Gå til innhold

Pengegaver/ gavekort til nieser/nevøer

Anbefalte innlegg

Hva er vanlig å gi av beløp til nieser/nevøer hvis det er pengegaver eller gavekort - når de en ungdommer?

Vi gav gaver for ca 300 kr til 3 av tantebarna, og gavekort på 300 kr + ei fott såpe til tenåringene. I tillegg fikk hun på 16 ei pocketbok som er knallgod (Dødslekene - kan virkelig anbefales) - den kostet vel 120 kr tror jeg. Hun andre tenåringen var et annet sted julaften.

Hun på 16 fikk gavekort fra andre tanter/onkler på 400 kr og 500 kr - og det så kanskje litt stusslig ut med "bare" 300 kr fra oss...

Men jeg synes det er mye å gi 500 kr hver til 5 tantebarn...

Hva mener dere?

Fortsetter under...

hei prust!! :)

Jeg synes du ligger på en fin prisgruppe. Vi søsken har avtalt pris oss imellom slik at ungene våre får ca lik gave. Kanskje en idè for dere også?

Tenkte på deg her forleden. :) Håper julekvelden var fin og at dere har det bra.

Annonse

hei prust!! :)

Jeg synes du ligger på en fin prisgruppe. Vi søsken har avtalt pris oss imellom slik at ungene våre får ca lik gave. Kanskje en idè for dere også?

Tenkte på deg her forleden. :) Håper julekvelden var fin og at dere har det bra.

Det var lenge siden sist! Koselig at du stikker innom her :-)

Gjest Modern77

Jeg og søsteren min fikk 700kr hver pluss hudpleie produkter av tanta og onkelen min.. så ble vel litt over 1000kr til hver da..

Men de har kanksje ikke så mange de er tante og onkel til? Da går det an...

Men mange har jo 10-20 nieser/nevøer, så da blir det litt vel dyrt :D

Hos oss får de også 300 kr om de får penger. Det samme får våre barn fra tanter/onkler på begge sider.

Gavene vi gir varierer litt mer i verdi. I år fikk det yngste tantebarnet klær for rundt 230 kr, mens den eldste fikk kjøkkenutstyr til ca 3-gangen. Jeg tenkte mer på behov enn på millimeterjusis her.

tzatziki1365380058

Vi har 10 nevøer og nieser i gave-alder, og de får gaver til en verdi rundt 200 - 250 kroner. I tillegg gir vi familiegaver til alle familiene, på ca 200 kroner.

(Nevøer og nieser får ikke gaver etter fylte 16 år, heldigvis....)

Annonse

Jeg synes det er helt på jordet å "synes" noe som helst om at man får 300 fra noen, selv om man evt. får 400 eller mer fra andre. Om noen synes det er "lite" i den aller mest egoistiske perioden, så får det virkelig være deres problem. Noen er tante / onkel til to, andre til tolv - i tillegg til alle de andre variablene, som økonomi, prinsipper osv.

Jeg har to tantebarn, begge er tenåringer og de fikk for ca. 400 hver.

Men de har kanksje ikke så mange de er tante og onkel til? Da går det an...

Men mange har jo 10-20 nieser/nevøer, så da blir det litt vel dyrt :D

De er tante og onkel til 6 stk tror jeg. Men jeg aner ikke om de gir like mye til hver altså..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...