Gå til innhold

Bekymringsangst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som er/har vært utsatt for det samme og som har noen tips og gi meg?

Har hatt mer eller mindre bekymringsangst i mange år, fibromyalgi med de plager den medfører også, bl.a. søvnproblemer.

Prøvde Cipralex for 5-6 år siden med ganske bra effekt, ingen bivirkninger, men effekten avtok etter noen måneder og jeg sluttet.

Prøvde Cipralex igjen i fjor høst, ingen effekt av 10 mg., bare bivirkninger: nattesvette og diare. Kunne disse bivirkningene gitt seg?

Har hatt Sobril og Imovane i mange år, brukes i perioder både for uroen og søvnproblemene.

Nå er angsten så sterk, jeg er redd det feiler meg noe alvorlig....satt seg helt fast. Legen kan jo ikke undersøke hele kroppen..... Tok en del blodprøver for 7 mnd. siden, men alle ok.

Magekreft jeg nå for tiden er mest redd for at jeg har. Veldig fokus på dette. Uroen i kroppen herjer. Engster meg også for andre ting rundt meg.

Selv om legen min sa blodprøvene var ok sa hun at hun hadde hatt en pasient hvor blodprøvene var ok, men han hadde kreft i hele kroppen. Ikke det at engstelige folk skal bli tatt på med silkehansker, men disse ordene tenker jeg veldig på. Har forøvrlig et alle tiders forhold til legen min ellers.

Jeg har noen bedre dager innimellom, men så raser det rundt i kroppen igjen, denne uroen. En alvorlig sykdom er vel like plagsom hver dag...... Jeg hadde vel ikke hatt det noe bedre innimellom da eller....

Kan vel være dystymi, men jeg er livsglad og vil så gjerne være mere aktiv, men orker ikke.

Hatt flere timer med fotsoneterapi og akupunktur, sitter også ved lyslampe, men ingen varig effekt av noe av dette heller så jeg blir så oppgitt.

Ble kanskje lang og kjedelig lesing dette her, men er det noen som kjenner seg igjen og har noen tips er jeg meget takknemlig.

Føles tungt å gå sånn dag etter dag. Uroen er verst på morgenkvisten, men energien er dårlig omtrent konstant.

På forhånd takk for innspill.

Skrevet

Hei,

Jeg har mye generell angst/bekymrings angst. Spesielt sykdommer er jeg engstelig for når jeg er som verst.

Jeg går for andre gang i livet nå på Cipralex, 10 mg.

Det demper angsten betydelig. Fungerte bedre første gangen, men har en god virkning nå også.

Jeg har fortsatt noe angst, men er betydelig bedre, og håper jeg om et par må eder er enda bedre.

De få bivirkninger jeg hadde i starten gikk over Ila 2-3 uker. Har nå ingen bivirkninger. Tro meg, som angstpasient følger jeg med og leter etter bivirkninger;)

Du kan jo prøve noe annet enn cipralex? Det sies jo at du kan reagere på en type SSRI, mens enn annen SSRI medisin ikke gir noen som helst bivirkning.

Skrevet

Hei,

Jeg har mye generell angst/bekymrings angst. Spesielt sykdommer er jeg engstelig for når jeg er som verst.

Jeg går for andre gang i livet nå på Cipralex, 10 mg.

Det demper angsten betydelig. Fungerte bedre første gangen, men har en god virkning nå også.

Jeg har fortsatt noe angst, men er betydelig bedre, og håper jeg om et par må eder er enda bedre.

De få bivirkninger jeg hadde i starten gikk over Ila 2-3 uker. Har nå ingen bivirkninger. Tro meg, som angstpasient følger jeg med og leter etter bivirkninger;)

Du kan jo prøve noe annet enn cipralex? Det sies jo at du kan reagere på en type SSRI, mens enn annen SSRI medisin ikke gir noen som helst bivirkning.

Takk for svar.

Ja, er jo et alternativ å prøve Cipralex igjen.

Virket jo veldig bra første gang så jeg ble skuffet da de virket så dårlig for noen måneder siden og som du skriver så kan jo bivirkningene gå over.

