Gå til innhold

mine sjanser til å få attføring

Anbefalte innlegg

Gjest you know who

Jeg lurer på om jeg vil ha noen som helst sjanser til å få attføring?

Jeg er utdannet innen helsesektoren. Det er en lang historie, og jeg fikk mange psykiske problemer under utdannelsen. For at ikke mine foreldre skulle slå hånda av meg, fullførte jeg likevel. Jobbet 1,5 måned, men etter diverse selvskading, rusmisbruk, matmisbruk og 2 halvseriøse selvmordsforsøk, sluttet jeg. (De psykiske problemene mine forsvant når jeg sluttet i jobben).

Bortsett fra denne 1,5 måneden, har jeg kun 3 måneders renholdserfaring fra sommerjobb. Ingen annen jobberfaring. (Jeg fungerte for så vidt godt i renholdsjobben, slik at det er spesifikt omsorgs/undervisningsarbeid som gir meg plager). Jeg har også blitt mobbet og seksuelt misbrukt. Har aldri vært i kontakt med helsevesenet med disse problemene.

Selvfølgelig får jeg ingen jobb. Har forsøkt i 4 år uten å lykkes. Ikke får jeg arbeidsledighetstrygd heller. Så jeg forsøkte å starte for meg selv med oversettingsarbeid. Jeg jobber full tid med det, men til nå har jeg kun tjent ca. 10 000 kroner per år. Markedet er strengt, og jeg er flink, men ikke perfekt. Det ser ikke ut til at det skal lysne heller. Dette er ikke drømmesituasjonen for meg, og skal jeg bli flinkere, må det mange års studier til.

Grunnet gammel studiegjeld og betalingsproblemer, får jeg ikke mer lån fra Lånekassa til ny utdanning. Føler derfor at situasjonen min er helt fastlåst. (Må legge til at jeg har en mann som tjener brukbart).

Tror du Irene at jeg har noen som helst mulighet til å få yrkesrettet attføring? (Jeg er 27 år).

Fortsetter under...

For å få attføring må du ha en sykdom som gjør deg varig arbeidsufør (helt eller delvis), eller en sykdom som gjør at du har problemer på arbeidsmarkedet.

Det er vanskelig å si om du har rettigheter, så du bør i alle fall søke. Argumentet må jo bli at sykehistorien gjorde at du ikke fikk utdanning slik at du nå har problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...