Gå til innhold

Hva skal du gjøre lille julaften?

Anbefalte innlegg

Mine planer for morgendagen:

*Frokost i 10-tida

*Vaske golvene (nå har vi vaska golvet....)

*Bære ved (det gjør vi jo hele tiden....)

*Ta frem resten av julepynten - pynte sammen med barna

*Få et lite besøk av ei venninne med barn

*Stryke et par duker

*Rydde vaskerommet (det er bomba)

*Ta inn juletreet fra boden og pynte det

*Legge pinnekjøttet i bløt og ta opp molter fra frysen

*Skrive på pakkelapper

*Rekke en tur ut?

Hmmmmm - noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358078-hva-skal-du-gj%C3%B8re-lille-julaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

3

• cathlin

3

• Lisabeth

2

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Aller først skal jeg vaske badet. Det rakk jeg ikke i dag. Så kommer min søster på besøk med sine to barn og vi skal n tur ned på graven til våre foreldre. Senere skal jeg steke ribbe så den er ferdig til julaften, og koke grøt til riskrem. Og så skal vi pynte treet mens vi nipper til vår egen hjemmelagede plommelikør sammen med hovmesteren.

Aller først skal jeg vaske badet. Det rakk jeg ikke i dag. Så kommer min søster på besøk med sine to barn og vi skal n tur ned på graven til våre foreldre. Senere skal jeg steke ribbe så den er ferdig til julaften, og koke grøt til riskrem. Og så skal vi pynte treet mens vi nipper til vår egen hjemmelagede plommelikør sammen med hovmesteren.

Vaske badene glemte jeg på lista mi... Det må gjøres!

Jeg var på grava til farmor og farfar på søndag og tente lys. Veldig fint...

Måtte grave meg ned 30-40 cm i snøen :-)

Handle de siste julegavene.

Tørke over gulvene igjen.

Handle inn litt julegodt.

...pakke inn de siste julegavene.

Motta julebesøk.

Handle noen julemagasiner.

Oi - julehefter har jeg ikke tenkt på.

Må handle inn melk og brød - men tenkte kanskje gjøre det fredag formiddag - kan ta juleheftene da.

Ungene har egentlig ikke så sansen for dem - men mannen min og jeg må ha noen :-)

Annonse

Vaske gulv - nei, det er vi ferdige med

Bære ved - ja

Henge opp fuggelband - det må snart skiftes ut, det har vært fuglefestival der siden det kom opp. Så - ja

Pynte tre - ja

I tillegg skal jeg på jobb. Stryke duker, og bake en mandelbunn om jeg får lyst. Kjøpe en ekstra julegave som det brått ble behov for. Vaske klær. Rydde.

Avslutningsvis skal jeg ta meg en rødvinsgløgg. Prøve å ikke sovne på sofaen og våkne med sofaputemønser på kinnet i halv to-tida om natta.

Og så er det jul!

Vaske gulv - nei, det er vi ferdige med

Bære ved - ja

Henge opp fuggelband - det må snart skiftes ut, det har vært fuglefestival der siden det kom opp. Så - ja

Pynte tre - ja

I tillegg skal jeg på jobb. Stryke duker, og bake en mandelbunn om jeg får lyst. Kjøpe en ekstra julegave som det brått ble behov for. Vaske klær. Rydde.

Avslutningsvis skal jeg ta meg en rødvinsgløgg. Prøve å ikke sovne på sofaen og våkne med sofaputemønser på kinnet i halv to-tida om natta.

Og så er det jul!

Sofaputemønster på kinnet!!!!!

Fantastisk formulering!!!!

Uff, vi er fæle til å sovne på sofan om kveldene. To eller tre kvelder på rad, kom hun minste inn i stua midt på natta (hadde drømt eller vekstverk) og da lå vi og sov der...

AneM1365380603

Jeg skal vaske gulv og lage en dessert. Fintøyet skal fram, og tuppene skal bade. Ribba som skal spises om noen dager skal smøres inn for godgjøring. Pakker skal kjøres ut, og de som skal være hjemme plasseres under juletreet når ungene sover. Da skal også julestrømpene på plass.

Jeg skal ikke handle mer, tror jeg.

Sofaputemønster på kinnet!!!!!

Fantastisk formulering!!!!

Uff, vi er fæle til å sovne på sofan om kveldene. To eller tre kvelder på rad, kom hun minste inn i stua midt på natta (hadde drømt eller vekstverk) og da lå vi og sov der...

