Gå til innhold

Sove uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg har skrevet her før tok legen vekk serequel, remeron og atharax i høst. Nå sliter jeg virkelig med å få sove, samtidig som dette blir ekstra problematisk i ny jobb og med mye pendling. Får ikke en dritt med legen med den begrunnelsen at jeg må lære meg å sove uten medisiner... Noe som fører til at jeg bommer diverse medisiner med slekt og venner, eller at jeg drikker alkohol kun for å få sove eller dempe angst og uro. Hva gjør en da? Andre i apparatet mener jeg bør få noe å sove på, men det er han som har siste ordet... Ikke en gang atharax. Aaaaaaaaaa.

Føler meg egentlig ikke frisk og sterk nok til å jobbe... Men prøver så godt jeg kan og er utkjørt etterpå.

Gjest Lykke tel
Skrevet

Har du visa-kort kan du bestille Melantonin fra http://www.biovea.net

180 tabl. a 5 mg går igjennom tollen. Jeg tar 15 mg før leggetid og da sovner jeg lett.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med både Seroquel og Remeron er jeg sgs enig med legen din. Det bør være helt unntaksvis at du får noe mer for å hjelpe på søvnen.

Skrevet

Har du visa-kort kan du bestille Melantonin fra http://www.biovea.net

180 tabl. a 5 mg går igjennom tollen. Jeg tar 15 mg før leggetid og da sovner jeg lett.

Jøss. Og det funker bra? Har prøvd KavaKava fra samme leverandøren, men det var bare en vits. Liker før jeg bestiller Oslo-tur. Der er det iallefall enkelt å handle uten resept :-/

Skrevet

Med både Seroquel og Remeron er jeg sgs enig med legen din. Det bør være helt unntaksvis at du får noe mer for å hjelpe på søvnen.

Men jeg får da ingenting... Fikk sove med remeron og serequel...

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Jøss. Og det funker bra? Har prøvd KavaKava fra samme leverandøren, men det var bare en vits. Liker før jeg bestiller Oslo-tur. Der er det iallefall enkelt å handle uten resept :-/

Legen kan skrive ut resept på melatonin. Selges under navnet Circadin, ingen registreringsfritak eller noe annet styr!

Skrevet

Legen kan skrive ut resept på melatonin. Selges under navnet Circadin, ingen registreringsfritak eller noe annet styr!

Circadin er sukker og virker (for meg) svakt. 2mg er ikke mye. Dessuten er dette preparatet jævflig dyrt for å si det rett ut. Bedre å søke om 3mg kapsler på reg.fritak, eller enkelt og greit bestille på nett. Psykiateren min fortalte meg hun hadde flere pasienter som gjorde dette, og mente det var ufarlig.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man kuttet Remeron og Seroquel. Mente han du var frisk fra psykiske problemer?

Må faktisk si jeg ikke skjønner helt det NHD skriver her. Forkortelsen sgs f.eks. Dermed forstår jeg ikke den setningen.

Men jeg er personlig av den mening at der det virkelig er kroniske søvnproblemer man har prøvd alt for å få bukt med må være ok å bruke ikke-vanedannende midler. Jeg får dette selv om jeg også oppfordres til å opprettholde en så god søvnhygjene som mulig.

Gjest Lykke tel
Skrevet

''Jøss. Og det funker bra? Har prøvd KavaKava fra samme leverandøren, men det var bare en vits. Liker før jeg bestiller Oslo-tur. Der er det iallefall enkelt å handle uten resept :-/''

Åja, melantonin fungerer veldig bra. Har også bestilt kavakava fra biovea, og virkningen kan ikke sammenlignes med den jeg fikk fra http://www.realkava.com/Kava-Kwik-Instant-Kava-Drink_p_14.html

Hva er det som fåes uten resept i Oslo, som man ikke også får i Drammen?

