Gjest hvordan rekne ut ?? Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Etter et besøk på trygdekontoret i dag sitter jeg igjen med minst like lite klok som da jeg kom. Jeg jobber som ekstravakt i hjemmesykepleien (kommunalt). Har jobbet der i 4 mnd. Er nå snart 2 mnd på veg. Jeg lurer da på hvordan fødselspengene blir regnet ut. Blir det for de kommende 6 månedene og betyr det at det jeg har jobbet til nå ikke blir tatt med i beregningen ?? Eller tar de et gjennomsnitt av lønnen det siste året ??? Er det trygdekontoret eller arbeidsplassen som betaler fødselspengene mine ??? Fikk beskjed om å snakke med arbeidsgiver for å høre hvilke rutiner de har for utrekning. Trodde det var de samme reglene overalt innenfor det offentlige. At det ikke skulle være nødvendig å snakke med andre enn trygdekontoret foreløpig. Har selvsagt tenkt å fortelle det til arbeidsgiver, men jeg vil vente noen uker, da jeg ennå ikke er så langt på veg. For jeg vil ikke risikere å miste vakter fordi jeg er gravid ??!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35853-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…