Tenker noen ganger nå at kanskje heller den nattesvetten og diaren enn den forferdelige uroen og angsten, om bare Cipralexen virker. Hadde ingen bivirkninger første gangen.

Liker egentlig ikke piller jeg MÅ ta daglig, men er jo ikke sikkert jeg har noe valg..... Sobril er jo ikke bra å ta for ofte.

Det er jammen slitsomt å leve med angst, utmattelse, bekymringer og muskelsmerter, samt dårlig søvn. Det at jeg ikke orker noe særlig er ikke noe behagelig og da er kverna i gang liksom.....det MÅ da feile meg noe alvorlig, kan jo hende det gjør det og da:-(

Godt å ha forumet her til å få litt ut av seg i blant.

Skrevet

Takk for svar.

Ja, er jo et alternativ å prøve Cipralex igjen.

Virket jo veldig bra første gang så jeg ble skuffet da de virket så dårlig for noen måneder siden og som du skriver så kan jo bivirkningene gå over.

Tenker noen ganger nå at kanskje heller den nattesvetten og diaren enn den forferdelige uroen og angsten, om bare Cipralexen virker. Hadde ingen bivirkninger første gangen.

Liker egentlig ikke piller jeg MÅ ta daglig, men er jo ikke sikkert jeg har noe valg..... Sobril er jo ikke bra å ta for ofte.

Det er jammen slitsomt å leve med angst, utmattelse, bekymringer og muskelsmerter, samt dårlig søvn. Det at jeg ikke orker noe særlig er ikke noe behagelig og da er kverna i gang liksom.....det MÅ da feile meg noe alvorlig, kan jo hende det gjør det og da:-(

Godt å ha forumet her til å få litt ut av seg i blant.

''Det er jammen slitsomt å leve med angst, utmattelse, bekymringer og muskelsmerter, samt dårlig søvn. Det at jeg ikke orker noe særlig er ikke noe behagelig og da er kverna i gang liksom.....det MÅ da feile meg noe alvorlig, kan jo hende det gjør det og da:-(''

Slik har jeg det også for tiden, symptomer i hele kroppen og det er tungt å puste. Håper vi overlever :)

Skrevet

''Det er jammen slitsomt å leve med angst, utmattelse, bekymringer og muskelsmerter, samt dårlig søvn. Det at jeg ikke orker noe særlig er ikke noe behagelig og da er kverna i gang liksom.....det MÅ da feile meg noe alvorlig, kan jo hende det gjør det og da:-(''

Slik har jeg det også for tiden, symptomer i hele kroppen og det er tungt å puste. Håper vi overlever :)

Takk for innspill!

Godt for meg å lese det er flere som har det sånn.

Ja, får håpe vi overlever......vil ha mange år til å leve, følge opp barnebarna etc. Er egentlig ei dame som liker livet jeg, men når angsten tar overhånd begynner jeg jammen å lure.....hvor lenge...om det feiler meg noe alvorlig. Kanskje får jeg ikke oppleve det og det osv., slitsomme tanker som tar masse energi sikkert.

Ha en fin dag, vi MÅ prøve å tenke positivt.

Skrevet

Takk for innspill!

Godt for meg å lese det er flere som har det sånn.

Ja, får håpe vi overlever......vil ha mange år til å leve, følge opp barnebarna etc. Er egentlig ei dame som liker livet jeg, men når angsten tar overhånd begynner jeg jammen å lure.....hvor lenge...om det feiler meg noe alvorlig. Kanskje får jeg ikke oppleve det og det osv., slitsomme tanker som tar masse energi sikkert.

Ha en fin dag, vi MÅ prøve å tenke positivt.

''Ha en fin dag, vi MÅ prøve å tenke positivt''

Takk ;)

Håper du har hatt en fin dag. Ja, vi må tenke positivt, tenke at det går bra og at alt er okey. Jeg tror at tankene gjør noe med oss, kanskje med kroppen og?

Tenker ofte at det er min egen feil at jeg er syk..pga tankene mine. At jeg fremprovoserer sykdom, vil tenke meg frisk. Men det veksler jo hos meg da, denne tilstanden, normal tilstand og helt på topp. Er ikke så redd for å dø lenger heller, men vil egentlig leve :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...