Gå til innhold

F.U. Om klær og sånn

Anbefalte innlegg

''Hvordan det ser ut hos datteren min når hun er hjemme er en annen sak. Det er ikke et forståelig system og jeg ville ikke brukt annet ord enn kaos både på gulvet, inne i skapene, på bordene, sengen etc.''

*LOL* - svært så gjenkjennelig!

Jeg har i tillegg en hjemmeboende tenåringssønn som benytter samme uforståelige system. Han påstår han har full kontroll og et perfekt system, men for meg ser det ut til at klesskapet hans er delt mellom trappa til andre etasje og golvet på soverommet hans....

Et liv uten håp er ikke et liv så jeg håper på bedre tid;-) Men, når i alle dager blir ungdommene voksne i moderne tider?????

Fortsetter under...

''1. Har du system i skapene dine, eller er det kaos?''

System - både i mitt og de andres skap.

''2. Ligger det klær på gulvet hos deg?''

Det _kan_ ligge en kleshaug på badegulvet fra kvelden til morgnen etter, men i hovedsak ikke. Aldri på soverommet eller andre steder i huset.

''3. Hva gjør du med klær du ikke bruker lenger?''

Gir dem bort til min søster eller Fretex.

''4. Dersom du gir klærne bort (i containere osv), vasker du dem først? Evt. lapper dem?''

Alltid renvasket. Klær som trenger lapper gis ikke bort annet til de som spør om å få, dvs., mennesker som kan traktere en symaskin på egenhånd.

''5. Hva er ditt beste tips for å ha orden i klær? Gjelder både på vaskerommet og i skapene :)''

Et skikkelig garderobeskap på soverommet er et must. På vaskerommet er det viktig å ha nok skittentøysdunker, slik at klærne kan sorteres umiddelbart i riktig haug. Dunker med lokk er best, da ser man tydelig når det må kjøres en vask.

''1. Har du system i skapene dine, eller er det kaos?''

Har en sokkeskuff og hylle til bukse og et par rotehyller til ullundertøy,og trenings/uteklær, kurv til votter, skjerf og luer, ellers kaos. Jeg savner et skap der man kan henge opp klær for jeg har bare hyller og kurver i mitt skap,

''2. Ligger det klær på gulvet hos deg?''

Jepp.

''3. Hva gjør du med klær du ikke bruker lenger?''

Det meste ligger ennå i skapet. Noe går i boden. Så prøver jeg å gi bort noe.

''4. Dersom du gir klærne bort (i containere osv), vasker du dem først? Evt. lapper dem?'' Har ikke levert klær i kontainer.

''5. Hva er ditt beste tips for å ha orden i klær? Gjelder både på vaskerommet og i skapene :)''

Større plass. Har bare et klesskap. Kunne tenkt meg et stativ for å henge opp klær på, men jeg har ikke plass. Eller jeg prioriterer den plassen jeg har til andre ting. Og i tillegg rydde bort klær man ikke bruker, men jeg er ikke så flink til det.

Et liv uten håp er ikke et liv så jeg håper på bedre tid;-) Men, når i alle dager blir ungdommene voksne i moderne tider?????

''Et liv uten håp er ikke et liv så jeg håper på bedre tid;-)''

Takk for flott visdomsord, det tar jeg meg den frihet til å adoptere :-)

''Men, når i alle dager blir ungdommene voksne i moderne tider?????''

Godt spørsmål.. I mitt tilfelle har jeg nok skylda sjøl, les: "bortskjemte" barn. Men det undrer meg likevel at eldstedatter som har det så plettfritt hjemme hos seg sjøl, slenger ting rundt seg når ho er hjemme.

Vi har hatt noen diskusjoner rundt dette; jeg meiner det er respektløst, mens ho svarer "det er jo bare fordi jeg føler meg som hjemme!". Aarrghh, skal ikke gjengi påfølgende argumentasjon :-/

PS: Jeg har tilberedt and for første gangi mitt liv i dag (og det til gjester), etter dine tips. Og jeg klarte det :-)

''Et liv uten håp er ikke et liv så jeg håper på bedre tid;-)''

Takk for flott visdomsord, det tar jeg meg den frihet til å adoptere :-)

''Men, når i alle dager blir ungdommene voksne i moderne tider?????''

Godt spørsmål.. I mitt tilfelle har jeg nok skylda sjøl, les: "bortskjemte" barn. Men det undrer meg likevel at eldstedatter som har det så plettfritt hjemme hos seg sjøl, slenger ting rundt seg når ho er hjemme.

Vi har hatt noen diskusjoner rundt dette; jeg meiner det er respektløst, mens ho svarer "det er jo bare fordi jeg føler meg som hjemme!". Aarrghh, skal ikke gjengi påfølgende argumentasjon :-/

PS: Jeg har tilberedt and for første gangi mitt liv i dag (og det til gjester), etter dine tips. Og jeg klarte det :-)

Mine yngste datter er til de grader bortskjemt, og selvom jeg vet at jeg ikke var den beste i ungdomstida så var det over for lengst da jeg var 22 år. Hun vet også utmerket at jeg tåler ikke dette, men likevel så greier hun ikke å holde styr på tingene rundt seg. Lurer på om det er biologisk.

Flott med and;-) Jeg kom ikke i nærheten av tilberdningen dette året, men ga god råd da jeg ble spurt;-) Den ble kjempegod.

Annonse

Mine yngste datter er til de grader bortskjemt, og selvom jeg vet at jeg ikke var den beste i ungdomstida så var det over for lengst da jeg var 22 år. Hun vet også utmerket at jeg tåler ikke dette, men likevel så greier hun ikke å holde styr på tingene rundt seg. Lurer på om det er biologisk.

Flott med and;-) Jeg kom ikke i nærheten av tilberdningen dette året, men ga god råd da jeg ble spurt;-) Den ble kjempegod.

''Lurer på om det er biologisk.''

Hehe, eller så er det noe i teorien til min eldste datter om "at de føler seg som hjemme fortsatt", dvs at de forventer at mamma rydder opp ;-)

PS igjen: "Fiskesnadder a la Segunda" er fortsatt en favoritt i heimen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...