Gjest Min kjære mann Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Kan personer med sosial fobi/unnvikende personlighet, karakteriseres som : Irriterte, sinte, aggresive, kalde og unnvikende? Dog når en er ute blandt folk, virke : glad, omgjengelig og fornøyd? Når jeg konfronterer han er svaret "Er ikke sint osv". Hvordan tolke det da? Forvirrende med dobbelsignaler, ser sint ut og oppfører seg sint men er ikke sint. Lite selvinnsikt? Kan det behandles? 0 Siter
Gjest nemlig hemlig Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Det der er ikke nok info, til noen for å si om man har personlighetsforstyrrelse. 0 Siter
Gjest Min kjære mann Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Det der er ikke nok info, til noen for å si om man har personlighetsforstyrrelse. Er klar over det, han har de diagnosene. Lurer på om det rettferdiggjør hans oppførsel? Men jeg gir opp, forstår ingenting uansett. Er deprimert nå sier han, ikke de tingene jeg "beskyldte" han for. Han får søke hjelp da, selv takler jeg ikke mer enn jeg har. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Er klar over det, han har de diagnosene. Lurer på om det rettferdiggjør hans oppførsel? Men jeg gir opp, forstår ingenting uansett. Er deprimert nå sier han, ikke de tingene jeg "beskyldte" han for. Han får søke hjelp da, selv takler jeg ikke mer enn jeg har. Passiv aggressiv synes jeg. Og nei, det er ikke retferdig. Og du er ikke terapeuten hans, mor hans, pleieren hans. Så du har rett til å si at nok er nok, hjelp deg sjøl! 0 Siter
cathlin Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 ''Kan personer med sosial fobi/unnvikende personlighet, karakteriseres som : Irriterte, sinte, aggresive, kalde og unnvikende?'' Ja, en av hovedkriteriene for unnvikende personlighetsforstyrrelse og sosial angst er at en person oppfører seg irritert, sint, kald og unnvikende. Nei, det kan ikke behandles. Det beste er å dumpe dem med en gang, og aller helst sende dem til hver sin øde øy for å beskytte omverdenen mot dem. Du bør heller ikke få barn med han, for det ligger i genene. De forstyrrede genene bør ikke spres. 0 Siter
Gjest Min kjære mann Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 ''Kan personer med sosial fobi/unnvikende personlighet, karakteriseres som : Irriterte, sinte, aggresive, kalde og unnvikende?'' Ja, en av hovedkriteriene for unnvikende personlighetsforstyrrelse og sosial angst er at en person oppfører seg irritert, sint, kald og unnvikende. Nei, det kan ikke behandles. Det beste er å dumpe dem med en gang, og aller helst sende dem til hver sin øde øy for å beskytte omverdenen mot dem. Du bør heller ikke få barn med han, for det ligger i genene. De forstyrrede genene bør ikke spres. ''Nei, det kan ikke behandles. Det beste er å dumpe dem med en gang, og aller helst sende dem til hver sin øde øy for å beskytte omverdenen mot dem. Du bør heller ikke få barn med han, for det ligger i genene. De forstyrrede genene bør ikke spres.'' Er dette ironi? Han er min første og eneste kjæreste, traff han før jeg flyttet hjemmenfra og vi har vært sammen siden. Barn har det og blitt. At han oppfører seg slik er ingen overraskelse, men jeg er sliten av alt. Sliten av å ta vare på folk, orker ikke mer. 0 Siter
Gjest Min kjære mann Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Passiv aggressiv synes jeg. Og nei, det er ikke retferdig. Og du er ikke terapeuten hans, mor hans, pleieren hans. Så du har rett til å si at nok er nok, hjelp deg sjøl! '' Og du er ikke terapeuten hans, mor hans, pleieren hans. '' Tror jeg har vært for mye av dette i livet mitt, det er en uting jeg må kvitte meg med. 0 Siter
cathlin Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 ''Nei, det kan ikke behandles. Det beste er å dumpe dem med en gang, og aller helst sende dem til hver sin øde øy for å beskytte omverdenen mot dem. Du bør heller ikke få barn med han, for det ligger i genene. De forstyrrede genene bør ikke spres.'' Er dette ironi? Han er min første og eneste kjæreste, traff han før jeg flyttet hjemmenfra og vi har vært sammen siden. Barn har det og blitt. At han oppfører seg slik er ingen overraskelse, men jeg er sliten av alt. Sliten av å ta vare på folk, orker ikke mer. Nei vel 0 Siter
Gjest Min kjære mann Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Nei vel :-) God ettermiddag til deg. 0 Siter
Gjest hæææh1 Skrevet 13. januar 2011 Skrevet 13. januar 2011 Nei vel Hvorfor i all verden et slikt svar på et seriøst spørsmål? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.