Gå til innhold

Mitt superspennende romjulsliv, Del 1.

Anbefalte innlegg

Her er jeg.

I dag våknet jeg av vekkerklokke rundt ni, og stod opp rundt 12. Jeg har dusja. Jeg har brukt den nye balsamen min. Håret mitt lukter godt. (Det er viktig).

Jeg har sett på skiklærne mine og sett hvordan jeg ser ut med ørevarmere på hodet, ørevarmere pluss pannebånd på hodet og sammenlignet det med hvordan jeg ser ut med lue. Så har jeg prøvd den nye halsen min og sett hvordan jeg ser ut med halsen pluss skijakka. Interessant. Jeg registrerer at jeg har mistet en yndlingslua mi jeg kjøpte i høst.

Jeg har hentet posten. Og IFORM tilbyr meg to nummer av bladet pluss løpejakke fra Craft, eller noe slags undertøy eller en klokke for kun 29,90 + 29,90 i porto og ekspedisjon.

reMember eller noe sånt tilbyr meg et kredittkort og de har tilog med nesten ferdigutfylt søknadsskjemaet. Det var jo hyggelig av dem.

Ellers prøvde jeg å rydde i kjøkkenskapet mitt og fant en boks Ananasringer fra euroshopper. Så den spiser jeg nå til frokost mens jeg filosoferer over hvorfor jeg en gang har kjøpt 5 bokser ananasringer fra euroshopper. Hva skulle jeg med 5 bokser Ananasringer?

Så tenker jeg litt på jubalong og håper operasjonen til datteren går bra.

Når jeg har spist opp Ananasringene skal jeg legge ut på en spennende ekspedisjon til kaffebrenneriet og deretter setter jeg kursen mot en bokhandel, der jeg skal se om jeg finner en håndbok for dummies på diverse dataprogrammer.

Kanskje jeg også skal rydde inn det som havnet på gulvet da jeg lette etter skiklær i klesskapet.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358299-mitt-superspennende-romjulsliv-del-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

22

• Angustia

10

• morsan

9

• frosken

7

Mest aktive i denne tråden

Så flittig du har vært :-)

Jeg har stort sett brukt dagen, etter at jeg sov kjempelenge, til å sitte og vente på tid hos dyrlegen. Drop-in-system i romjula var ganske treige greiier, men nå har katten fått sin årlige vaksine, en ormekur, og streng beskjed av dyrlegen om å gå på slamnkefor!

Mor i huset koser seg derimot med dol og kaffe nå, og utsetter ethvert forsøk på kostbegrensning til 2011.:-)

Vekkerklokka på rundt ni når man står opp først kl. tolv, makan altså! :-)

Ja det var bare tull. Men jeg skulle våkne for å ta en tidlig telefon, som førte til litt humørsvingninger. Og jeg bestemte meg deretter for å ligge i senga resten av dagen. Men så svingte humøret tilbake, og jeg bestemte meg for å gå på ski. Så bestemte jeg meg for å i alle fall gå en tur. Og nå har jeg bestemt meg for å i alle fall kjøpe kaffe og dra på bokhandelen.

Mange viktige avgjørelser som skal tas.

Annonse

Ja det var bare tull. Men jeg skulle våkne for å ta en tidlig telefon, som førte til litt humørsvingninger. Og jeg bestemte meg deretter for å ligge i senga resten av dagen. Men så svingte humøret tilbake, og jeg bestemte meg for å gå på ski. Så bestemte jeg meg for å i alle fall gå en tur. Og nå har jeg bestemt meg for å i alle fall kjøpe kaffe og dra på bokhandelen.

Mange viktige avgjørelser som skal tas.

Hehe, greit å ha litt valgmuligheter da. :-)

Så flittig du har vært :-)

Jeg har stort sett brukt dagen, etter at jeg sov kjempelenge, til å sitte og vente på tid hos dyrlegen. Drop-in-system i romjula var ganske treige greiier, men nå har katten fått sin årlige vaksine, en ormekur, og streng beskjed av dyrlegen om å gå på slamnkefor!

Mor i huset koser seg derimot med dol og kaffe nå, og utsetter ethvert forsøk på kostbegrensning til 2011.:-)

Katt på diett. Det ser jeg for meg kan bli hardt for pus. Jeg leste i Drammens tidene at man ikke skal mate kjøttmeiser pga faren for at de blir for late. Dt vil ikke åpne seg så får ikke lagt ved link.

Nå har jeg i tillegg spist en pepperkake fordi jeg ble ikke mett av Ananasringene. Men nå får det være nok. Nå går jeg ut på ekspedisjon. Uten hals.

Katt på diett. Det ser jeg for meg kan bli hardt for pus. Jeg leste i Drammens tidene at man ikke skal mate kjøttmeiser pga faren for at de blir for late. Dt vil ikke åpne seg så får ikke lagt ved link.

Nå har jeg i tillegg spist en pepperkake fordi jeg ble ikke mett av Ananasringene. Men nå får det være nok. Nå går jeg ut på ekspedisjon. Uten hals.

