Gå til innhold

God helse i høy alder?

Anbefalte innlegg

Gjest Sofagris på 52.

Lurer på å innhente noe statistikk,men har først noen spørsmål:

Hvis jeg går på noen gamlehjem og snakker med 100 gamle over 80 år er da alle sammen: Idrettsfolk? Vegetarianere? Avholdsfolk? Ikkerøkere? Lever de i sølibat? Eller drikker de vin hver uke og røker enda? Jeg har aldri røkt ,men er glad i mat og er noe overvektig.Har høyt blodtrykk og skal hente ut beta-blokker den 21/1 når uføretrygden har kommet.Når legene tør la meg gjøre det skal jeg begynne å trene forsiktig på ett helse-studio her jeg bor.Ikke så mye for min egen del,men for at barna ikke bare skal miste besteforeldre men også far.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359206-god-helse-i-h%C3%B8y-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Dorthe sier, du får nok ikke så mange over 80 på gamlehjemmet til å snakke, da må du reise hjem til dem.

Det jeg tror du vil finne av fellestrekk for de som blir såvidt gamle, er først og fremst gode gener (foreldre som har blitt gamle), dernest folk som har hatt kroppsarbeid i yngre år, videre tipper jeg at de også har hatt rimelig grei vekt hele livet.

Jeg vil også tro at du vil finne få røykere.

Dette er bare min _tro_, kanskje du finner statistikker over dette om du søker på riktig plass.

• 9 måneder senere...
Gjest SG på 52

Jeg er redd at hvis du går inn på et gamlehjem for å snakke med noen over 80 så kan de stort sett ikke snakke. Friske 80-åringer bor hjemme fremdeles.

Ja du har nok rett.De jeg snakker med på 75+ er ganske spreke selv om de veier over 100 kg.Tipper at de har gode gener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...