Gå til innhold

Northug

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe,- jeg liker usympatiske fotballspillere heller, jeg...

Northug har jeg alltid syntes var usympatisk - og så er han så totalt usjarmerende i tillegg,- ingen formildende omstendigheter.

*grøss*

Jeg var ikke så begeistret for Dæhlie heller, jeg da.

Jeg foretrekker også Solskjær framfor Ronaldo, men jeg forstår at pjokker på 18 som plutselig blir popstjerner og tjener mer i året enn de fleste tjener i løpet av livet, ikke alltid følger malen til de perfekte.

Dette er likevel ganske ekstreme eksempler, mens Northug ikke har gjort annet enn å avvike en smule fra den svært spesielle norske langrennssjela.

Det er ganske vannvittig av svenskene, som normalt er i krig med oss i langrennssporten, helst vil adoptere Northug, mens mange her gremmes av ham.

Og hvor mye bråk ble det rundt Red Bull-avtalen til Svindal?

Dette er et langrennsfenomen.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

11

• ShitDiddelyDo

6

• Colette

5

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest roundabout
Skrevet

Dette er så jævla typisk deler av Norge. Her kommer det en fyr som ikke er rødhåra og har sånn snasen døladialekt og bare er helt Dæhli-typen, og han henges ut som en slamp.

Northug er normal. Det er disse dølafjompene som er unormale. Vi kan ikke legge malen etter folk som bare smiler og er såpass svigermors drøm at det nesten er parodisk.

Tenk om media skulle henge seg like mye opp i usympatiske fotballspillere. Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.

En tilnærma helnorsk idrett representeres nå på herresiden av en utypisk langrennsutøver, ikke en utypisk person - men en utypisk person i det minimalistiske og noe sære langrennsmiljøet, og da blir det kulturkræsj blant de like sære blodfansa av idretten.

Jeg har ikke fordommer mot slike som Petter, og har heller ikke skrevet at jeg ikke liker fyren:)

Men jeg synes han takler media klønete, har ikke fyren en manager? Gi den "mannen" en manager før han også havner i flaska

Skrevet

Men du ferdes sannsynligvis ikke blant mennesker som har viet livet sitt til å bli best i verden, og der nummer 2 er nederlag.

Jeg er så enig i din vurdering av Northug. Han er et fantastisk råskinn av en idrettsmann som tør og gå sine egne veier, og som tør og være den han er, på godt og vondt.

Jeg var så uheldig og se på "Gutta på tur med Kongen" i romjula, og det var en pine og overvære Dæhlie og Ulvang i all sin prektighet og "fiskemani". For noen sjarmløse, intetsigende fjompenisser:-) Hadde det ikke vært for Kongen, Brimien og Hjeltnes, så hadde jeg kjedet meg i hjel.

Takket være Northug så har jeg igjen funnet spenning og nytelse i langrennsporten:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke fordommer mot slike som Petter, og har heller ikke skrevet at jeg ikke liker fyren:)

Men jeg synes han takler media klønete, har ikke fyren en manager? Gi den "mannen" en manager før han også havner i flaska

Synes det ser ut som om Northug takler rabalderet ypperlig, så jeg tviler på at det er noen grunn til å være bekymret for ham.

En typisk vinnertype. De tåler nederlag, og de tåler kritikk. Det eneste som betyr noe er suksess i sporet. Og det er sånn det skal være. Uansett hvor mye enkelte i Norge liker å preike om idrett som harmløs lek, er det langt mer enn som så for aktøren som vier livet sitt til å bli best.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er så enig i din vurdering av Northug. Han er et fantastisk råskinn av en idrettsmann som tør og gå sine egne veier, og som tør og være den han er, på godt og vondt.

Jeg var så uheldig og se på "Gutta på tur med Kongen" i romjula, og det var en pine og overvære Dæhlie og Ulvang i all sin prektighet og "fiskemani". For noen sjarmløse, intetsigende fjompenisser:-) Hadde det ikke vært for Kongen, Brimien og Hjeltnes, så hadde jeg kjedet meg i hjel.

