Gå til innhold

Northug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvorfor pressen ikke kan fortelle oss litt mer om hva som foregår innen herrelangren utenom cirkus Northug.

Herrelangrenn begynner å bli drepende kjedelig for dem som er interessert i toppidrett.

mvh

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• ShitDiddelyDo

6

• Colette

5

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest roundabout
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hvorfor pressen ikke kan fortelle oss litt mer om hva som foregår innen herrelangren utenom cirkus Northug.

Herrelangrenn begynner å bli drepende kjedelig for dem som er interessert i toppidrett.

mvh

Alle idretter trenger profiler, men er enig at det negative maset rundt Petter er på grensen til kjedelig, nesten litt ekkelt:P

Gjest roundabout
Skrevet

Viste ikke at Northug var psykisk syk?

ikke jeg heller:P

Gjest roundabout
Skrevet

Han er en fantastisk fyr!!

Hadde flere vært som han hadde vi ikke hatt jantelov. Jeg er fasinert og jeg beundrer noen som kan være så selvsikker og lunefull humoristisk og virkelig gjennomføre et image så til de grader!

Go Petter!

Han trenger sfo-videreutdanning innen mediahåndtering;)

Skrevet

Alle idretter trenger profiler, men er enig at det negative maset rundt Petter er på grensen til kjedelig, nesten litt ekkelt:P

Jo, idretten trenger profiler, frageklatter og folk med friske meninger.

Men når Northug dukker opp på skjermen får jeg samme trang til å finne avknappen kjapt som ved Big Brother eller Paradise Hotel.

Det er noe med at det ikke lengre handler om langrennssport, men rent cirkus. Det ville hørtes nøyaktig likt ut samme hvilken idrett det gjalt eller om han var en realitykjendis. Sikkert fint for de som digger intriger og drittkasting. Litt mindre relevant for de som bryr seg om langrenn.

Media må ta mye av skylden for at det er slik. Det er de som bestemmer om de skal formidle idrett eller simpel realitysåpe.

mvh

Skrevet

Petter er en kjempegutt:) Han har en enorm vinnerskalle, og de som ikke tåler uttalelsene hans får bare slå av tv'n. Heia Petter, måtte du aldri forandre deg:)

Det er nettopp det jeg gjør. Jeg slår av TV-en fordi det blir så ubegripelig kjedelig med Cirkus Northug. Men jeg føler meg temmelig snytt for programmer som omhandler herrelangrenn.

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dette er så jævla typisk deler av Norge. Her kommer det en fyr som ikke er rødhåra og har sånn snasen døladialekt og bare er helt Dæhli-typen, og han henges ut som en slamp.

Northug er normal. Det er disse dølafjompene som er unormale. Vi kan ikke legge malen etter folk som bare smiler og er såpass svigermors drøm at det nesten er parodisk.

Tenk om media skulle henge seg like mye opp i usympatiske fotballspillere. Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.

En tilnærma helnorsk idrett representeres nå på herresiden av en utypisk langrennsutøver, ikke en utypisk person - men en utypisk person i det minimalistiske og noe sære langrennsmiljøet, og da blir det kulturkræsj blant de like sære blodfansa av idretten.

Gjest Elextra
Skrevet

Dette er så jævla typisk deler av Norge. Her kommer det en fyr som ikke er rødhåra og har sånn snasen døladialekt og bare er helt Dæhli-typen, og han henges ut som en slamp.

Northug er normal. Det er disse dølafjompene som er unormale. Vi kan ikke legge malen etter folk som bare smiler og er såpass svigermors drøm at det nesten er parodisk.

Tenk om media skulle henge seg like mye opp i usympatiske fotballspillere. Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.

En tilnærma helnorsk idrett representeres nå på herresiden av en utypisk langrennsutøver, ikke en utypisk person - men en utypisk person i det minimalistiske og noe sære langrennsmiljøet, og da blir det kulturkræsj blant de like sære blodfansa av idretten.

''Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.''

Det har man jo allerede.

Skrevet

Det er nettopp det jeg gjør. Jeg slår av TV-en fordi det blir så ubegripelig kjedelig med Cirkus Northug. Men jeg føler meg temmelig snytt for programmer som omhandler herrelangrenn.

mvh

Hvordan kan du føle deg snytt? Er det kanskje noen andre enn Northug som vinner?

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.''

Det har man jo allerede.

Ikke om deres usympatiske oppførsel. Hvor mye kritikk får f.eks. John Carew om dagen selv om han er på kant med manageren i klubben sin, og at manageren har en del poenger? Det er fint lite. Hvor mye mediadekning blir det når engelske fotballspillere gruppepuler prostituerte på julebordene? Joda, vi får en notis, en "ny skandale, men vi ler bare av det - vi fordømmer ikke.

