Gå til innhold

Åpner du for julebukker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Mandolaika

5

• Angustia

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Ja, det gjør jeg. Det er ikke så mange som går julebukk lenger, men jeg syns det er en artig tradisjon så lenge de oppfører seg - og det gjør de her.

Minstejenta mi gikk julebukk med unger fra nabolaget i går kveld, de fikk klar instruks om at de måtte synge julesanger, og det øvde de inn før de gikk.

De kom tilbake med en fin "fangst" som de delte broderlig og kosa seg med etterpå.

Det bor en gammel alkoholiker nedi veien her som hadde begynt å gråte da de sang "Det lyser i stille grender". Han hadde ikke noe snop eller julekaker, men gav den en 4-pack med YumYum-nudler.

Nudlene måtte spises, det var alle enige om, så det var kveldsmaten deres i går :-)

Jeg har kikkhull i døra og ville nok åpnet for små julebukker om jeg så det var det.

Ellers åpner jeg ikke døra for fremmede.

Det er synd det har blitt sånn.

''Ellers åpner jeg ikke døra for fremmede.

Det er synd det har blitt sånn.''

Oj, ja det er synd... Denne problemstillinga er heilt fjern for meg, heldigvis. Hvorfor åpner du ikke for fremmede?

Jeg har riktig nok ikke kikkhull i døra og veit derfor ikke hvem som ringer på, men det høres litt stusselig ut å være så mistenksom.

Annonse

''Ellers åpner jeg ikke døra for fremmede.

Det er synd det har blitt sånn.''

Oj, ja det er synd... Denne problemstillinga er heilt fjern for meg, heldigvis. Hvorfor åpner du ikke for fremmede?

Jeg har riktig nok ikke kikkhull i døra og veit derfor ikke hvem som ringer på, men det høres litt stusselig ut å være så mistenksom.

"Denne problemstillinga er heilt fjern for meg, heldigvis. Hvorfor åpner du ikke for fremmede?"

Følger du ikke med på nyhetene? :-)

Nå bor jeg riktignok i hovedstaden, men dette gjelder flere steder i landet. Politiet har til og med gått ut og advart folk sterkt mot å åpne for fremmede. Det er bl.a. bander av sigøynere som reiser rundt omkring og får de foten innenfor så har de plutselig ranet hele huset ditt.

"Denne problemstillinga er heilt fjern for meg, heldigvis. Hvorfor åpner du ikke for fremmede?"

Nå bor jeg riktignok i hovedstaden, men dette gjelder flere steder i landet. Politiet har til og med gått ut og advart folk sterkt mot å åpne for fremmede. Det er bl.a. bander av sigøynere som reiser rundt omkring og får de foten innenfor så har de plutselig ranet hele huset ditt.

''Det er bl.a. bander av sigøynere som reiser rundt omkring og får de foten innenfor så har de plutselig ranet hele huset ditt.''

*Setter hagla i gangen og legger revolveren under puta*

''Følger du ikke med på nyhetene? :-)

Nå bor jeg riktignok i hovedstaden, men dette gjelder flere steder i landet. Politiet har til og med gått ut og advart folk sterkt mot å åpne for fremmede. Det er bl.a. bander av sigøynere som reiser rundt omkring og får de foten innenfor så har de plutselig ranet hele huset ditt.''

Joda, jeg følger med på nyheter, men nekter å la slike skrekkhistorier begrense hverdagen til meg og barna. Jeg lar ikke døra stå ulåst når vi ikke er hjemme (forøvrig falsk trygghet for de som har lumske hensikter), men vi åpner for alle som ringer på :-)

Nå bor jeg riktignok i hovedstaden, men dette gjelder flere steder i landet. Politiet har til og med gått ut og advart folk sterkt mot å åpne for fremmede. Det er bl.a. bander av sigøynere som reiser rundt omkring og får de foten innenfor så har de plutselig ranet hele huset ditt.''