Takket være Northug så har jeg igjen funnet spenning og nytelse i langrennsporten:-)

Det programmet er jeg glad for at jeg ikke så. ;)

Skrevet

Det programmet er jeg glad for at jeg ikke så. ;)

Det var ikke så ille, takket være de nevnte 3:-)

Gjest eg lika så godt
Skrevet

Det var ikke så ille, takket være de nevnte 3:-)

den gjengen er utgått på dato etter min mening.

Liker best kommentaren til Valen ala Hjeltnes: "eg lika så godt når det kvita kjeme. se korleis det fråda i kjeften på fisken.sjå!" :P

Gjest roundabout
Skrevet

Synes det ser ut som om Northug takler rabalderet ypperlig, så jeg tviler på at det er noen grunn til å være bekymret for ham.

En typisk vinnertype. De tåler nederlag, og de tåler kritikk. Det eneste som betyr noe er suksess i sporet. Og det er sånn det skal være. Uansett hvor mye enkelte i Norge liker å preike om idrett som harmløs lek, er det langt mer enn som så for aktøren som vier livet sitt til å bli best.

Jeg trenger heller ikke like fyren for hans personlighet, men liker råskapen hans og gi faen mentaliteten i sporet

Skrevet

den gjengen er utgått på dato etter min mening.

Liker best kommentaren til Valen ala Hjeltnes: "eg lika så godt når det kvita kjeme. se korleis det fråda i kjeften på fisken.sjå!" :P

He..he..sant det :-)

Skrevet

Men du ferdes sannsynligvis ikke blant mennesker som har viet livet sitt til å bli best i verden, og der nummer 2 er nederlag.

Om det er slik man blir om man vil være best får jeg vel igjen medgi at jeg er overlykkelig for over å ikke være omgitt av potensielle verdensmester.

Jeg synes rett og slett sånne folk er gørr kjedelige.

mvh

Skrevet

Deg om det...

Det var interressant å vite.

;-)

mvh

Skrevet

Haha :-)

Helt enig!!

Min interesse for en idrettsgren er omvendt proposjonal med dens iboende HCF. (HotellCecarFaktor)

;-)

mvh

Skrevet

Om det er slik man blir om man vil være best får jeg vel igjen medgi at jeg er overlykkelig for over å ikke være omgitt av potensielle verdensmester.

Jeg synes rett og slett sånne folk er gørr kjedelige.

mvh

Du er klar over at dette er jobben hans, og ikke en liten hobby han bedriver? Og at han overfor sponsorer, som betaler inntekten hans, ønsker og gjøre det best mulig og skape mest mulig blest om sporten han utøver? Da nytter det ikke i dagens samfunn og være en grå mus.

Skrevet

Du er klar over at dette er jobben hans, og ikke en liten hobby han bedriver? Og at han overfor sponsorer, som betaler inntekten hans, ønsker og gjøre det best mulig og skape mest mulig blest om sporten han utøver? Da nytter det ikke i dagens samfunn og være en grå mus.

Hvis dette er definisjonen av å ikke være en grå mus, tror jeg nettopp jeg begynte å synes grå mus er fantastiske.

Northug tiltrekker seg sikkert en type publikum og gir andre avsmak.

Jeg er blant dem som for første gang har begynt å slå av sportsendingene når det blir snakk om herrelangrenn. Ikke så mye på grunn av Northug som at det er så forbasket kjedelig å trø seg gjennom sju lange og tre breie med Cirkus Northugintriger før de kommer til noe som handler om skisport.

Om sponsorne blir imponerte eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Høy HCF gjør en idrett uinteressant for meg.

mvh

Skrevet

Hvis dette er definisjonen av å ikke være en grå mus, tror jeg nettopp jeg begynte å synes grå mus er fantastiske.

Northug tiltrekker seg sikkert en type publikum og gir andre avsmak.

Jeg er blant dem som for første gang har begynt å slå av sportsendingene når det blir snakk om herrelangrenn. Ikke så mye på grunn av Northug som at det er så forbasket kjedelig å trø seg gjennom sju lange og tre breie med Cirkus Northugintriger før de kommer til noe som handler om skisport.

