Gå til innhold

Smitteeffekt??

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke kjekt
Skrevet

Er så utrolig mye selvmordsprat her inne for tiden. Er dette en spesielt vanskelig tid for mange, eller er det en viss smitteeffekt her? Utrolig trist at livet føles så vondt, uansett. Jeg vil tro det er en positiv ting å kunne lufte sånne tanker, diskutere litt her inne. Selv om det ikke er kjekke tråder å komme over. Hva skal egentlig til for at suicidale får det bedre? Utenom døden.

Skrevet

Smitteeffekt er det helt sikkert. Siden dette er et psykiatrisk forum så er det vel også mange her som sliter med depresjoner. Veldig mange som tar livet sitt sliter jo nettopp med depresjoner.

Det er viktig å huske på at alle kan ha tanker om at vi ikke orker mere, skulle ønsket å få slippe osv. Dette er hos de fleste bare tanker og disse er ikke farlige, man trenger ikke å gjøre det man tenker. Når tankene går over til planlegging og man finner datoen man skal forlate verden, er det på tide å søke hjelp før man blir så syk at man ikke skjønner noen ting.

Når selvmordstanker går over i planlegging, og man tror at det beste for alle andre er at man forsvinner, da kan det være for sent å gjøre noe med det. Så derfor: Søk hjelp for psykiske lidelser, det finnes, og man må ta imot den hjelpen man får.

Da jeg ble syk trodde jeg at jeg skulle bli frisk på et par uker. Det har nå gått 8 år og jeg er enda ikke helt bra, men mye bedre etter langvarig behandling. Hadde jeg ikke fått hjelp den gangen, hadde jeg nok ikke sittet her idag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...