Gjest hvordan rekne ut ?? Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Etter et besøk på trygdekontoret i dag sitter jeg igjen med minst like lite klok som da jeg kom. Jeg jobber som ekstravakt i hjemmesykepleien (kommunalt). Har jobbet der i 4 mnd. Er nå snart 2 mnd på veg. Jeg lurer da på hvordan fødselspengene blir regnet ut. Blir det for de kommende 6 månedene og betyr det at det jeg har jobbet til nå ikke blir tatt med i beregningen ?? Eller tar de et gjennomsnitt av lønnen det siste året ??? Er det trygdekontoret eller arbeidsplassen som betaler fødselspengene mine ??? Fikk beskjed om å snakke med arbeidsgiver for å høre hvilke rutiner de har for utrekning. Trodde det var de samme reglene overalt innenfor det offentlige. At det ikke skulle være nødvendig å snakke med andre enn trygdekontoret foreløpig. Har selvsagt tenkt å fortelle det til arbeidsgiver, men jeg vil vente noen uker, da jeg ennå ikke er så langt på veg. For jeg vil ikke risikere å miste vakter fordi jeg er gravid ??!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35853-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Akkurat din situasjon er det som er mest vanskelig å gi noe råd om fordi det ikke finnes noe bestemt svar! Vanligvis går man ut fra den siste måneden eller de siste 4 uker, men når du har variabel inntekt skal man bruke en lngre periode. Det er ikke sagt noe om hvor lang denne perioden skal være, så det blir helt opp til deg og arbeidsgiver å finne ut hvilken periode man skal bruke. Dere skal bruke en så lang periode at den viser et RIKTIG bilde av din NORMALE årsinntekt. (Så enkelt er det i teorien men fryktelig vanskelig i praksis!) I realiteten: du vil ønske å få satt perioden så lang at grunnlaget blir høyest mulig, men så kommer TK inn og sammenligner med siste 3 år og så ... vel, da tar du kontakt med trygdehjelpen.no ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35853-f%C3%B8dselspenger/#findComment-137739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.