Gå til innhold

Hva menes egentlig

Anbefalte innlegg

Gjest tankekjør på gang
Skrevet

At tankene velter inn i bevisstheten "multi-vertikalt"/"takras" heller enn å arte seg som en logisk og linjær strøm av tanker...

Skrevet

Godt spørsmål. I mine øre er det foreløpig et irriterende fremmedgjørende psykiatri-ord.

Skrevet

Det oppleves nok veldig individuelt, og kunne sikkert blitt en filosofisk diskusjon om man gikk inn for det ;).

Jeg opplever det som tankekjør når ørten plagsome tanker kværner rundt på repeat, eller i det hele tatt når jeg tenker på alt for mye av gangen. Det er som en tørketrommel o hodet.

Man trenger ikke å være syk for å ha tankekjør, alle har det av og til.

Skrevet

Som sagt; mange ting. Men selv opplever jeg at det rett og slett er at det raser så mange tanker i hodet at jeg får vondt i hodet, og jeg frykter at det skal ta fyr der.

Gjest Gåten
Skrevet

For min del kan det sammenlignes med klær i en tørketrommel, klærna er tankene og surrer rundt og rundt, vikler seg inn i hverandre. Har også noe ant "superbevissthet", da tenker jeg ekstremt klart og veldig fort, kan sammenlignes med biler på en tysk motorvei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er et godt spørsmål. Siden det ikke er et definert uttrykk, kan en oppleve at folk legger ulike ting i det. Derfor må jeg ofte spørre, slik du gjør, om hva den enkelte mener med uttrykket/begrepet.

Skrevet

Det er et godt spørsmål. Siden det ikke er et definert uttrykk, kan en oppleve at folk legger ulike ting i det. Derfor må jeg ofte spørre, slik du gjør, om hva den enkelte mener med uttrykket/begrepet.

Takk for "avklarende" svar :)

Jeg har jo skjønt at det legges veldig mye forskjellig i uttrykket. Det som noen beskriver som "tankekjør", er kanskje det samme som jeg kaller for "kaos".

Med andre ord: jeg tar ikke ordet i "personlig bruk" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...