytebanen isteden.. Urk, null julegaver i dag :-(

Jaja, fortsatt noen dager til julaften!

En prokastineringshilsen fra

Ja, det er ennå flere dager igjen til jul. No stress.

Jeg bør absloutt rydde og vaske, dog. en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...