Gå til innhold

N.H.D. Lurer på med hvorfor alder på BUP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor det må være aldersgrense på å gå på BUP poliklinikk.

Når jeg ble over 18 år for noen år siden fikk jeg ikke gå på BUP lenger for å få hjelp med at jeg er redd hunder og etter jeg ble 18 år har jeg ikke blitt henvist til psykiater på BUP når det har vært noe med medisinene jeg får.

Da har jeg blitt henvist til psykiater på DPS.

Jeg følte at de hjalp meg mer når jeg gikk på BUP.

Nå er det kun fastlegen jeg går til på kontroll med ritalin, sobril og med melatonin og med diabetes og med spiserøret går jeg på kontroll på poliklinikk på sykehuset.

Kan det med at jeg ikke har fått hjelp to ganger jeg har vært hos psykiater på DPS ha noe med at jeg har føtalt alkohol syndrom og litt adhd.

Jeg har angst/panikkangst.

Jeg er redd for hunder og tør ikke gå på tur alene.

I steden for at det er alder på BUP, hadde det ikke da vært bedre at det hadde vært barne, ungdom, voksen psykiatrisk?

Og at det kan bli forkortet med BUVP?

Er det noen barn og ungdomer som går til psykolog eller psykiater på DPS?

Jeg er under 23 år.

Her er et vedlegg som andre her på siden som også er under 23 år kan lese.

http://www.helsedirektoratet.no/psykiskhelse/her_f_r_du_hjelp/barn_unge/barne__og_ungdomspsykiatrisk_poliklinikk__bup__78371

116k –

Skrevet

Hei N.H.D.

Jeg lurer på hvorfor du ikke har svart på spørsmålet mitt som jeg lurer på?

Skrevet

Hei N.H.D.

Jeg lurer på hvorfor du ikke har svart på spørsmålet mitt som jeg lurer på?

1. Du skrev spørsmålet inn fredag kveld. nå er det lørdag formiddag. Ikke sikkert at NHD sitter ved PC'en hele døgnet. Ikke forvent at han skal svare deg med en gang.

2. NHD svarer ikke på alle spørsmål her. Egentlig skal han bare svare på et lite antall pr uke, men han er grei og svarer på mange flere enn han får betalt for å svare på. Så det er mange her som ikke får svar fra ham.

Skrevet

1. Du skrev spørsmålet inn fredag kveld. nå er det lørdag formiddag. Ikke sikkert at NHD sitter ved PC'en hele døgnet. Ikke forvent at han skal svare deg med en gang.

2. NHD svarer ikke på alle spørsmål her. Egentlig skal han bare svare på et lite antall pr uke, men han er grei og svarer på mange flere enn han får betalt for å svare på. Så det er mange her som ikke får svar fra ham.

Hei prust.

Det visste jeg ikke at det kun er noen få N.H.D får betaling for å svare på.

Han svarer vel litt i fritiden sin også da.

Og kansje også er bruker på denne siden.

Hvordan får de legene og webmaster som svarer folk her den jobben?

Skrevet

Hei prust.

Det visste jeg ikke at det kun er noen få N.H.D får betaling for å svare på.

Han svarer vel litt i fritiden sin også da.

Og kansje også er bruker på denne siden.

Hvordan får de legene og webmaster som svarer folk her den jobben?

Jeg lett litt rundt på siden her nå, men fant ikke noe om det at han får betalt for å svare på et bestemt antall spørsmål pr uke, men jeg husker han sa noe om det en gang.

Jeg fant imidlertid et sted at på Psykiatri-forumet tar det som regel 3-5 dager før spørsmål blir besvart. Så at han svarer raskere enn det, er bare en bonus for oss brukerne. Og at han bruker firtida si her på å svare, er jo også en bonus for oss.

Jeg vet ikke hvordan webmaster og andre får avtale om betalt jobb på Doktoronline.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skillet mellom ungdomspsykiatrien og voksenpsykiatrien har vært 18 år så lenge jeg kan huske. Hvorfor det ble slik, vet jeg ikke. Et sted må imidlertid grensen gå.

Jeg mener grensen burde gått på 16 år.

Skrevet

Skillet mellom ungdomspsykiatrien og voksenpsykiatrien har vært 18 år så lenge jeg kan huske. Hvorfor det ble slik, vet jeg ikke. Et sted må imidlertid grensen gå.

Jeg mener grensen burde gått på 16 år.

Hei N.H.D.

Der med at alderen skulle gått opp til 16 år er jeg helt enig med deg.

Og alderen skulle vært med å begynne å gå på BUP 4 år eller 5 år for på BUP er det jo barnet som skal snakke med psykologen eller psykiateren og en som er 0 år, 1 år, 2 år og en som er 3 år, de er ikke alltid flinke til å snakke og til å forstå det behandleren deres sier til de.

På DPS skulle det vært fra 16 år og opp til 69 år for det er ikke alle som er over 69 år som husker det psykologen eller det psykiateren sier til de pluss at det er ikke alle eldre folk som forstår like godt som det de gjorde når de var yngre.

Pluss at på legesenterene hvor fastleger jobber skulle det vært en psykiater som hadde behandlet de med adhd, fas, fae, autisme, angst og andre problemer som ikke er så store at passientene trenger å høre til på psykiatrisk poliklinikk eller sykehus.

Da hadde jo de også gjort det slik at for de som må på psykiatrisk poliklinikk, så hadde det ikke vært så lang ventetid for de.

Du vet at kommunene sparer penger.

Skrevet

Jeg lett litt rundt på siden her nå, men fant ikke noe om det at han får betalt for å svare på et bestemt antall spørsmål pr uke, men jeg husker han sa noe om det en gang.

Jeg fant imidlertid et sted at på Psykiatri-forumet tar det som regel 3-5 dager før spørsmål blir besvart. Så at han svarer raskere enn det, er bare en bonus for oss brukerne. Og at han bruker firtida si her på å svare, er jo også en bonus for oss.

Jeg vet ikke hvordan webmaster og andre får avtale om betalt jobb på Doktoronline.

Hei prust.

Tror du at de som ønsker å jobbe på denne siden melder fra til webmaster?

Mener du prust at det skulle vært alder på BUP eller mener du at det ikke skulle vært alder og at det heller skulle hatt navnet BUVP, Altså B for barn, U for ungdom, V for voksen og P for psykiatrisk?

Jeg tenker da på poliklinikkene.

Jeg har aldri opplevd når jeg gikk på BUP at det var fullt.

Av og til var det en person som hadde time og av og til var det ikke noen på venteromet.

Samme har det vært to ganger jeg har gått på DPS.

Skrevet

Hei prust.

Tror du at de som ønsker å jobbe på denne siden melder fra til webmaster?

Mener du prust at det skulle vært alder på BUP eller mener du at det ikke skulle vært alder og at det heller skulle hatt navnet BUVP, Altså B for barn, U for ungdom, V for voksen og P for psykiatrisk?

Jeg tenker da på poliklinikkene.

Jeg har aldri opplevd når jeg gikk på BUP at det var fullt.

Av og til var det en person som hadde time og av og til var det ikke noen på venteromet.

Samme har det vært to ganger jeg har gått på DPS.

Jeg kjenner ingenting til BUP, har aldri hatt kontakt med dem. Men det må jo være et skille mellom tlbud til voksne og barn, og da er det jo rimelig å sette det til 18 år, tenker jeg.

Du får spørre webmaster om det andre du lurer på ift de som ønsker å jobbe her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...