Gå til innhold

Smerter etter borring - Hvor lenge?


Gjest Zyprexus

Anbefalte innlegg

Gjest Zyprexus

Hei!

Var hos tannlegen på torsdag og borret et hull. Har etterpå hatt lette smerter i den tannen, spesielt når jeg tygger akkuratt der. Ikke noe store smerter, men jeg kjenner det. Hvor lenge er det normalt at dette henger i?

Er litt redd for å tygge der når jeg spiser noe hardt (knekkebrød f.eks). Er det noe fare for at en så ny fylling skal falle ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannfee

Stemmer som Cathlin sier, fyllingen kan være litt høy. I så fall pusser tannlegen selvsagt den uten merkostnad for deg, bare ring dem. Du bør ikke gå lenge med en tann med for høy fylling.

Det er heller ikke uvanlig å ha noe ubehag siden de hvite fyllingene trekker seg litt sammen etter legging, og dette gir kontraksjonssmerter i tannen. Det kan ta noen dager eller en uke, noen ganger lengre tid.

Normalt skal ikke fyllinger dette ut, men det skjer iblant. I så fall er det en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...