Gå til innhold

Å for å fortsette klagingen til Nils kanskje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene plutselig blitt illrød og hoven i ansiktet og på halsen. Tatt predisolon da jeg fikk det i forbindelse med lignende anfall for tre-fire år siden. På ansvarsgruppemøte i dag var legen og folket mest opptatt av at jeg ikke skulle gni og klø, og da jeg prøvde å få et svar med legen på hva som forårsaker dette var han mer opptatt av å vite hvor jeg har fått tak i predisolon. Nå sitter jeg her igjen rød som en hummer... Klør i nesen samtidig... Skal jeg da hive innpå mer predisolon igjen? Bruker å gå over etter tre timer ca etter jeg tar predisolon, og det svir og klør noe forferdelig. Ikke spist, brukt eller tatt noe nytt som kan forklare dette...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min erfaring er at en så godt som aldri finner ut hva dette kommer av.

Prednisolon i noen dager høres fornuftig og ufarlig ut. Lykke til :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Min erfaring er at en så godt som aldri finner ut hva dette kommer av.

Prednisolon i noen dager høres fornuftig og ufarlig ut. Lykke til :-)

Hva med mitt spørsmål, om somatiske/psykiske soldater?

Skrevet

Hva med mitt spørsmål, om somatiske/psykiske soldater?

Ja, har ikke annen forklaring. Allergisk mot husstøvmidd og hund, men det har jeg levd i over 30 år. Men akkurat nå sitter jeg her litt rådløs.... Ikke mer predisolon og ser nesten vannskapt ut i ansiktet. Folk hadde snudd seg på gata om jeg var der for å si det slik... Hva skal jeg gjøre da...? Ser symptomer på anafalystisk sjokk er de samme som dette.... Men siden jeg bor milevis fra legevakten og en nærmest skal ha hjerteinnfarkt før de kan rykke ut sliter jeg... Hva er det verste som kan skje? Svie og kløe er ikke farlig... men sjokk og koma er verre....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, har ikke annen forklaring. Allergisk mot husstøvmidd og hund, men det har jeg levd i over 30 år. Men akkurat nå sitter jeg her litt rådløs.... Ikke mer predisolon og ser nesten vannskapt ut i ansiktet. Folk hadde snudd seg på gata om jeg var der for å si det slik... Hva skal jeg gjøre da...? Ser symptomer på anafalystisk sjokk er de samme som dette.... Men siden jeg bor milevis fra legevakten og en nærmest skal ha hjerteinnfarkt før de kan rykke ut sliter jeg... Hva er det verste som kan skje? Svie og kløe er ikke farlig... men sjokk og koma er verre....

Etter min forstand er det helt usannsynlig at det på dette stadium går over i anafylaksi.

Antihistaminer (allergimedisiner) vil hjelpe. Det kan du kanskje få tak i?

Skrevet

Etter min forstand er det helt usannsynlig at det på dette stadium går over i anafylaksi.

Antihistaminer (allergimedisiner) vil hjelpe. Det kan du kanskje få tak i?

Tar aerius hver dag. Men det har vel ikke noe for seg å slenge innpå flere? Har hørt at det ikke har noe for seg å ta mer enn en i forhold til allergier...

Jeg fikk allergisjokk av antibiotika en gang... Hovnet opp i svelget og full av utslett. Men siden jeg ikke har tatt antibiotika eller noe unormalt nå dør jeg vel ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...