Gå til innhold

Bearbeide sorgreaksjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest Schwester
Skrevet

Har ei søster som plages med sorgreaksjoner i perioder etter at mannen hennes døde for 6 år siden.. Hun kan få søvnproblemer, miste matlyst og kjenne sug i magen ..

Hvordan kan man best bearbeide dette og komme over det? Hun snakker med legen innimellom men han sier det er helt normalt og hun må bare snakke mye.. men selv hvor mye hun har snakker kommer dette igjen og igjen og spesielt ved juletider...selv om hun har hatt lange perioder hvor hun føler seg helt bra...

Gjest Ingen nick denne gangen
Skrevet

Jeg mistet min mann for snart 9 år siden. "Jobber" fortsatt med saken, for å si det slik. Det tar den tiden det tar. En kommer vel aldri over noe slikt, men lærer å leve med det. Enig med legen hennes: det er normalt at hun "fortsatt" føler på sorgen.

Å snakke er bra - jeg selv har hatt stor hjelp av samtaler med en prest. Viktig å snakke med noen som har tålmodighet til det - og som også vet litt om sorg. For selvom det er viktig å ha noen som lytter, så er det også viktig at vedkommende er i stand til å hjelpe den sørgende videre i prosessen.

Mange synes at etter ett år skal man ha kommet gjennom det verste... men slik er det jo ikke i det virkelige livet.

Skrevet

Er en del av livet å miste de man er glad i desverre... Kanskje hjelper det å finne en ny hobby, mann...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...