Er du forresten helt sikker på at det er "ananasringer" du har spist, og ikke "ananas ringer", som det står på mange slike bokser?

http://bloggfiler.no/eldeen.blogg.no/images/273387-8-1264455194126.jpg

Høres ut som en god romjulsdag det der :-)

Topp det hele med en god film eller serie på dvd + snop :-)

Hørtes deilig ut :-) Ja til late romjulsdager! Ihvertfall for oss som sendte hjem husgjester i går kveld, etter at de hadde vært her siden formiddagen lille julaften. :-) Hyggelig med besøk, men jammen hyggelig når de drar igjen også.

Annonse

Er du forresten helt sikker på at det er "ananasringer" du har spist, og ikke "ananas ringer", som det står på mange slike bokser?

http://bloggfiler.no/eldeen.blogg.no/images/273387-8-1264455194126.jpg

Nei, Ananas har ikke ringt meg.

Men jeg var på en superspennende utflukt. Først tok jeg buss til bokhandelen sammen med en gjeng engelskmenn og en mann med cowboyhatt som nøs fryktelig høyt, så det hørtes ut som han sa HYSJ! til noen barn som satt forran, så alle snudde seg og så på han.

Etter å ha kjøpt bøkene for ikke mine penger og en liten feilpriset notatbok fra moleskin, traff jeg en måke. Jeg syns alltid det er litt komisk når de store måkene trasker rundt i byen. En unge, (nok en gang engelskmenn,) fikk beskjed om at Dont bother the Seagull. Det høres så mye penere ut enn måke.

Så kjøpte jeg kaffe og gikk i frognerparken. Mange fine statuer, ok, men hva med å ta på seg litt klær. Da ville jeg ha likt dem bedre.

Deretter dro jeg til Bygdøy for å rekke solnedgangen. Rakk den akkurat ikke, men så en rød himmel og hørte litt på stillheten på nudiststranda, (som jeg ikke er på om sommeren, bare så det er sagt).

Fikk så tilbud av en villmann med kamera, tror det må ha vært uteliggerversjonen av julenissen, om jeg ikke hadde lyst til å ta et bad fordi han trengte modell. Det sa jeg nei, takk til. Helst ikke i dag.

Mm. Så møtte jeg en hund som lot seg klappe. Etterpå tok jeg buss igjen sammen med villmannen, som fremdeles syns det var dårlig gjort at jeg ikke ville stille som modell.

Så reiste jeg hjem.

Lurer på hva jeg skal ha til middag. Ble visst ikke langvarig mett av en boks Anansringer og en pepperkake.

Men jeg var på en superspennende utflukt. Først tok jeg buss til bokhandelen sammen med en gjeng engelskmenn og en mann med cowboyhatt som nøs fryktelig høyt, så det hørtes ut som han sa HYSJ! til noen barn som satt forran, så alle snudde seg og så på han.

Etter å ha kjøpt bøkene for ikke mine penger og en liten feilpriset notatbok fra moleskin, traff jeg en måke. Jeg syns alltid det er litt komisk når de store måkene trasker rundt i byen. En unge, (nok en gang engelskmenn,) fikk beskjed om at Dont bother the Seagull. Det høres så mye penere ut enn måke.

Så kjøpte jeg kaffe og gikk i frognerparken. Mange fine statuer, ok, men hva med å ta på seg litt klær. Da ville jeg ha likt dem bedre.

Deretter dro jeg til Bygdøy for å rekke solnedgangen. Rakk den akkurat ikke, men så en rød himmel og hørte litt på stillheten på nudiststranda, (som jeg ikke er på om sommeren, bare så det er sagt).

Fikk så tilbud av en villmann med kamera, tror det må ha vært uteliggerversjonen av julenissen, om jeg ikke hadde lyst til å ta et bad fordi han trengte modell. Det sa jeg nei, takk til. Helst ikke i dag.

Mm. Så møtte jeg en hund som lot seg klappe. Etterpå tok jeg buss igjen sammen med villmannen, som fremdeles syns det var dårlig gjort at jeg ikke ville stille som modell.

Så reiste jeg hjem.

Lurer på hva jeg skal ha til middag. Ble visst ikke langvarig mett av en boks Anansringer og en pepperkake.

Takk for herlig oppdatering av dagens dont :-)

Herlig lesning!

Jeg har fått unna noen småærend. Det ble faktisk en trivelig butikkrunde sammen med mannen min! Kjøpte litt "voksensjokolade", deilige sitronpraliner som ungene ikke får lov å gumle.

Var egentlig på utkikk etter skikkelig hansker til 11- og 8- åringene, men tomt i alle fem butikkene vi sjekka. De får visst ikke inn igjen hansker heller, for nå kommer snart vårvarene! Hvem i alle dager går i lette vårklær når snøen ligger enda, og kuldegradene kryper stadig nedover?....

Så reiste jeg hjem.

Hverdagsliv på sitt beste. :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...