Skrevet

Circadin er sukker og virker (for meg) svakt. 2mg er ikke mye. Dessuten er dette preparatet jævflig dyrt for å si det rett ut. Bedre å søke om 3mg kapsler på reg.fritak, eller enkelt og greit bestille på nett. Psykiateren min fortalte meg hun hadde flere pasienter som gjorde dette, og mente det var ufarlig.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man kuttet Remeron og Seroquel. Mente han du var frisk fra psykiske problemer?

Må faktisk si jeg ikke skjønner helt det NHD skriver her. Forkortelsen sgs f.eks. Dermed forstår jeg ikke den setningen.

Men jeg er personlig av den mening at der det virkelig er kroniske søvnproblemer man har prøvd alt for å få bukt med må være ok å bruke ikke-vanedannende midler. Jeg får dette selv om jeg også oppfordres til å opprettholde en så god søvnhygjene som mulig.

Så godt som

Skrevet

''Jøss. Og det funker bra? Har prøvd KavaKava fra samme leverandøren, men det var bare en vits. Liker før jeg bestiller Oslo-tur. Der er det iallefall enkelt å handle uten resept :-/''

Åja, melantonin fungerer veldig bra. Har også bestilt kavakava fra biovea, og virkningen kan ikke sammenlignes med den jeg fikk fra http://www.realkava.com/Kava-Kwik-Instant-Kava-Drink_p_14.html

Hva er det som fåes uten resept i Oslo, som man ikke også får i Drammen?

Husker jeg gikk over jernbanetorget og folk kom løpende etter å spurte om jeg ville ha hasj, valium og det som var...

Er det lovelig å importere denne teen da? Dersom en drikk kunne hjelpe meg når panikkangsten kommer så hadde det vært fantastisk.

Skrevet

Ja, men problemet mitt er at jeg ikke får noe som helst. Atharax og truxal er en veldig mild medisin... Men fikk ikke dette heller.

Onsdag1365380628
Skrevet

''Legen kan skrive ut resept på melatonin. Selges under navnet Circadin, ingen registreringsfritak eller noe annet styr!

''

Cirkadin er en dårlig erstatning for Melatonin, og for meg var det null virkning. 21 piller koster 180 kroner, og ingen blåresept....

Jeg bestilller melatonin over internett, betaler ca 200 kroner for et års forbruk. Dette har jeg gjort i mange år, og sover som et barn hver natt. Slipper å diskutere med lege og styre med resepter. Anbefales!

Gjest Lykke tel
Skrevet

Husker jeg gikk over jernbanetorget og folk kom løpende etter å spurte om jeg ville ha hasj, valium og det som var...

Er det lovelig å importere denne teen da? Dersom en drikk kunne hjelpe meg når panikkangsten kommer så hadde det vært fantastisk.

Det er egentlig ikke lov til å bestille KAVA fra et land utenfor EU, men de tre gangene jeg har bestilt har jeg fått det.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er egentlig ikke lov til å bestille KAVA fra et land utenfor EU, men de tre gangene jeg har bestilt har jeg fått det.

Fungerer KAVA like godt som Melatonin? Og hvor bestiller du det?

Gjest Lykke tel
Skrevet

Fungerer KAVA like godt som Melatonin? Og hvor bestiller du det?

KAVA er ikke en sovemedisin, men et middel som gjør deg glad. :)

Gjest Lykke tel
Skrevet

''Husker jeg gikk over jernbanetorget og folk kom løpende etter å spurte om jeg ville ha hasj, valium og det som var... ''

Litt dyrt å bli tatt er det ikke? 4000,- tror jeg boten er for å kjøpe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men jeg får da ingenting... Fikk sove med remeron og serequel...

Beklager! Feillesing.

Hvorfor du ikke kan få Seroquel 25 mg er uforståelig for meg.

Skrevet

Beklager! Feillesing.

Hvorfor du ikke kan få Seroquel 25 mg er uforståelig for meg.

Jeg har alltid vært et rotehode med medisiner... kan det være det som gjør det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...