Joda, jeg følger med på nyheter, men nekter å la slike skrekkhistorier begrense hverdagen til meg og barna. Jeg lar ikke døra stå ulåst når vi ikke er hjemme (forøvrig falsk trygghet for de som har lumske hensikter), men vi åpner for alle som ringer på :-)

''Joda, jeg følger med på nyheter, men nekter å la slike skrekkhistorier begrense hverdagen til meg og barna. Jeg lar ikke døra stå ulåst når vi ikke er hjemme (forøvrig falsk trygghet for de som har lumske hensikter), men vi åpner for alle som ringer på :-)''

Samme her. Eller - det er faktisk ikke alltid jeg gidder å låse hvis jeg bare skal 15 min på butikken f.eks.

Låser ikke døren sånn utenom natten og når vi forlater huset. Ikke alltid vi husker å låse om natten heller,- men da er det en glipp. Akkurat som når vi lar bilnøklene stå i over natta ;-)

Ok, men jeg ser ikke på det som noe som begrenser hverdagen min.

''Joda, jeg følger med på nyheter, men nekter å la slike skrekkhistorier begrense hverdagen til meg og barna. Jeg lar ikke døra stå ulåst når vi ikke er hjemme (forøvrig falsk trygghet for de som har lumske hensikter), men vi åpner for alle som ringer på :-)''

Samme her. Eller - det er faktisk ikke alltid jeg gidder å låse hvis jeg bare skal 15 min på butikken f.eks.

Låser ikke døren sånn utenom natten og når vi forlater huset. Ikke alltid vi husker å låse om natten heller,- men da er det en glipp. Akkurat som når vi lar bilnøklene stå i over natta ;-)

Du bor nok ikke i Oslo du. :-)

Annonse

Nå reiste jeg i midtvesten i USA i sju uker og ingen av de jeg besøkte låste døra si. Jeg fikk litt sjokk for jeg bor i Oslo og er vant til å låse døra når jeg går ut. Før da jeg ikke hadde smekklås så sto døra alltid åpen da jeg var hjemme,

Altså, du kan ikke bure deg inne fordi at det finnes bander. Man bør selvsagt se an hvem man åpner for, men å ikke åpne for noen begynner å bli paranoid - så mange ran er det faktisk ikke. Hverken i Stor-Oslo eller andre steder.

Med vennlig hilsen

Altså, du kan ikke bure deg inne fordi at det finnes bander. Man bør selvsagt se an hvem man åpner for, men å ikke åpne for noen begynner å bli paranoid - så mange ran er det faktisk ikke. Hverken i Stor-Oslo eller andre steder.

Med vennlig hilsen

Burer jeg meg inne? Har jeg skrevet at jeg ikke åpner for noen som helst?

Det er snakk om å la være å åpne for fremmede og dette har politiet gått ut med anbefaling om.

Du bor nok ikke i Oslo du. :-)

''Du bor nok ikke i Oslo du. :-)''

Nei, heldigvis ikke :-)

Men ikke langt ute på landet heller... Det er en del andre rundt her som er mer hysteriske på låsing. Vi er nok litt sløve, men har til dags dato ikke blitt frastjålet noe, ikke ulåste sykler heller som står utenfor.

Nei, jeg gidder ikke å åpne for muslimer som går julbukk og ikke kan synge julesanger og ikke har kledd seg ut og er større enn meg og bare vil ha penger. For hva liksom?

''Nei, jeg gidder ikke å åpne for muslimer som går julbukk og ikke kan synge julesanger og ikke har kledd seg ut og er større enn meg og bare vil ha penger. For hva liksom?''

Penger?? Den var ny for meg, det hadde jeg aldri gitt, nei :-( Dessuten må julebukkene som ringer på her synge før det vanker så mye som ei pepperkake :-)

''Nei, jeg gidder ikke å åpne for muslimer som går julbukk og ikke kan synge julesanger og ikke har kledd seg ut og er større enn meg og bare vil ha penger. For hva liksom?''

Penger?? Den var ny for meg, det hadde jeg aldri gitt, nei :-( Dessuten må julebukkene som ringer på her synge før det vanker så mye som ei pepperkake :-)

Ja, her vil tenåringene heller ha penger enn kaker og godteri både når de går julebukk og når det er haloween.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...