Gå til innhold

Medisin uten vektoppgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har bra effekt av medisin mot depresjon, angst, og kanskje litt paranoia, som ikke har hatt vektøkning som bivirkning?

Frøkenbekymra
Skrevet

Jeg har ikke gått opp et gram uansett hva jeg har dytta i meg. Spurte legen om det var medisinene eller økt matlyst som gjorde at man la på seg da jeg så at dette kunne være en bivirkning. Han svarte økt matlyst.

Vet ikke om legen hadde rett, men jeg spiser det samme og legger ikke på meg.

Skrevet

Ja, rivotril. Det er dog ett b-preparat. Har ikke lagt noe som helst på meg pga zoloft da,. Av ssri vet jeg att de bruker fontex til anorektikere, fordi den gir minst vektoppgang.

Skrevet

Ja, rivotril. Det er dog ett b-preparat. Har ikke lagt noe som helst på meg pga zoloft da,. Av ssri vet jeg att de bruker fontex til anorektikere, fordi den gir minst vektoppgang.

Vet du noe om hvor "bra" fontex er kontra alternativene?

og hva heter den medisinen NHD pleier å fremheve?

Skrevet

Jeg har ikke gått opp et gram uansett hva jeg har dytta i meg. Spurte legen om det var medisinene eller økt matlyst som gjorde at man la på seg da jeg så at dette kunne være en bivirkning. Han svarte økt matlyst.

Hvilke medisiner er det du tar da, og mot hva? og virker de?

Skrevet

Økt matlyst som _følge av medisiner_, ja...

Skrevet

Vet du noe om hvor "bra" fontex er kontra alternativene?

og hva heter den medisinen NHD pleier å fremheve?

Wellbutrin.

Skrevet

I alle fall ikke antipsykotisk medisin, da en av klassebivirkningene er vektøkning... men det er selvsagt individuelt, og skulle du være misfornøyd er det bare å "snu"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...