Gå til innhold

NHD. Kronisk hodepine etter knyttneveslag og LP.

Anbefalte innlegg

Gjest B vil bli frisk
Skrevet

Hei og hopp. Humøret på topp, men ligger fremdeles i sengen for å "bli klar" til å stå opp. Hodet er som vanlig vondt, og det øker voldsomt på når jeg reiser meg. Må ta det veldig gradvis for å klare dagen. I dag tidlig stod jeg opp for fort, så la meg igjen, og må ta prosessen på nytt - da oftest med mindre heldig utfall.

Ble slått i hodet for 8 år siden, blødde ut øret. Lå i 3 dager, kvalme, svimmelhet og smerter. Fikk delvise lammelser i ansikt, arm og ben, snøvlet og falt ofte - balanseproblemer. Ble ikke tatt røntgen fordi det var usikkert at noe ville vise (av et evt kraniebrudd). 1,5 år senere: - MS-mistanke --> tok spinalpunksjon. Voldsom postspinal hodepine, fikk foretatt "blood-patch". Denne var totalt mislykket, ble overført til større sykehus på natten, ble bl.a smertebehandlet i 4 døgn.

8 år siden jeg ble slått, 6,5 år siden LP og Bloodpatch, har fremdeles konstant vondt i hodet, noe varierende grad - også stillingsavhengig. Fremdeles balanseproblemer, periodevis sterkere, samt de andre plagene varierer. Kan ikke jobbe.

Tror du det er mulig å finne sikker årsak til hodepinen nå? Legene sa den gang at det var vanskelig å finne ut av, røntgen var tull (pga strålingsfare) å ta på så "tynt" grunnlag, og siden har de egentlig bare løftet på skuldrene. De har trodd det ville gå over av seg selv. Lett for de, som ikke vet hvor hemmende det er, og har vært i disse årene. Føler jeg har vært tålmodig lenge nok nå. Har lyst å samle journalene, og ta de med til kompetente nevrologer. Jeg tror plagene kommer av enten slaget, og evt en kombinasjon av det og LP. Lar det seg behandle? Kan likvoré være en aktuell problemstilling?

Kan jeg ha rett på voldsoffererstatning? Hvordan går jeg frem da? Tusen takk for svar.

Gjest B vil bli frisk
Skrevet

Kan tilføye at jeg fikk hematom i ryggmargskanalen etter bloodpatch'en. Ellers drikker jeg mye vann for å prøve å kompensere, men det hjelper ikke. Bruker ikke medisiner, drikker ikke alkohol. Håper du har noen tanker å dele med meg. Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...