Gå til innhold

spørsmål om lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest Louise 345
Skrevet

Hei, var til utredning tidligere i uka, psykiateren mente jeg var bipolar og trenger lamictal. Merker at jeg er usikker på diagnosen, og veldig redd for å ta medisin.

Har lamictal stor påvirkning på vekt? er redd for å legge på meg, og redd for å miste konsentrasjonen, og bli tåkete i hodet. Er dette sannsynlig bivirkninger fra lamictal? om det er en lite alvorlig grad av bipolaritet vil det være mulig å klare seg uten medisiner? hva er eventuelt tegnene jeg bør se etter som gjør det nødvendig å revurdere ønsket om ikke å ta medisiner?

kan fastlegen følge opp lamictalbruk? Psykiateren var så uvennlig og bastant, vil ikke tilbake til...

Frøkenbekymra
Skrevet

Jeg fikk et nytt og stabilt liv etter at jeg begynte med Lamictal. Kunne ikke falle meg inn å slutte. Er livredd for å havne i det samme kjøret. Føler meg overhode ikke dopet og jeg har som (les over) ikke lagt på meg et gram. Dvs ... nå lyver jeg. Jeg gikk ned 5 kg under forrige depresjon, men la på meg disse 5 kiloene når jeg ble frisk.

Må innrømme at jeg har havnet i grøfta igjen, men ikke på langt nær så ille som i forrige runde. Har gått på en mindre vedlikeholdsdose som ikke virket helt 100%. Uansett - jeg har fått et HELT annet liv!

Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen som har lagt på seg av lamictal, ei heller jeg. Som Frøkenbekymra har også jeg fått et bedre og mer stabilt liv etter jeg begynte med lamictal. Én gang har jeg blitt "susete i hodet" og det var fordi jeg tok for høy dose, men dette finner de ut av når man tar blodprøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...