AneM1365380603 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Ja, det bør du prøve. Og så kan du be folk i rakfisklag med øl og akevit. Det er ingen av mine som liker det nå. Hva er rakafisk? 0 Siter
annegunn Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Jeg er ikke overvettes begeistra for det, men Datra kjørte i seg rakfisk i lefse med rømme og rødløk med stor appetitt på julefrokosten i fjor. Kult 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Hva er rakafisk? http://no.wikipedia.org/wiki/Rakfisk 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Rakfisk Samme som gravlaks da? En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Samme som gravlaks da? En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt Nei, det lukter mer av rakfisk. Og det er uten dill. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Samme som gravlaks da? En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt Nei, det er ikke det samme. Fisken er lagt ned i tønner sammen med granbar og salt og ligger der fra sommeren og ferdig til jul. Jeg liker heller ikke gravlaks. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Nei, det er ikke det samme. Fisken er lagt ned i tønner sammen med granbar og salt og ligger der fra sommeren og ferdig til jul. Jeg liker heller ikke gravlaks. Jeg elsker alt av gravlaks, rakfisk, røkelaks ) Nam,nam nam. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 I aldersgruppen 60+ så er det vel en del som liker det regner jeg med. Skulle ønske flere likte det så man kunne kose seg med det sammen med andre. Da jeg var liten var det fast annendagsmat. Da møttes hele familien hos onkelen til mora mi som hadde raket fisken sjøl. Nå er jeg den eneste igjen av alle sammen så det er derfor jeg sier de er utdødde ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Jeg elsker alt av gravlaks, rakfisk, røkelaks ) Nam,nam nam. Røykalaks er snadder ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Samme som gravlaks da? En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt Einerbar altså, jeg husker da ikke oppskriften som jeg fikk vite for 50 år siden... ;o) 0 Siter
Gjest deilig mat Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Ferske reker hvis du bor langs kysten! 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Her i huset blir det rakørret med poteter, løk, flatbrød og rømme Det er bare utrolig godt. Og med champagne som drikke til. 0 Siter
Angustia Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o) ''Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)'' Da må du emigrere til Telemark, Dorthe; her lever tradisjonen i rikt monn! Noen fordeler har man i grisgrendte strøk også, hehe :-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Samme som gravlaks da? En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt Nei, nei, ikke sammenlign deilig gravlaks med den hersens rakfisken :-) Kan overhodet ikke sammenlignes. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o) Du får innynde deg på familien min. Der eksisterer fortsatt den barbariske skikken med rakfisklag. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Huff! Jeger mer enn 20 gange så gammel og sliter fremdeles med å lære å like rakfisk. ''Jeger mer enn 20 gange så gammel '' Oi, jeg leste denne etter å ha lest om folk over og under 40, og tenkte jeg skulle si at jammen holder du deg godt ;-) Men heldigvis hadde ikke tråden blitt for uoversiktlig ennå til at jeg fant igjen innlegget fra Dorthe som du svarte på. :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Det er bare utrolig godt. Og med champagne som drikke til. Jeg synes det er det beste i verden ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 ''Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)'' Da må du emigrere til Telemark, Dorthe; her lever tradisjonen i rikt monn! Noen fordeler har man i grisgrendte strøk også, hehe :-) Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Du får innynde deg på familien min. Der eksisterer fortsatt den barbariske skikken med rakfisklag. Morsan da, det er ikke noe barbarisk skikk. Det er godt 0 Siter
Angustia Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o) ''Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o)'' Hmpf, da har du bodd i feil dal, altså Her er det mange lokale produsenter og stolte tradisjoner mht til kortreist mat generelt og rakfisk i ulike varianter spesielt :-) En smått fornærma julehilsen fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.