Vi innser at dette er litt utypiske menn i en litt utypisk situasjon, og vi heier dem fram neste helg, synger en morosang om damene de feide over, og ferdig med det.

Northug er ikke i nærheten av dette nivået, men han er litt utypisk norsk. Han er ikke en god taper (spør du meg er det en kvalitet i dette gamet!), han forsøkte seg på en tynn en opp den bakken her forleden, han spiller litt poker og han er breial sammenlignet med Ulvang og co.

Og fokuset har vært på hauger av bagateller denne mannen har vært borti helt siden O'sore redbullskandalen (herrejemeni!) i fjor, saker som ikke er saker i det hele tatt - bortsett fra her i Norge - der vi mener at våre langrennsutøvere skal være den ypperste krem av alle verdens kremkaker.

Det er ikke Northug som ikke har bakkekontakt, men tvert imot de som kritiserer ham som snart burde innfinne seg med virkeligheten.

Skrevet

Ikke om deres usympatiske oppførsel. Hvor mye kritikk får f.eks. John Carew om dagen selv om han er på kant med manageren i klubben sin, og at manageren har en del poenger? Det er fint lite. Hvor mye mediadekning blir det når engelske fotballspillere gruppepuler prostituerte på julebordene? Joda, vi får en notis, en "ny skandale, men vi ler bare av det - vi fordømmer ikke.

Vi innser at dette er litt utypiske menn i en litt utypisk situasjon, og vi heier dem fram neste helg, synger en morosang om damene de feide over, og ferdig med det.

Northug er ikke i nærheten av dette nivået, men han er litt utypisk norsk. Han er ikke en god taper (spør du meg er det en kvalitet i dette gamet!), han forsøkte seg på en tynn en opp den bakken her forleden, han spiller litt poker og han er breial sammenlignet med Ulvang og co.

Og fokuset har vært på hauger av bagateller denne mannen har vært borti helt siden O'sore redbullskandalen (herrejemeni!) i fjor, saker som ikke er saker i det hele tatt - bortsett fra her i Norge - der vi mener at våre langrennsutøvere skal være den ypperste krem av alle verdens kremkaker.

Det er ikke Northug som ikke har bakkekontakt, men tvert imot de som kritiserer ham som snart burde innfinne seg med virkeligheten.

Hehe,- jeg liker usympatiske fotballspillere heller, jeg...

Northug har jeg alltid syntes var usympatisk - og så er han så totalt usjarmerende i tillegg,- ingen formildende omstendigheter.

*grøss*

Jeg var ikke så begeistret for Dæhlie heller, jeg da.

Skrevet

Hehe,- jeg liker usympatiske fotballspillere heller, jeg...

Northug har jeg alltid syntes var usympatisk - og så er han så totalt usjarmerende i tillegg,- ingen formildende omstendigheter.

*grøss*

Jeg var ikke så begeistret for Dæhlie heller, jeg da.

...jeg liker IKKE usympatiske fotballspillere... skulle det selvsagt være.

Skrevet

Hvordan kan du føle deg snytt? Er det kanskje noen andre enn Northug som vinner?

Tja, denne sesongen...

;-)

mvh

Skrevet

''Northug er normal.''

I så fall er jeg storligen fornøyd med at de fleste av mine naboer, i min familie, omgangskrets, på arbeidsplassen og andre steder jeg ferdes er unormale.

mvh

Skrevet

''Northug er normal.''

I så fall er jeg storligen fornøyd med at de fleste av mine naboer, i min familie, omgangskrets, på arbeidsplassen og andre steder jeg ferdes er unormale.

mvh

Haha :-)

Helt enig!!

Skrevet

Tja, denne sesongen...

;-)

mvh

Bare vent, det kommer:-)

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv ;-)

Skrevet

Bare vent, det kommer:-)

Når media begynner å fokusere på langrenn og ikke Paradise Hotell-versjonen av sporten, blir jeg kanskje litt interessert igjen.

Akkurat nå er jeg så lei herrelangrenn at det interesserer meg midt på ryggen om det blir tredobbelt norsk.

mvh

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Northug er normal.''

mvh

Men du ferdes sannsynligvis ikke blant mennesker som har viet livet sitt til å bli best i verden, og der nummer 2 er nederlag.

Skrevet

Når media begynner å fokusere på langrenn og ikke Paradise Hotell-versjonen av sporten, blir jeg kanskje litt interessert igjen.

Akkurat nå er jeg så lei herrelangrenn at det interesserer meg midt på ryggen om det blir tredobbelt norsk.

mvh

Deg om det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...