Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med hesten min?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke hva jeg skal gjøre

Er han innkjørt? Da vil han sikkert elske kjøreturer! Og det kan du vel gjøre selv om ryggen ikke er helt god?

Per Werner Vogel og co prøvde å kjøre han inn, men frarådet meg faktisk å bruke han med vogn. Han hadde en voldsom panikk som gjorde at de valgte å la han slippe det, de ville ikke prøve mere, og frarådet meg fra å prøve. Vi bruker den andre med vogn, og både vi og hesten elsker det. Men har ingen egnet plass til å prøve med han. Tømmerstokker osv har jeg ikke prøvd, men det har med ryggen å gjøre. Det at _de_ frarådet meg, har nok også gjort sitt til at jeg ikke har vært så ivrig der.

Fortsetter under...

Per Werner Vogel og co prøvde å kjøre han inn, men frarådet meg faktisk å bruke han med vogn. Han hadde en voldsom panikk som gjorde at de valgte å la han slippe det, de ville ikke prøve mere, og frarådet meg fra å prøve. Vi bruker den andre med vogn, og både vi og hesten elsker det. Men har ingen egnet plass til å prøve med han. Tømmerstokker osv har jeg ikke prøvd, men det har med ryggen å gjøre. Det at _de_ frarådet meg, har nok også gjort sitt til at jeg ikke har vært så ivrig der.

Det er vel ingen mulighet å ta ham på tamp (altså i leietau ved siden av) når dere kjører med den andre heller?

Han er nok en hyperaktiv type, kanskje har han blitt alvorlig skremt av noe i sin tid som unghest i tillegg til at han ikke er dressert ordentlig - noe som dessverre har ødelagt hesten en god del. Å ha ham som selskapshest/kosehest er vel heller ingen god løsning, han blir tydeligvis utilpass og hyperaktiv når han ikke blir brukt og trives tydeligvis ikke helt godt med å gå og drive dank.

Det er vel ingen mulighet å ta ham på tamp (altså i leietau ved siden av) når dere kjører med den andre heller?

Han er nok en hyperaktiv type, kanskje har han blitt alvorlig skremt av noe i sin tid som unghest i tillegg til at han ikke er dressert ordentlig - noe som dessverre har ødelagt hesten en god del. Å ha ham som selskapshest/kosehest er vel heller ingen god løsning, han blir tydeligvis utilpass og hyperaktiv når han ikke blir brukt og trives tydeligvis ikke helt godt med å gå og drive dank.

Det kan kanskje være en mulighet om jeg får med meg noen som kan overta hesten foran vognen, og han springer ut.

Nei det er akkurat det, jeg tror han må bli brukt skikkelig, om han skal ha en sjanse til å få ut litt av det hyperaktive. Takk så mye til deg og dere som har svart meg her, godt å få diskutere. Selv om jeg fremdeles ikke vet hva jeg skal gjøre med hesten.

''Hesten det her er snakk om har stått ett ÅR hos Per Werner Vogel. Det skulle være profesjonelt så det holder.''

Ja.

Hva med en annose... gal og umlig hest gis bort? på finn.no. Har faktisk sett noen søke etter slike dyr... Slike som digger slike utfordinger. Som regel er det andre ting som feiler de som blir gitt bort... de er halte, syke eller gamle. En frisk og sprek fjording er nesten så fristendes at jeg kunne ha tenkt meg utfordingen selv :-)

Hva med en annose... gal og umlig hest gis bort? på finn.no. Har faktisk sett noen søke etter slike dyr... Slike som digger slike utfordinger. Som regel er det andre ting som feiler de som blir gitt bort... de er halte, syke eller gamle. En frisk og sprek fjording er nesten så fristendes at jeg kunne ha tenkt meg utfordingen selv :-)

Har prøvd ;) Tja, om jeg får vite mer om deg osv, kan du gjerne få prøve. (Tror jeg!! :)) Han er en fantastisk hest på alle andre måter, han har sjarm og humor så det rekker. Kosete, brelete og veldig kjærlig, et matvrak av dimensjoner (ca 100 kg for mye), sterk og utholdende (kraftig type), et nydelig langåret skogstroll (har alltid hatt lang man, og kler det innmari godt), humrer alltid et herlig velkommen når jeg kommer inn i stallen, er en veldig blid hest, går fint sammen med alle andre hester, osv, osv. Jeg har jobbet MYE med respekten gjennom disse årene, så han er mye enklere å håndtere nå enn før - nå kan jeg f.eks leie han gatelangs uten verken grime eller tau, bare holder han lett under haka. Han går som en hund ved siden av meg. Han er en fantastisk hest som jeg er fryktelig glad i - men, siden jeg ikke kan bruke han, kjeder han seg, og tar kjedsomheten ut slik jeg har beskrevet, i perioder. Da er han for mye hest for meg, og ikke minst for ungene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...