Gå til innhold

Leter etter et godt tips til mat på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• candyqueen_83

8

• Mrs D

7

• AneM1365380603

4

Mest aktive i denne tråden

Samme som gravlaks da?

En av matrettene som får meg til å miste matlysten uten at jeg har smakt ;)

Nei, det er ikke det samme. Fisken er lagt ned i tønner sammen med granbar og salt og ligger der fra sommeren og ferdig til jul.

Jeg liker heller ikke gravlaks.

Annonse

Nei, det er ikke det samme. Fisken er lagt ned i tønner sammen med granbar og salt og ligger der fra sommeren og ferdig til jul.

Jeg liker heller ikke gravlaks.

Jeg elsker alt av gravlaks, rakfisk, røkelaks :o)

Nam,nam nam.

I aldersgruppen 60+ så er det vel en del som liker det regner jeg med. Skulle ønske flere likte det så man kunne kose seg med det sammen med andre.

Da jeg var liten var det fast annendagsmat. Da møttes hele familien hos onkelen til mora mi som hadde raket fisken sjøl. Nå er jeg den eneste igjen av alle sammen så det er derfor jeg sier de er utdødde :o)

Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)

''Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)''

Da må du emigrere til Telemark, Dorthe; her lever tradisjonen i rikt monn! Noen fordeler har man i grisgrendte strøk også, hehe :-)

Annonse

Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)

Du får innynde deg på familien min. Der eksisterer fortsatt den barbariske skikken med rakfisklag.

Huff! Jeger mer enn 20 gange så gammel og sliter fremdeles med å lære å like rakfisk.

''Jeger mer enn 20 gange så gammel ''

Oi, jeg leste denne etter å ha lest om folk over og under 40, og tenkte jeg skulle si at jammen holder du deg godt ;-) Men heldigvis hadde ikke tråden blitt for uoversiktlig ennå til at jeg fant igjen innlegget fra Dorthe som du svarte på. :-)

''Det er ikke folk på over 40 heller som liker det nesten. De er utdødd. Men så finnes noen enkeltindivider som har greie på god mat da ;o)''

Da må du emigrere til Telemark, Dorthe; her lever tradisjonen i rikt monn! Noen fordeler har man i grisgrendte strøk også, hehe :-)

Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o)

Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o)

''Nei, jeg har bodd i Telemark, der var det kjedelig oppi dalom. Ikke fikk jeg noe rakfisk heller ;o)''

Hmpf, da har du bodd i feil dal, altså ;) Her er det mange lokale produsenter og stolte tradisjoner mht til kortreist mat generelt og rakfisk i ulike varianter spesielt :-)

En smått fornærma julehilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...