Gå til innhold

Virker ikke vekkealarmen når iphone4 er avslått?


Gjest litt sur nå

Anbefalte innlegg

Gjest litt sur nå

Jeg satte på alarmen i går kveld, men slo av selve telefonen. Jeg ble ikke vekket, for å si det sånn.

Hva er dette for noe tull?

Dette er en funksjon som alltid har fungert på alle andre mobiltelefoner fra Nokia og SE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.

Imidlertid virker vekkefunksjonen selv om lyden er avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.

Imidlertid virker vekkefunksjonen selv om lyden er avslått.

''Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.''

Joda, det er helt vanlig at alarmen funker selv om du slår av mobilen. *erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.

Imidlertid virker vekkefunksjonen selv om lyden er avslått.

At vekkerklokka virker selv om telefonen er slått av, er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nope, du kan ikke skru av Iphonen hvis du vil at alarmen skal fungere.

Du burde heller venne deg til aldri å skru av telefonen (sånn bortsett fra en restart i ny og ne), og bruke lydløsfunksjonen om natta. Det er jo gjort på 0.1 sekunder med Iphone4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.''

Joda, det er helt vanlig at alarmen funker selv om du slår av mobilen. *erfaring*

Ok, skjønner jeg er feilinformert. Tror jeg liker at ingen ting funker når jeg har slått den av - ser for meg at vekking virker når den ikke skal, etc. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Ok, skjønner jeg er feilinformert. Tror jeg liker at ingen ting funker når jeg har slått den av - ser for meg at vekking virker når den ikke skal, etc. :-)

På vanlige mobiltelefoner kan du trygt skru av telefonen om natta. Alarmen vil likevel fungere.

På Iphone4 kan du ikke gjøre dette, noe som sikkert kan ende med en og annen forsovelse for de som vanligvis skrur av telefonen.

Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen. Det er jo det man har lydløs til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

På vanlige mobiltelefoner kan du trygt skru av telefonen om natta. Alarmen vil likevel fungere.

På Iphone4 kan du ikke gjøre dette, noe som sikkert kan ende med en og annen forsovelse for de som vanligvis skrur av telefonen.

Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen. Det er jo det man har lydløs til. :)

Jaddajaddajadda, har skjønt det nå. Bruker kun unntaksvis mobilen som vekkerklokke (på reise), og slår den dessuten aldri av. Har den ikke på soverommet heller, og har dessuten iPhone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jaddajaddajadda, har skjønt det nå. Bruker kun unntaksvis mobilen som vekkerklokke (på reise), og slår den dessuten aldri av. Har den ikke på soverommet heller, og har dessuten iPhone.

Det er eneste vekkeklokka jeg har, og den er genial. :)

Men etter at jeg fikk Iphone og allerede har forsovet meg en gang takket være Apple, kommer jeg nok til å bruke en ekstra vekkeklokke til lørdag når jeg må opp for å nå et fly, for jeg har litt problemer med å stole for blindt på disse nymotens duppedingstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vanlige mobiltelefoner kan du trygt skru av telefonen om natta. Alarmen vil likevel fungere.

På Iphone4 kan du ikke gjøre dette, noe som sikkert kan ende med en og annen forsovelse for de som vanligvis skrur av telefonen.

Men jeg forstår ikke poenget med å skru av telefonen. Det er jo det man har lydløs til. :)

Ehm, jeg har nettopp kjøpt iPhone 4, men jeg har ikke klart å finne ut av hvordan jeg får på lydløs... Hjelp? Går det an å lage egne profiler som man kan på f.eks Nokia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ehm, jeg har nettopp kjøpt iPhone 4, men jeg har ikke klart å finne ut av hvordan jeg får på lydløs... Hjelp? Går det an å lage egne profiler som man kan på f.eks Nokia?

Det er mye enklere på Iphone4. Se på venstre side, rett over volumtastene. Der er det en liten bryter du kan dytte litt opp eller litt ned. Ned er lydløs. Opp er lyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er eneste vekkeklokka jeg har, og den er genial. :)

Men etter at jeg fikk Iphone og allerede har forsovet meg en gang takket være Apple, kommer jeg nok til å bruke en ekstra vekkeklokke til lørdag når jeg må opp for å nå et fly, for jeg har litt problemer med å stole for blindt på disse nymotens duppedingstene.

Jeg liker å ha telefonen på vibrering, og slår ofte av lyden i det daglige. På dagtid er det en fordel at jeg hører vibreringen, men ikke på natten. Jeg sover så lett at jeg våkner av vibreringen, og kan ikke ha telefonen på soverommet.

Har dessuten annen vekkeklokke (+ en vekkemann), så det er ikke noe stort savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg liker å ha telefonen på vibrering, og slår ofte av lyden i det daglige. På dagtid er det en fordel at jeg hører vibreringen, men ikke på natten. Jeg sover så lett at jeg våkner av vibreringen, og kan ikke ha telefonen på soverommet.

Har dessuten annen vekkeklokke (+ en vekkemann), så det er ikke noe stort savn.

Hva er vekkemann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skjønner jeg er feilinformert. Tror jeg liker at ingen ting funker når jeg har slått den av - ser for meg at vekking virker når den ikke skal, etc. :-)

Jeg oppdaget plutselig at alarmer absolutt fungerer selv om telefonen er slått av, endatil ligger uten SIM-kort... dette skjedde plutselig en dag jeg sitter i stua og hører en eller annen telefonlyd fra ett eller annet sted i huset... Da ble det vill leting etter hva det var som lå og spilte der, og vips - så hadde man lært det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt sur nå

Nope, du kan ikke skru av Iphonen hvis du vil at alarmen skal fungere.

Du burde heller venne deg til aldri å skru av telefonen (sånn bortsett fra en restart i ny og ne), og bruke lydløsfunksjonen om natta. Det er jo gjort på 0.1 sekunder med Iphone4.

Takk for oppklaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at vekkefunskjonen virker på noen telefon når telefonen er helt avslått.

Imidlertid virker vekkefunksjonen selv om lyden er avslått.

Det fungerer både på Nokia og SE, de slår seg på når alarmen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere på Iphone4. Se på venstre side, rett over volumtastene. Der er det en liten bryter du kan dytte litt opp eller litt ned. Ned er lydløs. Opp er lyd. :)

Dessuten kommer det frem et oransje felt når telefonen står på lydløs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Dessuten kommer det frem et oransje felt når telefonen står på lydløs. :)

Det oransje har jeg ikke fått med meg, men det er ikke så nøye. Denne bryteren er praktisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...