Gå til innhold

Beste antipsykotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått resept på risperdal, men det er kanskje noen som er bedre enn den. Har lest litt om bivirkninger. Ikke særlig hyggelig lesning. Skal bruke lav dose, 0,5 mg daglig. Noen som vet?

Skrevet

Jeg brukte risperdal over en periode på 6-7 og var veldig fornøyd med medikamentet - det satte inn støtet akkurat der det skulle. Fikk så en fiks ide om at jeg skulle greie meg uten alle medisiner - et prosjekt som var dømt til å mislykkes, selv om jeg trappa forsvarlig ned.

Da de skulle lappe meg sammen igjen på akutten, ble jeg akutt satt på zyprexa, som etter en stund ble byttet ut med seroquel, som jeg står på nå. Også den fungerer utrolig godt på meg, og jeg håper jeg ikke får flere fikse ideer om medisinkutt.

Men min erfaring er ikke nødvendigvis din erfaring, så det er ikke noen særlig vits i å vurdere om en medisin er god eller ikke. Dette er individuelt, og det er din egen erfaring som teller - ikke min, og ikke det som står på pakningsvedlegget.

Selv leser jeg ofte om de medisiner jeg får, men når jeg kommer til bivirkninger, hopper jeg over dem inntil videre. Først hvis jeg lurer på om jeg har noen bivirkninger, sjekker jeg det opp mot lista. Og når det er sagt, kan jeg også tåle noen bivirkninger, så lenge virkninga har større effekt.

Lister over bivirkninger kan jo skremme noen og enhver...

Skrevet

Et godt råd: Heng deg ikke opp i bivirkningene du leser i felleskatalogen. Du trenger ikke å få noen av disse.

Et godt råd til: Prøv medisinene selv, ikke hør på alle andre. Om jeg fikk en bivirkning på risperdal, ville du høyst sannsynlig ikke få den bivirkningen. Om jeg var misfornøyd med virkningen av medisinen, kan du bli superfornøyd med den.

Lytt til deg selv og ingen andre når det gjelder sånne medisiner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...