Gå til innhold

Barn på fanget i bilen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trafikkregler

Nå er det lovfestet at alle skal være sikret i bil, så det er selvsagt ikke lov med en ekstra på fanget.

Takk for alle svar, måtte bare ha det svart på hvitt her ;-) Vi skal nemlig i familiebesøk i dag, og så er det 2 stk som vil sitte på med oss, men vi har bare plass til en av dem....og det var da jeg ble opplyst om denne regelen....og jeg sa at jeg var sikker på at det ikke var lov ;-) Det ER jo galskap ja!!! Godt det ikke er lov!

Annonse

Takk for alle svar, måtte bare ha det svart på hvitt her ;-) Vi skal nemlig i familiebesøk i dag, og så er det 2 stk som vil sitte på med oss, men vi har bare plass til en av dem....og det var da jeg ble opplyst om denne regelen....og jeg sa at jeg var sikker på at det ikke var lov ;-) Det ER jo galskap ja!!! Godt det ikke er lov!

Foreslo foreldrene selv at barnet kunne sitte på fanget?! *sjokkert*

Gjest trafikkregler

Foreslo foreldrene selv at barnet kunne sitte på fanget?! *sjokkert*

Nei, det er vi som har barna. Det var en som ikke skal sitte i bilen som foreslo denne løsningen! Jeg ble ganske satt ut sjøl, og sa at vi skulle finne en annen løsning.

Nei, det er vi som har barna. Det var en som ikke skal sitte i bilen som foreslo denne løsningen! Jeg ble ganske satt ut sjøl, og sa at vi skulle finne en annen løsning.

Puh - det var da enda godt at det ikke var noen foreldre som var så tankeløse! :o) De får ta drosje da om de ikke finner annen skyss og ikke kjører selv.

Typisk at andre skal finne en annen løsning!! Selv om det var du som tilbydde. La de ta taxi. De sparer masse på å ikke ha bil, så det har de god råd til!

Annonse

Tidligere var det lov å ha med en ekstra person under 15 år i bilen dersom alle var forsvarlig sikret... Og så kunne det sitte 8 personer bak i en varebil (i lasterommet) uten noen som helst sikring. Skjønner egentlig ikke at vi overlevde 80-tallet.

''Skjønner egentlig ikke at vi overlevde 80-tallet.''

Nja, en del gjorde jo ikke det.

Fra linken under:

"På slutten av 1960-tallet overtok trafikkulykkene som den hyppigste dødsårsaken for barn. Helt fram til i dag er det trafikkulykkene som har krevd og krever fleste barneliv, men antallet barn som dør i trafikken har sunket markert. Reduksjonen blir enda mer markert når vi tenker på den økningen som har skjedd i trafikkmengden."

http://www.ssb.no/ssp/utg/200104/01/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...