Om sponsorne blir imponerte eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Høy HCF gjør en idrett uinteressant for meg.

mvh

Northug tiltrekker seg masse publikum/tilhengere, så lenge han vinner. Det er når han ender på 3. plasser, og er ute av form, at kritikken kommer. Eller kritikken kommer fra svenskene når han vinner. Da er han "kaxig":-) La Northug være den han er, og lik det eller ikke. Alle angrepene på han minner meg om et utslag av janteloven. Han skal ikke tro han er noe- Gud hjelpe meg:-(

Petter Northug er bare 25 år. Dvs. knapt passert den alderen hvor mange fortsatt bor hjemme hos mamma. Jeg er litt overrasket over at din toleranse, for et menneske som ikke oppfører seg A4, ikke strekker seg lenger enn som så, PieLill.

Skrevet

Northug tiltrekker seg masse publikum/tilhengere, så lenge han vinner. Det er når han ender på 3. plasser, og er ute av form, at kritikken kommer. Eller kritikken kommer fra svenskene når han vinner. Da er han "kaxig":-) La Northug være den han er, og lik det eller ikke. Alle angrepene på han minner meg om et utslag av janteloven. Han skal ikke tro han er noe- Gud hjelpe meg:-(

Petter Northug er bare 25 år. Dvs. knapt passert den alderen hvor mange fortsatt bor hjemme hos mamma. Jeg er litt overrasket over at din toleranse, for et menneske som ikke oppfører seg A4, ikke strekker seg lenger enn som så, PieLill.

Northug må være nøyaktig som han vil for meg. Jeg trenger ikke ha noe med ham å gjøre.

Men cikuset rundt ham gjør skisport uinteressant for meg. Jeg er interessert i skiidrett og bryr meg katta om hva Northug har sagt eller hva norskene, svenskene, russerne og hele verden mener om dette.

Nå omhandler sportssendingene i stor grad repotasjer på Hotell-Cesar-nivå. Det er i større grad et medieproblem enn et Northugproblem.

I forhold til markedsverdi kjører han et noe høyt spill. Trekker han strikken for langt, vil sponsorer falle fra. Spesielt om resultatene uteblir. For mye og for lite skjemmer det meste.

mvh

Skrevet

Dette er så jævla typisk deler av Norge. Her kommer det en fyr som ikke er rødhåra og har sånn snasen døladialekt og bare er helt Dæhli-typen, og han henges ut som en slamp.

Northug er normal. Det er disse dølafjompene som er unormale. Vi kan ikke legge malen etter folk som bare smiler og er såpass svigermors drøm at det nesten er parodisk.

Tenk om media skulle henge seg like mye opp i usympatiske fotballspillere. Da hadde vi fått en egen seksjon i alle avisene.

En tilnærma helnorsk idrett representeres nå på herresiden av en utypisk langrennsutøver, ikke en utypisk person - men en utypisk person i det minimalistiske og noe sære langrennsmiljøet, og da blir det kulturkræsj blant de like sære blodfansa av idretten.

Enig det ja:-)

Skrevet

Hva i all verden har dette på psykiatri å gjøre. Kjenner jeg blir provosert. Skal man sitte her som skvaldrekjærringer og sladre om uintressante idrettsutøvere, som SUPRISE er narsissistiske????? Det er vel nesten en forutsettning for å drive med egosport. Hvilket de fleste utholdenhetsgrener er....

Skrevet

Jeg mislikte ham helt fra første gang han viste sin usympatiske side - og det var vel relativt tidlig. (Da han var pottesur på lagkameraten som falt i en sprintstafett - Hetland, tro?)

I tillegg synes jeg han er _totalt_ usjarmerende, så jeg kan ikke unnskylde ham på det grunnlaget heller ;-) (Det finnes andre personer som kanskje er nesten like overlegen, men som jeg kan sjarmeres av likevel...)

Folk eier vist ikke humor. Her i landet råder janteloven tydeligvis...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...