Flere enn meg da, altså. Gi meg et pledd, en bok og aller helst et glass rødvin så sover jeg ila et kvarter. Deilig, koser meg da :-)

Flere enn meg da, altså. Gi meg et pledd, en bok og aller helst et glass rødvin så sover jeg ila et kvarter. Deilig, koser meg da :-)

He he - her en kveld, så skulle jeg dobbeltsjekke med kontaktlista på mobilen, at vi hadde fått sendt julebrev til alle som skulle ha.

Jeg la meg på sofaen med pledd og mobil, og kom til C... så sovnet jeg, og våknet i tre-tida... ;-)

Jeg skal vaske gulv og lage en dessert. Fintøyet skal fram, og tuppene skal bade. Ribba som skal spises om noen dager skal smøres inn for godgjøring. Pakker skal kjøres ut, og de som skal være hjemme plasseres under juletreet når ungene sover. Da skal også julestrømpene på plass.

Jeg skal ikke handle mer, tror jeg.

Ja, jeg må også levere noen pakker. Ble så irritert på ei venninne i dag. Vi hadde avtalt at hun skulle komme klokka ti, og så skulel vi bytte pakker. Jeg ventet på henne (gjorde jo andre ting da men), og halv tolv ksulel jeg gå, da kom det melding om at hun ikke rakk det.

Seinere på dagen sa jeg fra til eldstemann at hvis hun venninna kom, måtte han gi henne pakke fra oss. Og så får jeg melding i vkeld om at hun bare hadde satt pakkene i garasjen vår i løpet av dagen.

Så nå må jeg få vår bort til henne. Hun kunne jo sagt i fra. Grrrr.

AneM1365380603

Ja, jeg må også levere noen pakker. Ble så irritert på ei venninne i dag. Vi hadde avtalt at hun skulle komme klokka ti, og så skulel vi bytte pakker. Jeg ventet på henne (gjorde jo andre ting da men), og halv tolv ksulel jeg gå, da kom det melding om at hun ikke rakk det.

Seinere på dagen sa jeg fra til eldstemann at hvis hun venninna kom, måtte han gi henne pakke fra oss. Og så får jeg melding i vkeld om at hun bare hadde satt pakkene i garasjen vår i løpet av dagen.

Så nå må jeg få vår bort til henne. Hun kunne jo sagt i fra. Grrrr.

Ja, det er viktig å gi beskjed om sånt! Avtaler som ikke holdes skal en uansett gi beskjed om. Det er ganske travelt nå i jula.

Annonse

Gjest annlovinda

Vi skal på graven til moren min i morgen, med lys og krans. Det gjør vi nok tidlig på formiddagen, så vi slipper unna kø-kjøring hjem igjen.

Hjemme skal jeg gå over gulvene med støvsugeren, og vaske over gulvet i gangen.

Vaske en maskin eller to med klær.

Pakke inn julegavene.

Deretter blir det grøt m/mandel til middag rundt 1700.

Senere på kvelden blir det ost, kjeks og rødvin, og bare avslapping og kos.

Jeg har hjelp, men huset skal vaskes og bordet skal dekkes og så skal jeg lage mesteparten av maten, ihvertfall pinnekjøttet og ribba om kvelden.

Jeg har akkurat rutet ribba og takker de høyere makter for at jeg husket på å kjøpe tapetkniv i dag.

Jobbe og jobbe... hele jula faktisk, til og med julekvelden. Ikke spesielt happy for det, men sånn er det nå bare blitt denne jula.

Har såvidt kommet i gang med å ordne jul her hjemme, men håper det er relativt fort gjort når jeg kommer fra jobb i morgen. Juletre er det verre med, det ligger an til å droppes i år... om ikke noen vet hvor man får i edelgran som ikke svir altfor mye i lommeboka - i Trondheim?

Ellers blir det sikkert litt gløgg eller rødvin og Hovmesteren sammen eldstejenta, og noen pakker må deles ut.

Jul blir det visst likevel, selv om ikke alle gulvene er vasket!

Jeg har stått opp og spist frokost og forbereder dagens middag som blir grøt. :o) Den skal få stå og ese i hele dag mens vi er på jobb, så koker vi den bare opp når vi kommer hjem så går det mye raskere.

Om en times tid kjører jeg på jobb og fryser nesten på meg frostskader på veien, det er -26 grader her og selv om selve bilen blir varm så er og blir rattet iiiiiiskaldt og jeg får ikke varmen i fingrene selv om jeg kjører med to par fingervanter.

I kveld skal vi pynte juletre og evt. rydde litt om vi orker i kulda, sannsynligvis blir det med å spise middag og fyre som bare rakkern i ovnen! Men vi skal ikke være her på julaften og skal heller ikke ha noe storbesøk de første dagene så vi stresser ikke med noe som helst. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...