Gå til innhold

Hypoman?

Gjest bipolar tjo og hei

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar tjo og hei
Skrevet

Nix og nox!

For en gangs skyld er jeg effektiv! Jeg har gjort ferdig ei oppgave jeg skal levere fredag og kommet godt i gang med en annen oopgave (studerer ved siden av jobben). Jeg har trent, ryddet, vasket klær, fikset litt på frisyren, ryddet litt på loftet og jeg har enda masse energi. Lurer faktisk på om jeg skal la være å ta Seroquel før jeg legger meg. Er litt redd for å miste energien når den først har kommet :-)

Skrevet

Hei tjo og hei! Høres deilig ut det du opplever nå. Har det litt på samme måte selv. Får ting unnagjort. Men jeg vet ikke om det er hypomani. Jeg får depresjoner selv om jeg er tungt medisinert (med fire forskjellige medisiner er man vel det?) Hvorfor ikke da oppleve en hypoman episode? Hvis det fortsetter over tid for deg er det kanskje hypomani. Jeg vet ikke hvor lenge man må ha det for å diagnostisere det som det.

Er det smart å droppe medisineringen? Skjønner at du er fristet. Får lyst selv av og til og.

Nei, vent til du får svar av en som har noe mer fornuftig å si.

Skrevet

Jeg vil ikke diagnostisere deg, men likevel på det sterkeste fraråde deg å la medisinen ligge. OM det mot din formodning er en hypomani i evning, vil det bli så utrolig mye verre om det er kluss med medisinene. Jeg har selv bipolar lidelse ll, og vet hvor gøy hypomanier føles. Helt til det blir dønn slitsomt og det smeller. Bud nummer en ved sånne oppturer er at man får sove om nettene. Hva man skal gjøre for å få det til, må man ta med legen sin.

Men, for din egen del: Ikke kødd med medisinene dine - du kan risikere å angre sterkt i ettertid.

Skrevet

Har du ikke fått noen form for undervisning om din sykdom?

Gjest tenker jeg
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du er langt inne i hypomanien allerede. Som andre her sier, ikke kluss med medisiner på egen hånd.

Skrevet

Du må ta medisinen din og om du har søvnproblemer bør du også ta sovemedisin. Du har vel vært hypoman før og kjenner varselsignalene? Da vet du kanskje også at det er lurt å ta medsinen din så du ikke går rett i kjelleren etterpå?

Gjest bipolar tjo og hei
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du er langt inne i hypomanien allerede. Som andre her sier, ikke kluss med medisiner på egen hånd.

Skjønte at jeg ikke var helt på nett når maurene inntok kroppen og Pink Panther-låten inntok hodet. Er nok best å bruke de medisinene legen har foreskrevet.

I dag er jeg ok igjen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...