Gå til innhold

Når begynne på jobb igjen etter influensa

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Jeg gikk et par uker med forskjølelse og hoste før jeg fikk feber. Den lå rund 39. Dager og netter har gått i ett. Sovet litt og vært våken litt. I dag morges var feberen kommet ned i 38. Har fremdeles stygg hoste og er kraftig forskjølet med lette smerter i tennene, hodet og over bihulene.

I morgen skal jeg på jobb og lurer på om jeg bør gå hvis jeg ikke har feber når jeg står opp.

Når er jeg smittefri? Når feberen er gått bort eller må jeg vente til hosten og forskjølelsen har gitt seg? Noe som kan ta sin tid.

Fortsetter under...

brilleslangen

Det er feber og almenntilstand som avgjør om du kan på jobb eller ikke

Du bør i det minste være feberfri i ettermiddag og kveld hvis du skal dra på jobb i morgen mener jeg.

Smitten tror jeg ikke du trenger tenke så voldsomt på. Bare du følger alminnelige hygieneråd om å ikke hoste ut i lufta, men hoste i hånden eller kanskje aller helst i albuen, og være nøye med håndhygiene..

God bedring

Gjest bølger

Du kan gå på jobb så snart du føler deg i god nok form.

Influensa er smittsomt fra et par dager før den slår ut til et par dager etter at de første symptomene dukker opp.

Jeg har følt meg bedre ved tidligere influenser, så har det snudd og feberen har steget igjen. Jeg har en lang kjøretur til jobb og skal også være frisk nok til å kjøre. Derfor synes jeg det er litt vanskelig og avgjøre selv om jeg føler meg i form på morgenen.

Annonse

Gjest bølger

Du bør nok holde deg hjemme til du er ferdig med den matthetsfølelsen, og Føler deg bra igjen.

Akkurat nå føler jeg meg for frisk til å være hjemme, og for syk til å gå på jobb. Temperaturen steg litt igjen, så jeg er nok ikke helt frisk enda. Jeg har vanskelig for å være hjemme fra jobb. Får dårlig samvittighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...