Gå til innhold

sliten

Anbefalte innlegg

Frøkenbekymra
Skrevet

Er så sliten om dagen. Sover i pausa på jobb, sover etter jobb og sover minst 9 t hver natt. Glemmer navn, mister tråden i samtaler, surrer det til på på jobb, stopper midt i en samtale og glemmer hva jeg begynte å prate om, skriver ned alle gjøremål jeg før har husket - bokstavelig talt surrer og baller med det meste.

Hadde en runde av det slaget for snart to år siden. Det gikk en god stund til jeg plutselig endte som zombie. Det skjedde nesten over natten. Fikk medisiner og bipolardiagnose.

Lurer nå på om jeg brygger på en depresjon igjen. Har holdt på sånn siden før jul og det blir gradvis verre og verre. Hva skal jeg gjøre? Er så redd for å ende på en ny sykemelding.

Frøkenbekymra
Skrevet

... er forresten mer sliten når jeg står opp om morgenen enn når jeg la meg om kvelden. Kjæresten min sier jeg puster, peser og stønner meg gjennom natten. Merker ikke noe til dette selv for jeg er ikke våken eller noe. Jeg tat, som vanlig, min daglige dose Seroquel og sovner som en stein.

Skrevet

Hvor lenge var det sykemeldt sist? Hvis det er en ny sykdomsperiode er det lurt å ta tak så tidlig som mulig.

Har du lege? Syns du skulle ordne en avtale.

Skrevet

''Er så sliten om dagen. Sover i pausa på jobb, sover etter jobb og sover minst 9 t hver natt. Glemmer navn, mister tråden i samtaler, surrer det til på på jobb, stopper midt i en samtale og glemmer hva jeg begynte å prate om, skriver ned alle gjøremål jeg før har husket - bokstavelig talt surrer og baller med det meste.''

Skulle nesten tro det var meg du snakket om :). Jeg har også bipolar og blir sånn som regel hver vinter. Har noen ganger lurt på om det var en feil at jeg ble født som mennesker, skulle egentlig ha vært bjørn så jeg kunne gå i hi.

Fra spøk til revolver, kanskje du burde ta en telefon til legen din og fortelle dette? Vet ikke om det er så mye å gjøre med det, men jeg kommer til å spørre behandleren min ihvertfall neste time.

Jeg tror denne sykdommen svinger litt med årstidene, ihvertfall gjør den det hos meg.

Frøkenbekymra
Skrevet

Hvor lenge var det sykemeldt sist? Hvis det er en ny sykdomsperiode er det lurt å ta tak så tidlig som mulig.

Har du lege? Syns du skulle ordne en avtale.

Husker ikke hvor lenge jeg var sykmeldt sist. Tror det var ca 4 mnd. I løpet av den var jeg "friskere enn frisk" mange ganger, men psykologen hadde ikke lyst til å friskmelde meg. Ser jo i etterkant at jeg ikke var frisk når jeg var "frisk" heller.

Nå svinger det lite og det ser ut til å gå bare en vei. Vurderer å ta ei ukes ferie slik at jeg kan mure meg inne og hente meg inn, men hvis det ikke virker har jeg liksom kastet bort ei hel ferieuke. Burde kanskje ringe legen, men problemet er at jeg ikke har vært der på alt for lenge. Har ikke engang tatt de blodprøvene jeg burde :( Tror jeg har prøvd å fortrenge hele bipolardritten. Nå får jeg sikkert kjeft av legen ...

Skrevet

Husker ikke hvor lenge jeg var sykmeldt sist. Tror det var ca 4 mnd. I løpet av den var jeg "friskere enn frisk" mange ganger, men psykologen hadde ikke lyst til å friskmelde meg. Ser jo i etterkant at jeg ikke var frisk når jeg var "frisk" heller.

Nå svinger det lite og det ser ut til å gå bare en vei. Vurderer å ta ei ukes ferie slik at jeg kan mure meg inne og hente meg inn, men hvis det ikke virker har jeg liksom kastet bort ei hel ferieuke. Burde kanskje ringe legen, men problemet er at jeg ikke har vært der på alt for lenge. Har ikke engang tatt de blodprøvene jeg burde :( Tror jeg har prøvd å fortrenge hele bipolardritten. Nå får jeg sikkert kjeft av legen ...

Jepp. Kjipt å ta kontakt igjen, mendu trenger kanskje noe endring på medisiner andre tiltak så du raskere kommer på bedringen vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...