Gå til innhold

Hva skal du gjøre lille julaften?

Anbefalte innlegg

Skal på jobb først. I ettermiddag skal vi spise tradisjonell julegrøt hos familie før vi drar hjem for å pynte juletre og julepynte huset.

Vi har også litt mathandling som gjenstår og skal bake ut en julekake. Ellers har vi noen pakker som må pakkes inn, men det tror jeg kan vente til i morgen formiddag.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

3

• cathlin

3

• Lisabeth

2

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Oi - julehefter har jeg ikke tenkt på.

Må handle inn melk og brød - men tenkte kanskje gjøre det fredag formiddag - kan ta juleheftene da.

Ungene har egentlig ikke så sansen for dem - men mannen min og jeg må ha noen :-)

Skulle også sove lenge på lillejulaften....

.....men stod opp 5.45. Har kost meg først med en kopp sterk kakao. Deretter med frokost (kaffe + nydelige, grove knekkebrød med ost).

Gleder meg over dagen. :-)

Nå er klokka 08.20, og jeg har allerede gått bikkjetur, dusja, kledd på meg og spist frokost. Egentlig skulle jeg nå skrive handleliste... Skal være på jobb om 40 minutter, så det er snart på tide å komme seg ut.

Etter jobb skal jeg handle, så er det ny bikkjetur, snømåking, dessertlaging (nei, vi skal ikke har riskrem i morgen...), støvsuging og golvvask, pynting av juletre, henting av julegjester som kommer med båt... Tror nok ikke jeg skal kjede meg i dag, nei.

Gjest Shira :o)

Jeg må handle litt. Så må det pyntes litt her, skulle gjort det i går, men fikk besøk og da er ikke jeg vond å be med å droppe alt som heter rydding! ;o)

Skal innom noen som har rund dag i dag.

Så må jeg sove, for ellers blir det skral julafta her. Skal ha koldtbord med svigers i kveld, men jeg skal bare lage potetsalat, slik at jeg kan sove litt mer.

Annonse

Ikke noe rolig dag med andre ord. Jeg sitter nå og surfer litt på nett, skal spise meg en skive, ta bussen til byen og kjøpe siste gaven til 11åringen, så skal jeg på jobb. Ferdig kl 21, da henter gubben meg og vi skal levere noen gaver. Alt av vask og juleting som ikke er gjort tar han når jeg er på jobb. Sånn også i morgen, han fikser julekveld og jeg går på dagvakt. Godt for oss at han har tatt seg ferie.

God jul til deg og dine

Annonse

Utover generell rydding og ordning, har jeg hentet juleovernattingsgjestene på Oslo S og servert lunsj. Senere skal jeg steke medisterkakene, lage riskremen til i morgen, pynte tre, mm - ymse "småordning" inklusive stryking av skjorte til sønnen. Og lage også dagens mat til gjestene :-)

Jeg skulle gjøre mye, men ble litt syk inatt. Så her er det mann og ungdommer som gjør jobben og mor sitter i en stol og prøver å holde seg oppe :).

Hoppet over frokosten, min datter har vasket, min mann gjør det han greier (han er også syk).

Jeg har fått meg en akevitt, jeg som ikke liker dette. Min mann truer den i meg, det er visst løsenet på all sykdom :-). Fysj hvor fælt det er, skål :)

Har vært hos frisøren, kjøpt de siste gavene, skal nå sy gardiner, legge opp en kjole, pakke og komme oss avgårde til foreldrene mine. I kveld blir det pinnekjøtt, og da er jula for alvor i gang :)

Sy kjole og legge opp gardiner på lille julaften????

Huff.

Mine gardiner som jeg kjøpte i høst ble aldri lagt opp.... Det ante meg....

aaauu... :-(

Ja! Og så den timinga da... Makan til uflaks. Nå er jeg litt usikker på om den er brukket eller bare forstuet, for jeg greier å gå på et slags vis selv om det gjør vondt, og det ville jeg kanskje ikke hvis det var brudd(?). Enda godt jeg har stått på litt de siste dagene. Det blir jul åkkesom:)

Jeg skulle gjøre mye, men ble litt syk inatt. Så her er det mann og ungdommer som gjør jobben og mor sitter i en stol og prøver å holde seg oppe :).

Hoppet over frokosten, min datter har vasket, min mann gjør det han greier (han er også syk).

Jeg har fått meg en akevitt, jeg som ikke liker dette. Min mann truer den i meg, det er visst løsenet på all sykdom :-). Fysj hvor fælt det er, skål :)

Jeg har handlet mat, måkt snø, drukket varm kakao, spist mandariner eller klementiner og en smultring. Nå skal jeg slappe av :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...