Gjest til å ta fatt på ting Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 Hei! Har du noen tips om hvordan man kan få mer overskudd? Hvilke kosttilskudd vil du anbefale? Ginseng eller dhea (eller deha eller noe sånt)har også hørt at q10 skal være bra? Har hørt at man kan få mer behåring av ginseng og det er ikke ønskelig da jeg synes jeg har nok fra før. Jeg skal inn i en krevende men forhåpentligvis givende høst som student. Men er en slappis som trives best foran sofan. Det postivive er jo at jeg har begynt på kostholdskurs hvor man vektlegger masse frukt og grønt, og litt mer mosjon. Men likevel er jeg trett og slapp og sofaen lokker litt for mye... (30 år og født litt for bedagelig) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35837-mer-overskudd-please/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Kjære deg, Overskudd er et subjektivt begrep, tenk bare på det som skjer med oss når vi er forelsket.....Noen ganger kan manglende overskudd skyldes at vi mangler noe, oftest jern eller B-vitaminer. Andre ganger kan det være feil kost, mangel på mosjon eller psykologiske årsaker. Det er riktig at Q10 kan gi mere overskudd ettersom det er et koenzym i kroppens energiproduserende cellebestanddeler (mitokondriene). Problemet er at det ikke er lett å få målt hverken inntaket av Q10 eller kroppens lager. Noen ganger kan det derfor lønne seg å ta et multitilskudd med B-vitaminer og Q10 inkludert. Aller først vil jeg råde deg til å forsøke en så sunn og naturlig livsstil som mulig med regelmessig mosjon, frisk luft, dagslys og sunn kost. På denne grunnmuren av helse kan du så supplere med kosttilskudd eller andre tiltak som gir overskudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35837-mer-overskudd-please/#findComment-138102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.