Gå til innhold

NHD: Oppstart Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte Cipralex for ca. 7 år siden, 10mg., med god effekt.

Prøvde igjen i fjor høst, 10mg., uten effekt. Fikk nattesvette og diare som bivirkning så jeg sluttet. Er det vanlig at disse bivirkningene ville gitt seg?

Nå har jeg fått økende angst (mest bekymringsangst for at noe alvorlig feiler meg) og dagene er veldig vanskelige.

Min fastlege har kun telefon tid i 30min. pr. uke og vanskelig og få tak i. Et par uker å få time.

Kan jeg begynne på igjen med Cipralex tror du eller må jeg ta det opp med legen først? Vet ikke om jeg orker denne uroen så lenge......

Er jo ikke bra med Sobril daglig heller.

På forhånd takk for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke noe i veien for å starte opp på egen hånd når du har brukt denne medisinen tidligere.

Jeg kan dog ikke vite hvodan nettopp din lege reagerer på dette. Jeg synes det er ok når pasienter tar ansvar på denne måten.

Skrevet

Det er ikke noe i veien for å starte opp på egen hånd når du har brukt denne medisinen tidligere.

Jeg kan dog ikke vite hvodan nettopp din lege reagerer på dette. Jeg synes det er ok når pasienter tar ansvar på denne måten.

Tusen takk for svar, NHD.

Jeg prøvde det jeg kunne i dag for å få tak i fastlegen i telefontida, men kom ikke gjennom, mange som ringte i l a den halvtimen telefontida var så det er ikke lett.

Vondt å gå sånn til mandag, da har jeg time. Føler å må prøve å gjøre noe med min økende angst NÅ. Sobril daglig er vel ikke bra og jeg blir enda mere trøtt og slapp. Uroen i kroppen er verst på morgenkvisten.

Mangler tiltakslyst for tida, men kan jo ikke vite om det er angsten som tar krefter, om det er fibromyalgien, om det er depresjon eller om det er noe alvorlig galt med meg som jeg tenker på hele tida og dette er slitsomt. Vil så gjerne ha bedre dager, jeg.

Huff, en slitsomt tid nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...